in

Mansell : V vsakem ovinku te je hotel dirkalnik ubiti

Nigel Mansell je pred kratkim govoril o svoji aktivni dirkaški karieri. Lev, kot je bil njegov vzdevek, verjame, da Lewis Hamilton in njegovi kolegi sploh ne vedo, kako se občuti prava F1.

Dirkači F1 generacije 2019 ne bodo nikoli doživeli, kako se občuti pravi dirkalnik Grand Prix športa. Tako trdi nekdanji svetovni prvak Nigel Mansell, ki se je spomnil na svojo aktivno dirkaško kariero in verjame, da je F1 izgubila veliko svojega čara.

Mansell je s FIA magazinom “Auto” govoril o svoji aktivni karieri od leta 1980 do 1995. Sam verjame, da se F1 nikoli več ne bo vrnila dirkalnikom, katere je lahko sam upravljal v turbo obdobju 80-ih let. “Voziti te turbo dirkalnike, je bil najbolj zabaven a istočasno tudi zastrašujoč občutek, ki ga lahko čutiš v življenju.”

Medtem ko se Hamilton, Vettel in kolegi tačas pritožujejo nad težkimi dirkalniki, je lahko Mansell v svojem času dirkal z bistveno lažjim in zmogljivejšim delovnim orodjem. Williams iz leta 1987 je namreč tehtal le okrog 540 kg in je bil okrog 200 kg lažji od aktualnih dirkalnikov. Mansellu je najbolj v spominu ostal dirkalnik Williams FW11B. “Nič na svetu se ne more približati temu dirkalniku. F1 se nikoli ne bo vrnila v to obdobje. Prav zares, današnji dirkači sploh ne vedo, kako se občuti pravi dirkalnik F1.”

Na kvalifikacijah je imel Mansell na razpolago tudi do 1.500 konjev. “In potem so se kolesa vrtela na mestu v šesti prestavi po ravnini in pri hitrosti 290 km/h,” tako Mansell, ki je še danes navdušen nad tem občutkom. “Kot dirkač tega ne moreš opisati z besedami. V vsakem ovinku si razmišljal le o tem, da želi dirkalnik nekoga ubiti.” Tudi izletne cone takrat niso bile tema. Mansell se spominja stare steze Silverstonea. “Če si v kvalifikacijskem Boostu vozil na ravnini Hangar, potem je bilo to s hitrostjo preko 320 km/h. V ovinek Stowe smo zapeljali s polnim plinom.”

V tem ovinku so kot omejitev steze stali 15 cm široki stebrički, oviti z žico. “Potem si peljal skozi Club in tudi tukaj nisi zmanjšal plina. Ko si prišel iz tega ovinka, si najprej globoko zadihal.” Kot prvo, ker si lahko takrat znova dihal, kajti bočne sile so bile v tem ovinku zelo velike. Kot drugo, pa si zadihal zaradi olajšanja. “Prišel si iz ovinka in si le pomislil: Uspelo mi je!”

Palec gor / palec dol?

Avtor: Bojan Vrbnjak

F1 entuziast, ljubitelj golfa, potovanj in ljubiteljski fotograf.

Tvoj komentar?

Komentiraj

Loading…

0

F1 letnika 2021 brez aktivnih obes

2020 verjetno brez dirke v Nemčiji