Koledar sezone 2020 je nenavaden, kajti v drugi polovici bo šest dirk od devetih potekalo na stezah (in variantah), ki jih Formula 1 že lep čas ali sploh nikoli ni obiskala ali uporabljala. Ta sprememba je pri dirkačih naletela ne velike simpatije.
Toda že v prihodnjem letu naj bi se vrnili k uveljavljenemu koledarju. In dirke ne bodo potekale v večjem delu na evropskih tleh, kot je to letos primer, temveč znova po celem svetu. Sezona 2021 bo zajemala 23 dirk, kar bo največ v zgodovini Formule 1. Toda steze, ki so letos vskočile na koledar, na novem ne najdemo, čeprav so dirkači steze Nürburgring, Imola in Mugello izrecno pohvalili. Tačas se razmišlja o tem, da bi na koledarju imeli več dirkališč. Govori se o skrajšanju dirkaškega konca tedna in o rotaciji dirkališč. S tem bi imel koledar Formule 1 vedno nove vplive.

Pri McLarnu se dirkača in šef ekipe zavzemajo za drugo varianto. “Če smo se v tem nenavadnem letu kaj naučili, je to, da je dobro na koledarju imeti nove steze,” pravi Carlos Sainz. “Bil bi zelo srečen s koledarjem, ki bi zajemal 20 ali 21 dirk, toda z izmenjavanjem dirkališč.” To odgovarja mnenju šefa ekipe Andreasa Seidla. “Koristiti bi morali priložnost, da menjavamo prizorišča, s čimer bi novim stezam dali možnost, da vstopijo na koledar dirk. S tem bi lahko ustvarili tudi dodatno napetost,” tako Bavarec. In to pot želi ubrati tudi Liberty Media, čeprav še z bolj zajetnim koledarjem. “Pričakujemo, da bi v prihodnjih letih imeli 24 dirk. Mogoče bomo nekatere rotirali, da bi bili v stanju pridobiti še nekaj novih partnerjev, vendar bo to omejeno, ker naša prioriteta so še naprej dolgoročna partnerstva,” tako Chase Carey.

Tačas dirkaški konec tedna traja štiri dni. V četrtek se odpre z dnevom za medije, v petek se pa začne akcija na stezi in sicer z dvema 90-minutnima treningoma. V Austinu lanskega leta je bila predstavljena revolucija pravil, ki predvideva, da se dirkaški konec tedna skrajša na tri dni. V luči tega pa se je govorilo o tem, da bi lahko koledar razširili vse na 25 dirk. Letos je bil na dirki v Imoli prvič uporabljen kompakten čas konca tedna. Petkova treninga sta odpadla, namesto tega je bil v soboto 90-minutni trening, popoldan pa kvalifikacije, v nedeljo pa seveda dirka.

Lando Norris meni, da ni prav, da se zaradi tega poveča število dirkaških koncev tedna. “Potem že čez en dan, mogoče celo čez pol dneva že letiš na dirko. To ni dovolj, da bi na leto dodali tri ali štiri dodatne vikende,” pravi mladi Britanec. “Seveda gre predvsem za mehanike in za sodelavce, ki potujejo z nami. Oni imajo veliko bolj naporen čas kot mi dirkači,” pa doda Sainz, ki v primeru širitve koledarja izraža pomisleke: “Potrebovali bomo več ekip in sodelavci se bodo rotirali. To vse bo postalo še dražje.“
Ta argument v razpravi ni nič novega. Vedno se ga uporabi, ko se prične debata o širitvi koledarja. Za Andreasa Seidla, šefa ekipe McLaren, je popolnoma jasno: “Skrajšati dirkaške konce tedna ne bi upravičevalo večjega števila dirk. Glavna točka mojega vidika je čas, ko si zdoma na poti. Dirkaške teden vsi preživimo na stezi. To ni trajnostno za naše člane ekipe.”
Loading…