Zgodovina varnostnega avta: Pred Mercedesom je vladala anarhija

Pojdimo v zgodovino in sicer na dirko za VN Kanade leta 1973, kjer smo bili priča prvi uporabi varnostnega avta. Voznik le-tega, Eppie Wietzes, si je s svojim Porschejem 914 poiskal napačnega vodilnega dirkača na dirki, zato se še danes razpravlja o tem, kdo je v resnici zmagal na dirki za VN Kanade. Wietzes je s svojim rumenim Porschejem, po trčenju med Francoisom Cevertom in Jodyem Scheckterjem, nehote ostal pred dirkalnikom Iso-Marlboro, ki ga je upravljal Howden Ganley. To pa je omogočilo nekaterim dirkačem, vključno s poznejšim zmagovalcem Peterom Revsonom, da so pridobili en krog.

To je zadnji model varnostnega avta Formule 1 – Mercedes-Benz AMG GT R

Naslednjih dvajset let je vpadala prava anarhija. Organizatorji dirk Formule 1 so počeli, v pogledu varnostnega avta, kar so hoteli. To je vodilo do nekaj čudnih vozil na stezah kraljevega razreda motošporta, kar je razvidno tudi iz spodnje galerije fotografij. V Monaku so dolga leta uporabljali Lamborghinija, v Suzuki so, logično, uporabili Hondo, na Madžarskem celo Tatro in en model tega avtomobila je leta 1995 celo povozil ubogega dirkača Takija Inoueja.

Od leta 1993 je bilo v Formuli 1 predpisano, da mora biti na vseh treningih, kvalifikacijah in na dirki pripravljen varnostni avto, toda še vedno ni bilo enega dobavitelja. Leta 1996 je Mercedes dobil ekskluzivno pogodbo, da Formuli 1 dobavlja varnostne avtomobile, prvič so ga uporabili leta 1996 v Magny-Coursu. In tukaj so vsi varnostni avti, ki so bili uporabljeni v preteklosti: 

1973: Porsche 914
1981–1983: Lamborghini Countach
1992: Honda Acura
1993: Fiat Tempra ST
1993: Ford Escort RS
1994: Opel Vectra Turbo 4×4
1994: Honda Prelude
1995: Porche 911 GT2
1995: Tatra 613
1995: Lamborghini Diablo VT
1995: Renault Clio
1996: Renault Clio Williams
1996: Mercedes-Benz C36 AMG
1997–1999: Mercedes-Benz CLK55 AMG
2000: Mercedes-Benz CL55 AMG
2001/2002: Mercedes-Benz SL55 AMG
2003: Mercedes-Benz CLK55 AMG
2004/2005: Mercedes-Benz SLK55 AMG
2006/2007: Mercedes-Benz CL63 AMG
2008/2009: Mercedes-Benz SL63 AMG
2010–2012: Mercedes-Benz SLS AMG
2012–2014: Mercedes-Benz SLS AMG GT
2015–2017: Mercedes-Benz AMG GT S
Od 2018: Mercedes-Benz AMG GT R

V naši galeriji fotografij pa vam predstavljamo varnostne avte preteklosti, med katerimi najdemo tudi dokaj nenavadne modele. V glavnem pa je do podpisa z Mercedesom vladala anarhija in kaos.

Prvi varnostni avto v zgodovini Formule 1. Porsche 914 na dirki za VN Kanade leta 1973
Na dirki za VN Argentine leta 1996 so uporabili kar Renaultovega Clia
Na dirki v Suzuki leta 1994, domači stezi Honde, so uporabili, kaj drugega kot Hondo Prelude
Varnostni avto dirke v Interlagosu leta 1993 je bil Fiat Tempra
V Belgiji so leta 1995 uporabili Porscheja GT2
V mondenem Monaku so dolga leta uporabljali Lambroghini Countach
Tatra 613 – varnostni avto Hungaroringa 1995, katerega je od blizu spoznal Taki Inoue
Leta 1996 pa je bilo zmešnjave konec in Mercedes je za varnostni avto ponudil C63 AMG
Exit mobile version