Formula 1 želi od leta 2030 naprej postati podnebno nevtralna. Da bi poudarili svoje ambicije, se je kraljevi razred motošporta v preteklosti pridružil gibanju Združenih narodov OZN za zaščito podnebja, ki sliši na ime “Sports for Climate Action Framework“.
Pomeni, da se Formula 1 povsem uradno zavzema za varovanje podnebja. To želijo doseči med drugim z biološkim gorivom, kajti že leta 2023 nameravajo dirkati s tako imenovanim E-gorivom. Za ustanovitelja Formule E Alejandra Agaga to ni dovolj. “Veliko se govori o E-gorivu, toda to je umetni izum za ljudi, ki ne morejo preboleti motorjev z notranjim izgorevanjem. Ta E-goriva nimajo nobenega smisla, razen če ne želite doseči kakršnih koli sprememb. Tudi sam imam rad motorje z notranjim izgorevanjem, toda njihov čas bo kmalu potekel,” je povedal Agag, ki verjame, da bi bil potreben veliko bolj radikalen korak.

“Formula 1 mora postati električna,” tako Španec, ki meni, da so bile priložnosti zamujene. Nekdanji šef Formule 1 Bernie Ecclestone bi prevzel nadzor nad Formulo E, jo razširil kot okvirno serijo in se potem odločil, kaj se bo zgodilo z njo, pravi Agag. “V pogledu na prestiž in gledalce se Formula E tačas zelo razlikuje od Formule 1. Toda še vedno mislim, da se prihodnost nahaja v združitvi obeh serij.” Navijači motošporta pa imajo svoje težave z električno serijo formul in Formula E je v mnogih državah še vedno globoko v senci. Kljub temu pa Agag meni: “Formula 1 mora v vsakem primeru opraviti menjavo na elektro mobilnost. Če tega ne bo storila skupaj s Formulo E, bo to imela najprej možnost šele čez 19 let.“
Kajti Formula E je s krovno organizacijo FIA podpisala pogodbo o ekskluzivni licenci, da lahko izvaja čisto električno dirkalno serijo. To pa pomeni, da Formula 1 ne bo mogla tako enostavno preklopiti na električne dirkalnike. Vsaj teoretično ne. “Tudi če bi Formula 1 po koncu naše licence s FIA-o podpisala pogodbo, bi to bilo veliko prepozno. Mi imamo pravice za 25 let, od katerih smo opravili šele šest, 19 let pa je še pred nami,” zaključi Agag.