in

Manjša obraba gum od leta 2021?

Očitno se želi F1 v sezoni 2021 distancirati od previsoke obrabe gum, kar pomeni, da bodo lahko dirkači dlje časa vozili na polno.

Od leta 2021 naprej bo v F1 zavel novi veter. Z novimi pravili naj bi bilo dirkačem omogočeno, da bodo lažje sledili tekmecu pred seboj. Varuhi pravil se nadejajo, da bodo s tem dosegli več napetosti na dirkah. Da bi lahko dirkači dlje časa vozili na polno, se bodo očitno sedaj lotili tudi visoke obrabe gum.

Z novimi 18 palčnimi platišči, tačas že obstaja prva sprememba pri gumah. Gume naj bi bile bistveno bolj robustne, da bi dirkačem omogočile dlje časa vožnjo na polno. Tehnični šef FIA Nicolas Tombazis je k temu povedal: “Uporabiti želimo gume, ki bodo dirkačem omogočale dvoboje, brez da bi se pri tem hitro obrabljale.” Aktualne gume, ki se zelo hitro obrabijo, so del tega načrta varuhov pravil. S spremembo pravilnika od leta 2021, naj bi ubrali novo pot, ki bo ravno nasprotje današnjemu učinku. Po besedah tehničnega šefa F1 Pata Symondsa, so v teku že pogovori z ekipami in proizvajalcem Pirelli, da bi razvili gume, ki dopuščajo boljše dirkanje.

“V preteklosti smo mogoče od Pirellija zahtevali napačne stvari. Gre za zelo kompleksno težavo in tačas nimamo še nobene prave ideje, kako naj bi to izgledalo v prihodnosti,” tako Symonds, ki doda, da se že izvajajo simulacije. A Britanec opozarja pred tem, da bi lahko postanki v boksih izgubili na pomembnosti, če bodo gume zdržale bistveno dlje kot sedaj. “Vemo, da navijači obožujejo postanke med dvema in tremi sekundami in zato želimo te postanke zadržati. Če bomo razvili gumo kot v seriji Le Mans, potem bo ta sicer zdržala dlje, a izgubili bomo postanke v boksih.”

Kljub temu pa Symonds soglaša s Tombazisom. “Cilj, da smo imeli visoko obrabo gum, je bila napačna pot.” Dejansko naj bi se s tem konceptom olajšalo prehitevanje. V teoriji so dirkači na poti z različnimi zmesmi gum, saj so v igri različne strategije. Dirkač s svežimi gumami ima tako prednost. A žal smo priča nezaželenemu stranskemu učinku. Gume se v dvobojih hitro pregrevajo, zaradi česar ima dirkač za tekmecem težavo, da napade svojega konkurenta. To ima seveda negativen vpliv na dirkanje in napetost na sami dirki.

Pirelli se že sedaj ubada s časovno stisko, kajti razvoj novih gum za nove dirkalnike F1 bi se moral kmalu začeti. Športni šef Pirellija Mario Isola je dejal: “Če bomo za sezono 2021 spremenili cilje, moramo to kmalu vedeti. Če želi F1 imeti gume, ki se bodo manj obrabljale, ali če ima F1 morda kakšno drugo idejo, potem nas bo veselilo, če bomo skupaj šli v to smer.”

Palec gor / palec dol?

Avtor: Bojan Vrbnjak

F1 entuziast, ljubitelj golfa, potovanj in ljubiteljski fotograf.

Komentiraj

Pat Fry k Williamsu?

Bernie Ecclestone: Slavica me je vrgla ven