in ,

Nissanova oznaka GT-R slavi 50 let

Leto, ki se končuje, obeležuje tudi petdesetletnico ene najbolj prepoznavnih oznak v avtomobilskem svetu. Nissanov GT-R namreč slavi pol stoletja.

Pisalo se je leto 1969, ko so pri Nissanu splavili prvi primerek modela Skyline GT-R, ki so ga sprva prodajali le na japonskem tržišču. Sprva je bil Skyline GT-R na voljo le kot limuzina, od marca 1971 dalje pa tudi v kupejevski različici.

Nissan Skyline GT-R iz leta 1969 in Nissan GT-R 50th Anniversary.

Pod motornim pokrovom je bil za moč in navor zadolžen dvolitrski S20-vrstni šestvaljnik, ki je zmogen za 160 KM največje moči pri 7.000 vrtljajih v minuti ter 176 Nm maksimalnega navora, ki ju je do zadnjega para koles s pomočjo delne zapore diferenciala spravil petstopenjski ročni menjalnik.

Leta 1973 je napočil čas za drugo generacijo modela Skyline GT-R, prav tako s pogonskim agregatom S20, pogonom na zadnji kolesni par in petstopenjskim ročnim menjalnikom. Izdelali so vsega 197 primerkov, saj je velikopotezne načrte prekrižala naftna kriza, ime GT-R pa se je do leta 1989 umaknilo v zgodovino.

Ko so pri Nissanu predstavili tretjo generacijo modela Skyline GT-R (R32), je bilo to povsem novo poglavje v dojemanju športnega avtomobila, saj so za osnovo vzeli dirkalnik skupine A, pod motorni pokrov pa pospravili 2,6-litrski prisilno polnjen vrstni šestvaljnik z oznako RB26DETT, največje moči 276 KM in s 353 Nm maksimalnega navora.

Uspeh generacije R32 je navdahnil odgovorne pri Nissanu, da oznako Skyline GT-R uporabijo tudi pri modelu, ki so mu namenili oznako R33 in predstavili leta 1995. Na voljo je bil kot dvovratni kupe in štirivratna limuzina, najbolj ekstravaganten med vsemi pa je bil model 400R, ki so ga izdelali le v 44 primerkih.

Sledila je četrta generacija (R34), ki je doživela popolno oblikovno in mehansko prenovo, s peto generacijo pa so pri Nissanu ime GT-R ločili od imena Skyline in nastal je R35 GT-R, ki je še vedno v prodaji.

Nissan GT-R, na zdravje, in na novih petdeset.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Loading…

0

Komentiraj

0 komentarj(ev)

Palec gor / palec dol?

VALTTERI BOTTAS od 20 na 4: Ena izmed mojih najboljših dirk

Posezonska testiranja ABU DABI 2019: Kdo, kdaj in za koga