FIA in FOM mislita resno, kajti zadnja razvojna stopnja dirkalnikov Formule 1 za leto 2021 je že skoraj kot zadnja beseda. Na nasprotovanje velikih ekip, ki bi najraje, da ostane tako kot je, se FIA ne namerava ozirati. “Tukaj se ne bo veliko spremenilo,” so prepričani pri ekipah McLaren, Renault in Racing Point. Predsednik FIA Jean Todt pa je potrdil, da bodo spremembe obstajale le še v detajlih.

Mogoče pa bo se vendarle še kaj spremenilo. Kajti na zadnjem sestanku s tehničnimi direktorji, je FIA na mizo položila predlog, ki je bil zavrnjen pred dvema letoma. Gre za aktivno aerodinamiko, ki naj bi nadomestila sistem DRS in s tem tudi težavo s prehitevanjem – seveda če bi načrtovana aerodinamika s strani FIA zgrešila svoj cilj. Trenutno novi koncept deluje. Nekatere ekipe so model 2021 že preizkusile s CFD simulacijo. Turbulence za dirkalnikom so se zares zmanjšale na načrtovano mero. A po manjših popravkih v razvoju je znova postalo slabše.

Tukaj očitno ne pomagajo vse te restrikcije na področju aerodinamike, nad katerimi se inženirji tačas pritožujejo. “Dirkalnik je razdeljen v 50 manjših predalov zakonitosti in tukaj nimaš veliko možnosti da pobegneš izven tega,” zaskrbljeno pove Andy Green, tehnični šef ekipe Racing Point. Njegov kolega Marcin Budkowski iz ekipe Renault pa je drugačnega mnenja: “Trenutno ima dirkač za tekmecem še 90 odstotkov podtlaka. Toda to se bo z vsakim nadaljnjim razvojem spremenilo. Ali bo znova le 50 odstotkov, kot je temu primer sedaj, danes ne more nihče trditi.“

Očitno pa zaskrbljenost vlada tudi pri strokovnjakih iz FIA. Zaradi tega so v pogovor postavili aktivno aerodinamiko, da bi bili pripravljeni za najnujnejši primer. In kaj je sploh aktivna aerodinamika? Dirkač bi lahko s pritiskom na gumb krilca nastavil tako, da bi lahko tudi v turbulencah vozil s podtlakom, ki ga ima dirkalnik brez motenj. To bi lahko dosegli tudi s stranskimi izvlečnimi loputami, ki bi pod dirkalnikom povišale sesalni učinek. Izenačitev podtlaka pa se lahko aktivira le takrat, ko se dirkač nahaja v vnaprej določenem področju za drugim dirkalnikom.

S tem pa ne bi več potrebovali sistema DRS. Zadaj vozeči dirkač bi se lahko v vsakem ovinku približal tekmecu pred seboj in ga na ravnini iz zavetrja tudi prehitel. FIA bi lahko potem odstopila od svojih restrikcij, ker bi bil njen cilj, da se dirkaču olajša vožnja za tekmecem, izpolnjen. Vendar ta ozek koncept aerodinamike sledi še drugi cilj in to je večja izenačenost polja Formule 1. Če bodo aerodinamiko sprostili, potem tega cilja ne bodo dosegli. A Renault s tem ne bi imel težav: “Kot inženirji si seveda želimo več svoboščin. A kot ekipa stojimo za načrtom, da se doseže večja izenačenost med ekipami,” doda Budkowski.