in

Štiri zahteve dirkačev za sezono 2021

V torek tega tedna, so se na obligatorni izmenjavi mnenj srečali veljaki iz FIA in F1 ter šefi ekip, kjer je tekla beseda o pravilih za sezono 2021. Prisotna sta bila tudi dva dirkača, ki sta zbranim predstavila štiri točke, ki naj bi izboljšale dirke kraljevega razreda motošporta.

F1 tačas išče svojo pot. V te trenutku to počne tudi z izmenjavo mnenj vse udeležencev. Enkrat mesečno se srečajo zastopniki krovne organizacije FIA, menedžmenta F1 in vsi šefi ekip, da bi se posvetovali o pravilih za sezono 2021. Čas ni njihov zaveznik, saj je potrebno zadeve sprejeti do oktobra letos. Po novem so na te sestanke vabljeni tudi dirkači. Na prvem sestanku, ki je potekal junija, sta bila prisotna Lewis Hamilton in Nico Hülkenberg. Na zadnjem sestanku, ki je bil 23.7., pa sta bila prisotna Sebastian Vettel in Romain Grosjean.

Oba predstavnika združenja dirkačev GPDA, sta zbranim predstavila načrt štirih točk, v katerih sta orisala mnenje dirkačev, kako bi lahko izboljšali šport. In te točke so sledeče:

  1. Boljše gume, ki se ne smejo hitro pregrevati, če dirkalnik kdaj zdrsi po stezi. Lažje naj bi bilo tudi doseči optimalno okno delovanja in v njem tudi ostati.
  2. Manj občutljiva aerodinamika. Dirkalnik za tekmecem ne sme več izgubiti toliko podtlaka, kot je temu primer sedaj.
  3. Lažji dirkalniki.
  4. Bolj izenačeno razmerje moči. Velike razlike v polju F1 naj bi bile odpravljene s pravičnejšo porazdelitvijo denarja in z znižanju izdatkov

Romain Grosjean se veseli: “Jean Todt nam je izrekel popolno podporo.” Sebastian Vettel pa doda: “Pojasnili smo naša stališča. Videli bomo, kaj se bo iz tega zgodilo.” A zvezdnik Ferrarija istočasno izrazi bojazen: “Če bomo še naprej le debatirali, iz tega ne bo nič. Enkrat mora priti do dejanj. Vendar pa to ne gre, če lahko vsi glasujejo. Nekdo mora sedaj vzeti zadevo v roke in reči: Tako je in tako bo. Zaradi tega tudi verjamem, da moramo v prihodnje imeti enostavnejšo proceduro odločanja.”

Pri vprašanju, ali se vrne dolivanje goriva ali ne, so dirkači za vrnitev. Vendar pa ne zaradi tega, ker verjamejo, da bi se s tem izboljšal šov na dirkah. “Zmanjšati moramo težo, da bi s tem pomagali Pirelliju pri izdelavi gum, ki jih potrebujemo za boljše dirkanje,” pravi Grosjean. Ampak tren, tako mnenje dirkačev, gre v nasprotno smer. “Standardni sistem zavor tehta osem kilogramov več kot sedaj, 18 palčna kolesa pa skupaj 25 kilogramov več. Dirkalniki bodo tako težji namesto lažji,” opozarja Grosjean. Vettel pa se čudi, kdo je sploh prišel na idejo, da se uvedejo 18 palčna kolesa. “Ali pred tem nihče ni vedel, da bodo dirkalniki s tem postali težji?”

Prvi predlog dirkačev glede manjše teže dirkalnikov pa je bil ta, da bi aktualne pogonske enote znova zamenjali s konvencionalnimi motorji. Grosjean obžaluje: “Jean Todt nam je v tem primeru povedal, da drugi motorji niso opcija.”    

Palec gor / palec dol?

Avtor: Bojan Vrbnjak

F1 entuziast, ljubitelj golfa, potovanj in ljubiteljski fotograf.

Tvoj komentar?

Komentiraj

Loading…

0

Ali Barcelona ostaja na koledarju dirk 2020?

VN Nemčije: Prvi trening Vettlu