Če še malce ostanemo pri analogiji zakonske zveze, je med Vettlom in Ferrarijem začelo škripati že pred dvema letoma.
Točneje za Scuderijo usodnega poletja 2018, ko jih je zapustil Sergio Marchionne in ko je Vettel na VN Nemčije po neljubi napaki, namesto na zmagovalni stopnički pristal v zaščitnih gumah. Takrat nismo vedeli, da bo ta napaka, ki ga je prav gotovo stala naslova prvaka, prva v nizu dogodkov, ki bodo Nemca pripeljali do končnega odhoda iz Maranella. Izlet iz steze v najpočasnejšem delu dirkališča, je med Vettlom in ekipo pustil razpoko, ki se je z nadaljnimi napakami samo povečevala.
Pri vsemu skupaj, mu je položaj oteževal, resda v boljšem dirkalniku, pa vendar vedno odlični Lewis Hamilton, ki ni delal napak, ter v zadnji sezoni naravno hitri, motiviran in uspeha lačni moštveni kolega, proti kateremu mu je marsikdaj zmanjkalo tisto nekaj več, kar bi opravičilo napake in utrdilo položaj prvega voznika, za kar ga je še lani razglašal Binotto in ki dirkaču, ki so mu za triletno pogodbo plačali 100 mio Eur, tudi pritiče.
Zadnjo priložnost, da zakrpa razpoko, je Vettel dobil lanskega septembra na VN Singapurja, ko je moštvo postavilo Nemca v privilegiran položaj, napram nabrušenemu Leclercu. To potezo je v luči dogodkov, ki so sledili razumeti kot plemenit poizkus Mattie Binotta, da Vettlu vrne nekaj samozavesti, ki so jo pri 4-kratnem svetovnem prvaku napake začele najedati. Binottovo sporočilo, ki mu je bilo s tem poslano, je bilo povsem jasno. Ekipa stoji za tabo, vendar zahtevamo rezultat. Ni namreč dovolj, da je Vettlovo srce resnično utripalo v taktu poskočnega konjiča, da je bil svoji vlogi dirkača Ferrarija povsem predan in da je resnično spoštoval zgodovino in mit Ferrarija. Ni dovolj, da je Vettel po naravi iskren človek, ki zna priznati svoje napake in premoč tekmeca. Dejstvo ostaja.
V petih poskusih mu je spodletelo doseči cilj, ki si ga je zastavil sam in ki ga je pričakovala ekipa, to je naslov svetovnega prvaka. Z vsakim poskusom je sledilo novo razočaranje, ki je vrhunec bržkone doseglo po sezoni 2018, ko je do naslova zmanjkalo resnično malo in se nadaljevalo v letu 2019, ko je znotraj ekipe dobil močno konkurenco, Charlesa Leclerca. Predstave mladega Monačana, so pogajalske možnosti Vettla vsekakor oslabile, pa vendar se je še na letošnjih zimskih testiranjih zdelo, da je oznanitev podaljšanja pogodbe, takorekoč samo vprašanje primernega datuma. Koliko je k odločitvi pripomogla pandemija, ki smo ji priča, ne bom ugibal, je pa Binotto še marca letos poudarjal, da je Seb prva izbira, ta pa je očitno naletel na nepremostljive ovire.
Če imaš visoko plačo, je to zato, ker si jo zaslužiš in ker toliko veljaš – Ayrton Senna
Ferrari, ki ima dolgoročno pogodbo z Leclercom, je Vettlu postavil neke vrste ultimat, enoletno pogodbo, manjšo plačo in povsem izenačen status z moštvenim kolegom. Verjamem, da je višina plače še najmanjši problem. Problem je tisto, kar plača predstavlja. “Če imaš visoko plačo, je to zato, ker si jo zaslužiš in ker toliko veljaš,” so besede Ayrtona Senne, ki lepo orišejo Vettlovo situacijo. Teh pogojev enostavno ni mogel sprejeti, saj bi to pomenilo degradacijo položaja in tiho priznanje, da v preteklih sezonah ni izpolnil ciljev, ki so mu bili dani in ki so bili dosegljivi.
Marilyn Monroe je nekoč dejala, da ko se ljubezen med dvema konča, prinese enemu trpljenje, če ne trpi nihče, potem ljubezni niti ni bilo, če pa trpita oba, potem ljubezen še ni končana. V tem primeru bi rekel, da trpi Vettel, kaj pa bo to pomenilo za krajšo sezono 2020 (če bo izpeljana), bomo z zanimanjem spremljali. Bo Vettla vse skupaj v internem dvoboju dodatno podžgalo, bo v šestem poskusu eksplodiral in osvojil naslov, bo pomagal Leclercu, če bo pomoč potreboval, ali bomo priča odnosu Prost – Mansell iz sezone 1990?
Kot vedno bo na vse skupaj odgovoril čas. Ta bo tudi razkril ali se je Vettel pravilno odločil ali ne. Ne glede na razplet pa Sebu želim vse dobro. 14 zmag s Ferrarijem ga postavlja na večno lestvico rdečih. Zaslužil bi jih veliko več, vendar ko zmanjka volje in pripravljenosti nositi breme in ko se v kombinezonu počutiš utesnjeno, je prav gotovo čas za spremembo.
1 komentar
KomentirajOne Ping
Pingback:Daniel RICCIARDO je podpisal za McLAREN! - VMax.si