Ross Brawn, športni šef Formule 1, je povsem odkrito priznal: “Če sem pošten in odkrit, ne vemo, kam gre ta pot.” To pomeni, da Formula 1 nima načrta, kaj naj bi sledilo aktualnim V6 hibridnim motorjem. In debata o tem je že v uvodu zelo vroča. Na eni strani imamo puriste, ki zahtevajo, da mora Formula 1 nujno nadaljevati z motorji z notranjim izgorevanjem. Spet drugi so mnenja, da se mora Formula 1 od teh umazanih motorjev posloviti. Kaj torej storiti, da na eni strani ostaneš relevanten, na drugi strani pa ne preženeš navijače? Nič kaj lahka naloga za Rossa Brawna in njegovo ekipo.

Britanec prednostno stavi na politiko, ki mora določiti smer. Vendar pa Brawn ne verjame v električni pogon kot zdravilno sredstvo za prihodnost. “Da bi se osredotočali le na določeno tehnologijo, je zelo primitivno. Zame kot inženirja to ni trdno in nepredstavljivo, da bi imeli čez 15 let infrastrukturo, ki bi bila primerna le za električne avtomobile.” Veliko bolj so sedaj na vrsti vlade, da upoštevajo celotno veliko sliko in ekološki nahrbtnik osebne mobilnosti od A do Ž. Zaradi tega Brawn pričakuje odkriti popis rešitev, po vzoru: “Tukaj smo danes, tja želimo priti, torej je to najboljša rešitev.“

In ravno ta “najboljša rešitev” za družbo in tudi za Formulo 1 do tega trenutka še ni bila najdena. Toda Brawn ima vsaj eno rešitev oziroma pristop. Gre za sintetično gorivo (E-Fuel), torej gorivo, ki kot osnovno surovino ne uporablja nafto, temveč na primer zemeljski plin ali biomaso in bi – tako teorija – bilo okolju bolj prijazno kot aktualni bencin. Po mnenju Brawna bi lahko Formula 1 začela prav s tem in zavzela pionirsko vlogo. “Če bomo naredili reklamo za to tehnologijo, potem lahko Formula 1 postane odločilna gonilna sila,” meni Britanec, ki je prepričan, da bi se industrija – predvsem veliki naftni koncerni – tukaj pridružila. “Ker bi morali za prihodnost generirati alternativne prihodke. Mi kot Formula 1 bi lahko bili katalizator tega razvoja.” Bi lahko, torej konjunktivno, ker v tem pogledu še zdaleč ni nič sklenjenega.

Po besedah Chase Careya, šefa Formule 1, je to tudi posledica dejstva, da je celo svet strokovnjakov neenoten pri tem, kaj je najboljša taktika za prihodnost. “Večina priznava, da ne obstaja nobena patentna rešitev, temveč široka paleta rešitev.” Američan soglaša z Brawnom, ki pravi, da električen pogon ne more biti edini odgovor na trenutna vprašanja. Njegova ocena je ta: “Električni pogon je bil v neki meri izbran kot čudežno orožje, čeprav tudi tukaj obstajajo ekološke težave. Tudi infrastruktura , ki stojim za tem, je veliko vprašanje. Prav tako tudi stroški.” Po mnenju Američana so lahko električni pogoni največ le del odgovora, ne pa edini odgovor.
Iz njegovega vidika je Formula 1 že dobro postavljena. Ima motor z notranjim izgorevanjem in koristi obnovljeno energijo. Sedaj še po besedah Careya potrebuje sintetično gorivo in nadaljnje tehnologije, da bi s tem imeli rešitev za bodoče pogone. Vse to pa ni tema za leto 2021, ko nastopi novi pravilnik Formule 1, temveč šele za leto 2025 ali pozneje.