in

Kršitev omejitev steze v Monzi: Elektronsko lovljenje grešnikov v Parabolici?

Michael Masi, direktor dirk FIA, razmišlja o tem, da bi v ovinku Parabolica v Monzi namestili elektronski sistem, ki bi na tem mestu natančno nadzoroval kršitve omejitve steze.

Foto: Hasan Bratić

Krovna organizacija FIA želi v bodoče v Parabolici, zadnjemu hitremu ovinku steze v Monzi, elektronsko preverjati upoštevanje omejitve steze. To je napovedal Michael Masi, direktor dirk FIA, potem ko se je po zadnji dirki za VN Italije razvnela debata okrog večjega števila kršitev. V asfaltno površino bi lahko namestili indukcijske pasove, ki bi natančno preverjali dirkače pri izbiri svoje linije skozi ta ovinek. To metodo elektronskega nadzora bele linije že uporabljajo v Belgiji in sicer v ovinku Raidillon po znamenitem Eau Rougeu. To je v Spaju vodilo do tega, da so dirkači bistveno bolj pazili na to belo linijo, zaradi česar ni bila ugotovljena nobena kršitev.

Michael Masi, direktor dirk FIA, je ekipe in dirkače že v petek opozoril, da bo prečkanje bele linije v Parabolici kaznovano – Foto: Hasan Bratić

Debata o omejitvi steze je obstajala tudi v Monzi, saj je Masi ekipe in dirkače že v petek opozoril, da kršitev omejitve v Parabolici ne bo ostala nekaznovana. Masi izda, da so enemu dirkaču črtali dva najboljša časa kroga, ker si je želel na tem mestu pridobiti prednost. Vendar so vse primere analizirali le na podlagi video posnetkov, saj za namestitev teh indukcijskih pasov ni bilo dovolj časa. Na treningih so mnogi dirkači ostali brez doseženih časov kroga, na kvalifikacijah pa je Sebastian Vettel za las – dobesedno – ušel kazni. Na onboard posnetkih ni bilo mogoče jasno spoznati, ali so se njegova kolesa še dotikala bele linije.

Sebastian Vettel je v Monzi na kvalifikacijah za las ušel kazni

V bodoče pa se Michael Masi v takšnih kontroverznih odločitvah ne namerava več zanašati le na video material. Napovedal je, da bi lahko v bodoče te indukcijske pasove namestili tudi v ovinkih kot je Parabolica. To pa mora biti načrtovano veliko prej, saj mora biti oprema za dirkaški konec tedna pripravljena in preizkušena. “Menim, da si bomo to podrobno ogledali. Zadnji dirkaški konec tedna v Italiji je bil eden izmed teh primerov, o katerih se moramo pogovoriti za prihodnje leto. Če bomo opravili spremembe, si bomo to ogledali z našim oddelkom za varnost in z inšpektorjem steze, poleg tega bomo opravili tudi različne simulacije in se pogovorili tudi z odgovornimi steze.

FIA bi v Parabolici v asfalt namestila indukcijske pasove, ki bi takoj ulovili grešnike.
Ti indukcijski pasovi obstajajo že na stezi v Spaju, natančneje v ovinku Raidillon, kjer letos ni bilo nobenih kršitev prečkanja bele linije – Foto: Hasan Bratić

Masi doda, da spada Parabolica, dolg in hiter desni ovinek pred ciljno ravnino steze v Monzi, med primarna področja, kjer naj bi bili indukcijski pasovi smiselni in koristni. “Potem se bo vse zgodilo samodejno. Vendar pa moramo to načrtovati nekaj tednov prej, da lahko pravočasno namestimo te pasove. Menim, da bi lahko to bila prava rešitev.FIA pa si želi ogledati tudi druge rešitve za težavo okrog omejitve steze. “Kajti vse, kar poteka samodejno, občutno olajša naše življenje,” tako Masi, ki doda, da je povečanje peščenih izletnih con zastarela metoda.

Masi poudarja, da je povečanje peščenih izletnih con sicer opcija, vendar pa je zanj ta metoda preveč zastarela – Foto: Hasan Bratić

Ogledati si moramo vse razpoložljive opcije. Ali to tudi pomeni, da bomo vrnili peščene izletne cone? Ali morda dvojni robnik? Ali travo? Vse to so rešitve, ki so nam na razpolago,” pojasni direktor dirk FIA in doda, da je prednost indukcijskih pasov jasno razpoznavna. “Če nekdo preveč tvega pri omejitvi steze, potem se to hitro pojavi na monitorju in ni potrebe po kakšnih analizah,” zaključi Avstralec.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Sebastian Vettel: Njegova prihodnost v Formuli 1 je odvisna od novih pravil

Lewis Hamilton: V Milanu predstavil svojo novo kolekcijo