in

PAT SYMONDS izdaja: LIBERTY MEDIA je spremljala čustva navijačev

Nenavadno toda resnično: Tehnični šef Formule 1 Pat Symonds je izdal, kako želi Liberty Media s pomočjo psihologije poskrbeti za boljše dirkanje.

Foto: HB Press

Liberty Media pri raziskavi in izdelavi novih pravil ničesar ni prepustila slučaju. Pat Symonds, starosta Formule 1, je ob robu prireditve Autosport International Show, ki je potekala pretekli petek, izdal nekaj detajlov, kako so se večinski lastniki Formule 1 lotili naloge, da ustvarijo boljše dirkanje. “V celoti smo osredotočeni na to, kaj je dobro za šport in kaj naredi dobro dirkanje,” je povedal tehnični šef. “Verjemite, bili bi presenečeni o količini analiz, ki jih opravljamo,” tako Britanec na omenjenem šovu.

Pat Symonds, ki je v Formuli 1 zadolžen za tehnične zadeve, je izdal, kako želijo v bodoče ustvariti bolj razburljive dirke in tudi boljše dirkanje nasploh.

Med drugim je Liberty Media opazovala čustvene reakcije navijačev, ki so dirke gledali pred ekrani. S tem so želeli zagotoviti, kaj je za njih še posebej razburljivo. “Medtem ko so gledali dirke, smo ljudi opremili s posebnimi kabli,” izda Symonds. Ob tem so pri testnih osebah merili galvansko reakcijo kože, da bi zagotovili, ali se nahajajo pod stresom. “S tem so lahko razvrstili njihova čustva, medtem ko so sami spremljali dirko. Iz tega smo želeli izvedeti, katere stvari na dirki so pomembne, da se navduši navijače.” Pri galvanski reakciji kože gre za spremembo prevodnosti kože skozi proizvodnjo znoja na koži, ki jo lahko ustvarja intenzivnost čustev. Pri tem se lahko odčita, kako razburjen je človek v določenem trenutku.

Pri tem je Liberty Media uporabila tudi metode psihologije in v ta namen so izvedli merjenja čustev navijačev, ki so “omreženi” dirke spremljali pred ekrani – Foto: HB Press

Formula 1 je koristila to metodo, da bi izvedela, kateri elementi dirke dobro delujejo in kateri elementi morebiti škodujejo njihovemu spektaklu. Pat Symonds je tukaj za primer navedel faze varnostnega avta. “Te faze včasih dirko obudijo, včasih pa jo tudi ubijejo.” Skupaj s številnimi drugimi metodami raziskav, tudi na drugih poljih, Liberty Media poskuša, da kreira skrivni recept, kaj dejansko naredi dobro dirkanje. “Potem lahko poskusimo in to tako tudi oblikujemo, ne samo pri tehničnih pravilih, temveč tudi pri športnih,” doda Symonds.

Na podlagi reakcij navijačev so ugotovili, kateri elementi dirke so dobri in kateri škodujejo spektaklu in primerno temu bodo v bodoče tudi ukrepali.

S temi ukrepi želi Formula 1 ustvariti večje število razburljivih dirk, čeprav se Symonds zaveda: “Seveda ne bomo dobili 21 dirk kot je bila Nemška v lanskem letu. To se ne bo zgodilo.” Deževna dirka v Hockenheimu je skrbela za kaotične scene, veliko napetosti in nekatera presenečenja – Daniil Kvjat na stopničkah, Lewis Hamilton pa le na devetem mestu. “Toda kar lahko poskusimo, je to, da zagotovimo vsaj 15 zares dobrih dirk na leto in ostalih šest ali sedem dokaj dobrih.

Pat Symonds poudarja, da ne bodo mogli zagotoviti 21 ali 22 dirk, ko je bila lanska v Hockenheimu, toda če jim uspe izpeljati 15 dobrih in 7 dokaj dobrih, bo cilj dosežen – Foto: HB Press

En element dobre dirke je napetost, ve Symonds. Namesto napete faze že na začetku neke dirke, naj bi odločitev o zmagi padla šele v zadnjih krogih – iz psiholoških razlogov. “Tukaj gre celo za znani psihološki dejavnik, ki se imenuje učinek vrhunca. Če je konec neke dirke dober, potem ljudje to dirko ocenijo kot dobro. Če je bila sredina dirke dobra, konec dirke pa prej predvidljiv, potem ljudje to dirko ne ocenijo več tako dobro.” Tega se Liberty Media tudi zaveda, zaradi česar tesno sodelujejo z Mariom Isolo, športnim šefom Pirellija. “Želimo izvedeti, kako bi lahko oblikovali gume, da z njimi ustvarimo športni spektakel, ki bo vodil do teka učinka.” Potem ko so v lanskem letu veliko virov porabili za zaključevanje tehničnega pravilnika, se bodo sedaj osredotočali na športni pravilnik in morebitne spremembe.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Loading…

0

Komentiraj

0 komentarj(ev)

Palec gor / palec dol?

Avtor: Bojan Vrbnjak

F1 entuziast, ljubitelj golfa, potovanj in ljubiteljski fotograf.

FORGHIERI in revolucija menjalnika, ki ji je GILLES VILLENEUVE rekel ne

LEWIS HAMILTON cilja na novo kariero: Trening z orožjem za FILMSKO VLOGO