in ,

VN AVSTRIJE, dirka: Suverena zmaga BOTTASA in LECLERCOVO vstajenje

Prva dirka po 217 dni dolgi prisilni pavzi zaradi koronavirusa je prinesla (skoraj) vse tisto, kar so ljubitelji Formule 1 v zadnjem času pogrešali. Dramo, odstope in prehitevanja, le za Valtterija Bottasa se je zdelo, da v Spielbergu igra simultanko z vsemi ostalimi.

Valtteri Bottas je dobil kaotično dirko VN Avstrije, na kateri smo videli veliko bližnjih srečanj, okvar, kazni, zaradi česar je imel varnostni avto kar nekaj dela. Vrstni red pa takšen, ki ga pred začetkom dirke niti največji optimisti ne bi napovedali. Kajti zaradi kazni Lewisa Hamiltona v zaključni fazi dirke, so mu komisarji naložili kazen pribitka petih sekund, tako da sta se na odru za zmagovalce presenetljivo znašel Charles Leclerc (Ferrari) in Lando Norris (McLaren).

Prvemu šoku smo bili priča že pred začetkom dirke, ko so komisarji po ponovnem ogledu primera rumenih zastav in Lewisa Hamiltona včeraj na kvalifikacijah danes odločili, da šestkratnemu svetovnemu prvaku naložijo kazen pribitka treh mest, zaradi česar je dirko pričel kot šesti. Tako se je v prvo vrsto pomaknil Max Verstappen. Sama dirka je bila že od začetka jasna zadeva, saj je Bottas suvereno nadziral polje, Hamilton pa se je počasi prebijal do Verstappna, ki pa je kmalu zatem, v 11. krogu odstopil.

V 18. krogu je v bokse zapeljal Daniel Ricciardo in odstopil, domnevno zaradi težav s hlajenjem. V 21. krogu pa je odstopil Lance Stroll. Vzrok njegovega odstopa bo pozneje še kako zaposloval oba dirkača Mercedesa.

Medtem smo videli vrtenje Romaina Grosjeana, ki je padel na sedemnajsto mesto, nekaj malega kasneje pa je v tretjem ovinku, domnevno zaradi odpovedi zavor, s steze zletel še njegov moštveni kolega Kevin Magnussen in nastopil je čas za varnostni avto.

Fazo varnostnega avtomobila je večina dirkačev izkoristila za postanek v boksih, večina vodilnih vključno z Bottasom pa je nataknila pnevmatike trde zmesi, ki naj bi omogočile vožnjo do cilja. Med postanki v boksi je skoraj prišlo do trčenja med Perezom in Norrisom, a se je na koncu vse skupaj izteklo brez trčenja, pri čemer je Mehičan potegnil ta kratko in izgubil eno mesto.

Vrstni red po vnovičnem startu v 31. krogu: Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Alexander Albon, Lando Norris (vsi na trdi zmesi), Sergio Perez (srednja zmes). Po letečem štartu je Hamilton pošteno pritiskal na Bottasa, ki pa se je uspešno branil pred moštvenim kolegom. Sebastian Vettel je dirko nadaljeval z osmega mesta, a se je pri poskusu prehitevanja Carlosa Sainza zavrtel in padel na 15. mesto.

Kmalu po polovici dirke je Mercedes svojima voznikoma svetoval, naj se izogibataa robnikom zaradi suma na težave z menjalnikom. Tako Valtteri Bottas kot Lewis Hamilton sta to sporočilo prejela večkrat. V 47. krogu se je o sami zadevi oglasil tudi glavni inženir James Allison.

Romain Grosjean se je v 50. krogu počasi odpeljal prek izletne cone parkiral svoj dirkalnik, kmalu za tem pa je brez moči ostal tudi Williams FW43 Georgeja Russella, zaradi česar je moral mladi Britanec dirkalnik parkirati na nevarnem mestu in še v drugo se je na stezo v Spielbergu pripeljal varnostni avto.

Alexander Albon je izkoristil fazo varnostnega avtomobila in zamenjal  trde pnevmatike za mehke in s tretjega nazadoval na četrto mesto, oba voznika Mercedesa pa sta ostala na trdih pnevmatikah. Vrstni red po letečem startu v 55. krogu: Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Sergio Perez, Alexander Albon, Lando Norris, Charles Leclerc.

V lasnici je nato Albon napadel Pereza, a ju je zmotil nov prihod varnostnega avtomobila na stezo. Tokrat zaradi Kimija Räikönnena, ki mu je na startno-ciljni ravnini odtrgalo sprednje desno kolo. V 60. krogu je tako vozilo le še 13 dirkačev.

Takole je odpadlo sprednje desno kolo z Alfe Kimija Räikönnena.

Vrstni red po letečem startu v 61. krogu: Valtteri Bottas, Lewis Hamilton, Alexander Albon, Sergio Perez, Lando Norris, Charles Leclerc. Sledil je Sebastian Vettel na enajstem mestu. Nedolgo za tem sta se v četrtem ovinku »udarila« Albon in Hamilton, pri čemer se je Tajec zavrtel in padel na zadnje mesto, Britanec pa je dobil petsekundno kazen.

Do takrat relativno nevidni Charles Leclerc je v tretjem ovinku 66. kroga prehitel Sergia Pereza in napredoval na tretje mesto. Potem pa se je vse dogajalo zelo hitro. Alex Albon je odstopil, Lando Norris je prehitel Pereza za četrto mesto, Mehičan pa je bil kaznovan s petimi sekundami kazni zaradi prehitre vožnje v boksih.

Po 71 krogih je kot prvi ciljno črto prečkal Valtteri Bottas pred Lewisom Hamiltonom in Charlesom Leclercom, a je Britanec zaradi petsekundne kazni nazadoval na četrto mesto, svojih prvih stopničk v karieri pa se je veselil Lando Norris.

VN AVSTRIJE, dirka: Rezultati

MŠTVOZNIKEKIPAKRGRAZLIKAOP/OKVPHITR
177V. BottasMercedes711:30:55.739 202,214
216C. LeclercFerrari71+0:02.700 202,114
34L. NorrisMcLaren71+0:05.491 202,011
444L. HamiltonMercedes71+0:05.6895s kazni202,003
555C. SainzMcLaren71+0:08.903 201,885
611S. PerezRacing Point71+0:15.0925s kazni201,656
710P. GaslyAlphaTauri71+0:16.682 201,598
831E. OconRenault71+0:17.456 201,569
999A. GiovinazziAlfa Romeo71+0:21.146 201,433
105S. VettelFerrari71+0:24.545 201,308
116N. LatifiWilliams71+0:31.650 201,048
1226D. KvjatAlphaTauri67+4 krogivzmetenje200,099
1323A. AlbonRed Bull67+4 krogielektronika200,087
M – mesto, ŠT – številka dirkalnika, KRG – št. odpeljanih krogov, OP/OKV – opombe/okvare, PHITR – povprečna hitrost

Odstopi:

MŠTVOZNIKEKIPAKROGIRAZLIKAOP/OKV
7K. RäikkönenAlfa Romeo53+18 krogovodtrgano kolo
8R. GrosjeanHaas F149+22 krogovzavore
63G. RussellWilliams49+22 krogovdovod goriva
20K. MagnussenHaas F124+47 krogovzavore
18L. StrollRacing Point20+51 krogovpogonska enota
3D. RicciardoRenault17+54 krogovhlajenje
33M. VerstappenRed Bull11+60 Krogovelektronika
M – mesto, ŠT – številka dirkalnika, KRG – št. odpeljanih krogov, OP/OKV – opombe/okvare

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Nove STOPNIČKE zaradi socialne distance na ŠTARTNO-CILJNI ravnini

Kdo vas je na VN Avstrije najbolj PREPRIČAL?