in

Kdo je hitrejši, IndyCar ali F1?

Ker praktično nikoli niso dirkali na istih dirkališčih, neposredna primerjava med formulo 1 in ameriško serijo IndyCar ni bila možna.

Toda zdaj je v sporedu obeh tekmovanj tudi eno in isto dirkališče, Circuit of the Americas v teksaškem Austinu, kar omogoča neposredno primerjavo med obema dirkalnikoma.

Circuit of the Americas v Austinu je po dolgem času prvo dirkališče, ki je na koledarju serije IndyCar in Formule 1.

Dirkalnika formule 1 in serije IndyCar sta si resda podobna, a hkrati bistveno različna. Dirkalnik serije IndyCar oblikovno spominja na dirkalnike formule 1 izpred dveh desetletij, vse skupaj pa je zastavljeno na precej bolj enostavnem in stroškovno nižjem nivoju. Serija, ki je nastala po ponovni združitvi tekmovanj CART in IRL, temelji na enotni šasiji, ki jo vsako leto znova pripravijo pri Dallari. Edini razvoj, ki ga lahko ekipe izvajajo, je omejen na podvozje. V formuli 1 je vse desetkrat večje, dražje, bolj ekstremno in bolj zapleteno.

Dobrih dvajset let nazaj so bile, vsaj kar se motorjev tiče, moči med F1 in Indyjem izenačene.

Desetletja so potekale gostilniške debate, kdo je pravzaprav hitrejši, Formula 1 ali IndyCar. Pred petindvajsetimi leti so prisilno polnjeni motorji iz serije Indycar po moči dosegali atmosferske predstavnike v formuli 1. Vsekakor je IndyCar bolj vsestranski dirkalnik, navsezadnje so med dirkališči v koledarju mestne steze, prava dirkališča in ovali. Formula 1 ni zasnovana za dirkanje na ovalih, saj bi se hibridni V6-turbo v takšnem primeru spremenil v klasični motor z notranjim zgorevanjem brez električne pomoči.

Z letom 2019 so dirkalniki serije IndyCar postali bolj kompaktni.

Obe seriji sta pred kratkim spremenili podobo svojih dirkalnikov. IndyCar je z letom 2018 predstavil bolj kompaktno zasnovo dirkalnika z manj aerodinamičnega upora, medtem ko je Formula 1 z letom 2017 prešla na širše dirkalnike, ki ustvarjajo bistveno več pritiska k tlom, z letošnjim letom pa so zadeve na tem področju postale še za odtenek bolj ekstremne.

V formuli 1 je vse desetkrat večje, dražje, bolj ekstremno in bolj zapleteno.

Marcus Ericsson, v lanski sezoni še dirkač ekipe Alfa Romeo Sauber, je imel možnost voziti oba dirkalnika, razliko med njima pa je povzel takole: »Dirkalnik formule 1 ima bistveno več pritiska k tlom, kar dela kvalifikacije bistveno bolj zabavne kot v Indyju. Pri dvobojih bi dal prednost IndyCarju, ker je v ameriškem dirkalniku bistveno lažje slediti avtomobilu pred sabo.«

Konec gostilniških debat, neposredna primerjava je tu

Dolgo časa neposredne primerjave med obema dirkalnikoma ni bilo mogoče narediti. Formula 1 in IndyCar sta se glede nabora dirkališč, ki so se znašli na njunih koledarjih, desetletja izogibala eden drugemu, vse do letos, ko se je v koledarju dirk serije IndyCar znašel tudi Circuit of the Americas v Austinu. Američani svojih podatkov pretirano ne skrivajo, zato so kolegi pri Auto Motor und Sport lahko brez težav izluščili vse potrebno, za neposredno primerjavo med kvalifikacijskega kroga Willa Powerja v Penske-Dallara Chevroletu, odpeljanega 23. marca 2019 in Lewisa Hamiltona v Mercedesu z 20. oktobra 2018. Pomoč pri primerjavi so ponudili tudi pri Mercedesu, v pomoč pa so bili tudi GPS-zapisi s 5,513 km dolgega dirkališča, ki je razdeljeno na 20 minisektorjev, dolgih med 121 in 625 metri.

VoznikEkipa (Serija)Čas
Lewis HamiltonMercedes (F1)1:32,250 min
Will PowerPenske-Dallara (IndyCar)1:46,017 min
Δ +13,767 sekund

Ne bomo preveč komplicirali, številke govorijo same zase. Formula 1 je hitrejša, bistveno hitrejša.

Formula 1 hitrejša za 15 odstotkov

Razlika na dobrih pet kilometrov dolgi stezi je skoraj štirinajst sekund. Vsak kilometer je Hamilton za 2,49 sekunde hitrejši od Powerja, kar navsezadnje ni nič čudnega. Dirkalnik formule 1 ima 260 konjskih moči več in ustvarja za 30 odstotkov več aerodinamičnega potiska. Časi minisektorjev in povprečne hitrosti v njih razkrivajo, kje se ustvarja največja razlika. Ovinki so tisti, kjer dirkalnik F1 na nekaj sto metrih naredi sekundo ali več razlike, pri povprečni hitrosti, ki je lahko tudi za 30 odstotkov višja kot pri dirkalniku serije IndyCar. Aerodinamični potisk v vsej svoji učinkovitosti in ob pomoči dodatnega oprijema pnevmatik.

Hamiltonov kvalifikacijski krog za VN ZDA 2019.

Dirkalnik formule 1 je sicer bistveno močnejši, a na ravninah se IndyCarjev zaostanek vseeno nekaj zmanjša. Za 621 metrov med 11. in 12. minisektorjem je Hamilton potreboval 7,315 sekunde, Power pa še dodatne 1,013 sekunde. Kljub temu je razlika v hitrosti na koncu dobrih 38 km/h.

F1 VS INDYCAR @ COTA

F1 VS INDYCAR @ COTA

Objavil/a InsideRacingcom dne Nedelja, 24. februar 2019
Neposredna primerjava med obema dirkalnikoma, pri čemer gre pri Indyju za testiranjo pred sezono.

Skupno gledano je Hamilton za 15 odstotkov hitrejši od Avstralca v IndyCarju, se pa bodo razmerja med obema serijama v prihodnje vsekakor spremenila, saj F1 namerava skrčiti stroške in se odpovedati delu pritiska k tlom, IndyCar pa za 2022 načrtuje novo zasnovo avtomobila ter hibridne pogonske sklope, ki bodo zmogli prek 900 konjev.

3 komentarji

Komentiraj

2 Pings & Trackbacks

  1. Pingback:

  2. Pingback:

Komentiraj

Loading…

0

Williamsova zavestna odločitev: Dva koraka nazaj za tri korake naprej

VN Švice 1953: Zadnja zmaga velikega Alberta Ascarija