in

Zamenjava dobaviteljev motorjev pri McLarnu in Williamsu

Že lep čas se v paddocku F1 širi govorica, da naj bi McLaren zamenjal dobavitelja motorjev in prestopil k Mercedesu, Williams pa bi motorje dobival od Renaulta.

Govorice so vsakdanja stvar v F1. Nekatere imajo zelo kratek čas trajanja, druge pa so že bolj trdovratne. Tudi po večkratnih zanikanjih se vedno znova vračajo v debate. In ena izmed teh govorice je sledeča: McLaren naj bi prestopil k Mercedesu, Williamsove dirkalnike pa bi poganjal Renaultov motor. Vsi udeleženci te govorice so hitro odgovorili: “Do konca leta 2020 se ne bo nič zgodilo. Do takrat veljajo pogodbe.”

Gledano iz zgodovinskega vidika bi imele te naveze vsekakor svoj čar. Williams je z Renaultovimi motorji osvojil svoje zadnje naslove prvaka, McLaren pa z Mercedesovimi. Od tega pa je minilo že kar nekaj časa. Williams na novi naslov čaka že 22 let, McLaren pa pol manj. Gledano iz tehničnega vidika pa za to zamenjavo ne obstaja veliko argumentov. Renaultov motor je aktualno praktično na nivoju Mercedesa, škripa jim le še v zanesljivosti.

Claire Williams je energično zanikala te špekulacije. “Nikoli se nismo pogovarjali z Renaultom.” Prav nasprotno. Williams tačas razpravlja o tem, kako bi lahko še razširili sodelovanje z Mercedesom. Ekipa iz mesteca Grove bi želela še naprej ostati neodvisna, ampak v luči novega pravilnika bi bilo po njenih besedah bolj smiselno, če bi od Mercedesa, poleg motorja, prejemali še druge komponente.

Tudi McLaren poudarja, da ne vodi nobenih razgovorov z Mercedesom. “Mi smo srečni z Renaultom,” se glasi kratko stališče ekipe. Na drugi strani pa pri McLarnu tudi trdijo, da bi bil Mercedes edina postaja, če bi izgubili Renault. Ozadje je med vrsticami pojasnil šef Renaulta Cyril Abiteboul: “Naša pogodba z McLarno velja do leta 2020. Gre za dobrega partnerja, čeprav je tačas boljši od nas. Za nas pa se v prvi vrsti postavlja vprašanje, kaj bo F1 storila po letu 2020. Potem bomo videli, kako naprej.”

To v neki meri zveni kot grožnja. Očitno želi Renault pri FIA in Liberty Media okrepiti lastne interese, potem ko so doslej vsi kompromisi izpadli le v korist najboljših treh ekip. Renault zahteva več razorožitve in jasen odklon od satelitskih ekip. Francozi imajo v roki močan adut. Kajti F1 si ne more privoščiti, da izgubi tradicionalno ekipo, ki še povrhu drugim dobavlja motorje. Pri 20-ih ekipah ni nobene zamenjave. In zakaj naj bi vedno potekalo le po željah Mercedesa, Ferrarija in Red Bulla?       

Palec gor / palec dol?

Avtor: Bojan Vrbnjak

F1 entuziast, ljubitelj golfa, potovanj in ljubiteljski fotograf.

Komentiraj

Mercedes in Red Bull z novimi šasijami

F1 letnika 2021 brez aktivnih obes