in

Številne novosti in poudarek na varnosti za reli DAKAR 2021

Najpomembnejša vzdržljivostna dirka bo v prihodnjem letu na sporedu med 3. in 15. januarjem v Savdski Arabiji.

Foto: Red Bull Content Pool

Potem ko je bil letos v Savdski Arabiji reli Dakar organiziran prvič, bo tudi v prihodnjem letu prizorišče dogajanja ta ogromna država ob Perzijskem zalivu. Sprva so organizatorji reli nameravali razširiti tudi na okoliške države, a je načrt prekrižala kriza zaradi novega koronavirusa. Trasa 43. izvedbe relija še ni dokončno določena in bo predstavljena šele novembra, je pa direktor dirke, David Castera že razkril, da bo v primerjavi z letošnjo praktično popolnoma nova.

V primerjavi z letom 2020 bodo v projekt Dakar vključene štiri nove regije: Al-Jawf na severu, Qassim v središču ter Asser in Al-Baha na jugozahodu države. Organizatorji se bodo na novi izvedbi relija osredotočili predvsem na izboljšave v smislu varnosti tekmovalcev na reliju, saj sta na letošnji izvedbi življenje izgubila dva motociklista (Paulo Goncalves in Edwin Straver).

Roadbook bodo tekmovalci dobili šele tik pred začetkom etape

Roadbook bodo tekmovalci v vseh kategorijah dobili šele jutro pred začetkom etape. Tekmovalci s kamioni in avtomobili ga bodo prejeli deset minut pred startom, motociklisti in tekmovalci na štirikolesnikih pa petnajst minut prej. S tem želijo organizatorji preprečiti tekmovalcem, da bi se vnaprej seznanili s pomembnimi podrobnostmi etape in tako pridobili prednost pred drugimi udeleženci.

Elektronski zapiski za avtomobiliste

Za avtomobiliste bo roadbook prvič na voljo le v digitalni obliki, ki jo bo mogoče pretočiti na tablični računalnik. Novo tehnologijo bodo prvič preizkusili na letošnjem reliju v Maroku (od 9. do 14. oktobra). Pravzaprav so želeli noviteto prihodnje leto predstaviti tudi med motociklisti, a so zaradi koronavirusa vse skupaj prestavili za eno leto. Januarja bodo motociklisti tako zapiske še vedno brali s papirja.

Nič več menjave koles na maratonski preizkušnji

Na najdaljši etapi relija Dakar 2021 se bodo morali udeleženci v avtomobilski klasifikaciji skozi dan prebiti z enim kompletom pnevmatik. Menjava kolesa s strani voznika in/ali sovoznika ni več dovoljena.

V prihodnje naj bi bilo na reliju Dakar bolje poskrbljeno predvsem za varnost motociklistov.

Varnostna blazina za motocikliste po vzoru MotoGP

Za motoriste bo na reliju Dakar 2021 uvedena novost na področju varnosti – kombinezon z vgrajeno varnostno blazino, ki jo dirkači v MotoGP nosijo že leta. V primeru padca ali nesreče tipala samodejno sprožijo zračno blazino. Tudi to novost bodo prvič preizkusili na letošnjem reliju v Maroku.

Več akustičnih opozoril za motocikliste

Na odsekih preizkušenj, ki so razglašene za nevarno območje 2. ali 3. stopnje, bodo dirkači dobili opozorila za prevodnost v obliki zvočnih signalov. V posebej nevarnih odsekih bo hitrost omejena na največ 90 km/h.

Tehnična upočasnitev motociklov do leta 2022

Organizatorji so že za reli prihodnje leto predvidevali tehnično upočasnitev motociklov, ki bi povečala varnost udeležencev. Ideja je bila, da bi uporabili t.i. Air-Restrictor, torej sistem, ki bi omejil dovod zraka do motorja, a se proizvajalci z uvedbo sistema niso strinjali zaradi koronavirusa in zaradi prekratkega časovnega okvira, tako da so vse skupaj prestavili na leto 2022.

Dakar Classic

Dakar Rally 2021 bo ob številnih novostih glede trase in varnosti prvič ločeno upošteval tudi uvrstitev za zgodovinska vozila. V t.i. Dakar Classic kategorijo so uvrščeni avtomobili in tovornjaki, starejši od letnika 2000. Tekmovali bodo na isti trasi, a tukaj glavno merilo ne bo čas, temveč enakomernost vožnje.

Palec gor / palec dol?

1 komentar

Komentiraj

One Ping

  1. Pingback:

Komentiraj

ANDY COWELL zapušča položaj šefa motorjev pri MERCEDESU!

MICHAEL MASI o uporabi drugačnih variant stez: Bahrajn lahko, Silverstone pa ne