Študentski koncept ŠKODA SLAVIA: Spomin na preteklost, pogled v prihodnost

Ime ni izbrano naključno, saj sta Václav Laurin in Václav Klement ime Slavia uporabila za poimenovanje prve serije koles, ki sta jih izdelala pod znamko svojega takrat novoustanovljenega podjetja.

Spider varianta Škoda Scale združuje drzne linije sodobnega kompaktnega modela z običajnim oblikovalskim standardom iz najzgodnejših dni vožnje z avtomobilom, ko je bila večina avtomobilov brez trde strehe. Vse korake, od prvega osnutka do izdelave tega koncepta so študenti opravili sami s podporo svojih inštruktorjev in Škodinih strokovnjakov iz oddelka za oblikovanje, proizvodnjo in tehnični razvoj. Sedmi študentski koncept ponovno dokazuje visok standard usposabljanja na poklicni šoli Škoda v Mladi Boleslav.

Prvi študentski konceptni avtomobil, narejen leta 2014, je bil dvosed na osnovi Škode Citigo, imenovan Citijet. Sledil je pick-up po imenu Funstar na osnovi modela Fabia in različica Atero Coupe, ki je temeljila na modelu Rapid Spaceback. Leta 2017 so pripravniki za osnovo ponovno uporabili model Citigo in izdelali električni koncept z imenom Element Leta 2018 je bil predstavljen peti študentski konceptni avtomobil, kabriolet Sunroq, ki nastal na osnovi modela Karoq. Lani je nastal  Mountiaq, ki temelji na Škodinem športnem terencu Kodiaqu.

Za inspiracijo je študentom služil dirkalnik Škoda 1100 OHC iz leta 1957.

Študenti so navdih za Slavio Spider našli v modelu Škoda 1100 OHC iz leta 1957, ki ga je Škoda zasnovala za udejstvovanje na vzdržljivostnih dirkah. S svojim nizkim in zelo aerodinamičnim ohišjem iz plastike, ojačane s steklenimi vlakni in vsega 550 kilogrami mase, je Škoda 1100 OHC, ki jo je poganjal 1,1-litrski štirivaljnik z močjo 92 KM, dosegla največjo hitrost 200 km/h. Ta dirkalnik je eden izmed mejnikov v 119-letni zgodovini znamke Škoda v motošportu. Eden od dveh izdelanih prototipov je zdaj na ogled v muzeju Škoda v Mladi Boleslavi.

Vse korake, od prve skice do končne izdelave modela, so učenci Škodine poklicne šole pod strokovnim vodstvom naredili sami.

Škodo Slavia Spider poganja 1,5-litrski TSI-bencinski motor največje moči 110 kW (150 KM), za prenos moči in navora pa skrbi 7-stopenjski DCT-menjalnik z dvema sklopkama. Ostale komponente modela Scala vključujejo sprednjo in zadnjo os, krmilni sistem, celotno elektroniko, vključno z električnimi kabli, pa tudi pomožne sisteme.

Tudi instrumentna plošča, virtualni kokpit in infozabavni sistem so ostali nespremenjeni. Pri Slavii so uporabili 20-palčna lahka platišča s Škode Kodiaq RS in pnevmatike Continental SportContact 6 dimenzij 235/30 ZR20. Slavia uporablja vse štiri kolutne zavore, ki so sicer serijsko nameščene na Octavii RS.

Tale privlačni dvosedežni kabriolet seveda ne bo šel v serijsko proizvodnjo, bo morda nekega dne služil kot predloga za nekatere Škodine serijske modele.

Exit mobile version