in ,

Le Ngoc Chi: Vietnam je pripravljen na Formulo 1

Vietnam je naslednja v vrsti novih destinacij najhitrejšega cirkusa na svetu. Prva dama podjetja Vietnam Grand Prix Corporation, ki bo organizator dogodka, je prepričana, da bo dirka popoln uspeh.

Le Ngoc Chi je bila na vodilno mesto imenovana zaradi svojega dela na področju financ in nepremičnin, a kljub temu, da se je znašla v popolnoma drugačnem poslu je s svojim nastopom in znanjem prepričala novinarje v Singapurju, da Vietnamci pri organizaciji svojega največjega športnega dogodka ničesar ne prepuščajo naključju.

Le Ngoc Chi je predsednica in CEO podjetja Vietnam Grand Prix Corporation, ki spada pod okrilje koncerna Vingroup. Pred tem je Chijeva delala v nepremičninskem in finančnem sektorju.

Kdo pravzaprav stoji za idejo, Formulo 1 pripeljati v Vietnam?

Za idejo, pripeljati formulo 1 v Vietnam stojijo vietnamska vlada, mesto Hanoj in še posebej župan glavnega mesta, Chung Nguyen. Razlogov za takšno odločitev vam verjetno ni potrebno posebej naštevati – Vietnam si želi formulo 1 zaradi vsega dobrega, kar ta šport prinaša mestu in ljudem. Za projektom stoji Vingroup, največji koncern v državi in VGPC (Vietnam Grand Prix Corporation) je eno izmed podjetij znotraj koncerna.

Vingroup, ki ga vodi Pham Nhat Vuong, ima prek 43.000 zaposlenih, koncern je vreden 14 milijard dolarjev, s svojimi dejavnostmi pa sega v praktično vse sfere vietnamskega gospodarstva. Med drugim podjetje izdeluje tudi avtomobile, ki jih trži pod blagovno znamko Vinfast in celo pametne mobilnike.

Vinfast je svoja prva modela javnosti predstavil na lanskem pariškem avtosalonu. Pod zanimivo obliko se skriva mehanika prejšnje generacije BMW-ja serije 5.

Je torej to hkrati tudi eden pomembnejših projektov podjetja Vingroup?

Jasno je, da je v ozadju tudi komercialni interes podjetja, a vedeti morate, da želi Vingroup na ta način služiti tudi državi in ljudem. Zavedamo se, da je dirka F1 več kot le dirka, je športni in zabavni dogodek, ki ima pomembne učinke tudi na turizem, vlaganja v gospodarstvo in nove poslovne stike.

Vietnam se želi tudi prek Formule 1 predstaviti kot napredna država, v kateri je dvajsetletna morija le še bežen spomin.

Dogodek, kot je dirka za VN Vietnama lahko pomembno vpliva tudi na podobo države v svetu, ki jo večina še vedno povezuje s krvavo vojno, ki je trajala dvajset let (1955-1975) in zahtevala več kot tri milijone žrtev. Vietnam že dolgo ni več v vojni, pravzaprav je eno najhitreje rastočih azijskih gospodarstev, novi azijski tiger, ki ga želimo tudi s pomočjo F1 pokazati kot prijazno, miroljubno in uspešno državo.

Pravite, da bo VN Vietnama aprila prihodnje leto ena najbolje obiskanih dirk sploh. Kako boste prebudili zanimanje za avtomotošport v državi, ki je na tem področju pravzaprav brez tradicije?

Zavedamo se, da smo novi na tem področju, hkrati pa smo zelo dobro preučili, kaj nas čaka in kaj moramo storiti, da bomo na koncu vsi zadovoljni. Vemo, da moramo upoštevati različne vrste navijačev, če se lahko tako izrazim. Prvi so domači in navijači iz sosednjih držav, za katere ne dvomim, da bodo prvo VN Vietnama obiskali v velikem številu, še posebej, ker Alex Albon vse bolj postaja eden tistih, ki bodo v naslednjih letih krojili vrh tekmovanja in tuji gostje, ki potujejo na dirke predvsem iz Evrope in drugih delov sveta, kjer ima avtomotošport dolgo tradicijo.

Hanoj, glavno mesto Vietnama, si od dirke seveda obeta tudi še večjo turistično prepoznavnost.

V času dirke želimo, da doživijo Hanoj v vsem svojem čaru, zato smo pripravili številne spremljevalne aktivnosti, festivale in dogodke. Tretji tip navijačev so tisti, ki bodo obisk VN Vietnama kombinirali s popotovanjem po drugih delih Azije in bi želeli spoznati našo deželo. Tudi zanje pripravljamo zanimiv in pester program.

Lewis Hamilton je pred časom izjavil, da si želi več uličnih dirk, tudi zaradi primera, v katerem se je znašla Indija, ki je z ogromnimi stroški zgradila dirkališče, kjer smo videli vsega tri izvedbe VN Indije. Je bil tudi indijski primer razlog za to, da se niste odločili za gradnjo novega dirkališča?

Pri VGPC smo v začetku res razmišljali o namenskem dirkališču, a smo kmalu ugotovili, da bo bolje, če dirko umestimo v samo mesto. Predel, v katerem bo potekala sama dirka, je eden najbolj razvitih delov prestolnice in želeli smo vso to energijo, ki prežema Hanoj, pokazati širnemu svetu. Steza je dolga 5,6 kilometra in ima 23 ovinkov ter dolgo štartno-ciljno ravnino, ker bodo dirkači dosegli hitrosti prek 340 km/h. Veliko smo sodelovali s Hermannom Tilkejem in Rossom Brawnom (s tem se je v zasnovo steze prvič neposredno vključila tudi organizacija Formula 1) ter v koncept steze vključili ovinke, ki so podobni tistim na Nürburgringu ali Suzuki.

Več o samem dirkališču si lahko ogledate v video posnetku.

Trenutno končujemo glavno zgradbo z boksi, ki bo zgrajena v slogu ene naših največjih arhitekturnih čudes, kraljeve citadele Thang Long, drugače pa dve tretjini steze sestavljajo obstoječe mestne ceste, tretjino pa predstavlja novozgrajeni del, ki bo kasneje del zaprtega parka, v njem pa bomo uredili tudi kartodrom, tako da bo tudi ta del v stalni uporabi.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Loading…

0

Komentiraj

0 komentarj(ev)

Palec gor / palec dol?

Vettel ob odstopu: Vrnite nam V12!

DOBRODELNA DRAŽBA: Z dražbo Lewisove kape zbrali 350 evrov za Krisovo zdravljenje