in

EXTREME E: V EKSTREMNIH pogojih so zelo pomembne tudi prave PNEVMATIKE

Prihodnji konec tedna je rezerviran za Extreme E, eno od najbolj ekstremnih tekmovanj v avtomobilskem športu

Foto: Jordi Rierola

Savdska Arabija je prva lokacija, kjer se bo na štartu zvrstilo 12 ekip pod vodstvom legend, kot so Hamilton, Button, Rosberg in drugi, ki bodo preizkušale skrajne meje svojih vozil. Dirka se bo pričela sredi puščavske oaze v mestu Al-Ula, kar v arabskem jeziku pomeni »prvi skok«. Kvalifikacije bodo potekale 3. aprila, finale pa bo 24 ur kasneje.

Izzivi, s katerimi se bodo na prvi od petih ekstremnih lokacij soočali vozniki, bodo vročina puščavskega peska, prah in žgoče sonce. A dirkači se ne bodo borili le za točke in nagrade, temveč bodo tekmovali tudi za ohranjanje planeta, kar je eden od temeljnih ciljev tekmovanja Extreme E. Podatki kažejo, da se bo v naslednjih nekaj desetletjih število virov pitne vode v nekaterih delih sveta zmanjšalo za od 10 do 30 odstotkov, kar bo neposredno prizadelo 2,4 milijarde ljudi. Ocenjujejo, da se bo zaradi teh izzivov primoranih preseliti približno 700 milijonov ljudi. Hkrati se vsako leto zaradi suše 12 milijonov hektarjev rodovitne prsti spremeni v nerodovitno zemljo.

V tem boju z neizprosnim puščavskim okoljem bo ključno vlogo odigral avtomobil ODYSSEY21, oziroma bolje rečeno, njegov izredno pomemben sestavni del – pnevmatike. Če je motor srce avtomobila, so namreč pnevmatike mišice, ki nosijo celotno ogrodje. Da bi lahko prenesle prehod z razgretega peska na led, potem pa še v vlažno džunglo in na druge ekstremne lokacije po svetu, je bilo treba izdelati take pnevmatike, ki bodo v avtomobilskem dirkalnem športu pomenile neke vrste revolucijo. Natanko to je uspelo Continentalovim strokovnjakom.

Extreme E je prvenstvo, namenjeno ljubiteljem adrenalina, v katerem se športni terenci merijo v nekaterih najbolj oddaljenih, težko dosegljivih delih sveta. Sezona se bo začela v Savdski Arabiji v oazi Al-Ula (3. in 4. aprila), nato se seli k jezeru Lac Rose, rožnatemu jezeru sredi Senegala (29. in 30. maja). Naslednji bo na vrsti Kangerlussuaq ali »veliki fjord« na Grenlandiji (28. in 29. avgusta), potem pa mesto Santarem v tropskem gozdu v Braziliji (23. in 24. oktobra). Veliki finale je rezerviran za mesto Ushuaia, upravno središče argentinske province Ognjene zemlje (11. in 12. decembra).

Na bočnici pnevmatike Continental CrossContact piše 37×12.5 R17, kar pomeni, da v premeru (v višino) meri 94 cm, v širino 31,75 cm in da je namenjena za platišče, veliko okrog 43 cm. Njen profil je bil dodelan za vrhunske zmogljivosti na vseh vrstah podlag, gumena zmes za tekalno plast pa je bila razvita posebej za to pnevmatiko. Okrepljena je tudi njena karkasa.

»Bočnica ima v celotni zgradbi pnevmatike ključno vlogo v tistem najbolj resničnem pomenu besede. Sodobna srednje velika vozila dandanes večinoma dosegajo skupno maso med 1.500 in 2.000 kilogramov. Čedalje bolj priljubljeni športni terenci, ki jih pri nas poznamo tudi po angleški kratici SUV, pa lahko tehtajo tudi do tri tone. Kljub vsemu je bočnica dejansko najšibkejši del, če jo primerjamo s tekalno plastjo, ki vozilo povezuje s podlago, ali z nogo pnevmatike, ki drži pnevmatiko na platišču. Nosilni element je v pnevmatiki v bistvu zrak ali zmes plinov, ki je v njej zaprta pod tlakom. Tehniki izračunajo nosilnost idealne membrane v skladu z enačbo ‘notranji tlak x stična površina’. Pri pnevmatikah k nosilnosti dodatno pripomore še toga struktura ogrodja, ki doprinese dodatnih 10 do 15 odstotkov,« je pojasnil Nico Meier, oblikovalec izdelkov pri Continentalu.

Po zaslugi zaznaval in tehnologije ContiPressureCheck bodo dirkači na zaslonu v kabini skozi celoten čas tekme lahko spremljali podatke o pnevmatikah, kot sta tlak polnilnega zraka in temperatura, zato da bodo lahko svoj slog vožnje prilagajali ekstremnim razmeram.

»ODYSSEY 21 je edinstven avtomobil: prenašanje 550 konjskih moči na vse vrste podlag, ki jih naš planet lahko ponudi, v vozilu, ki tehta 1,8 tone, bo pnevmatike zagotovo prignalo do skrajnosti. Za nas je glavna razlika med električnim pogonom in klasičnim motorjem z notranjim zgorevanjem energijska učinkovitost. Motorji z notranjim zgorevanjem imajo tipično veliko manjšo energijsko učinkovitost od električnih motorjev, ko pretvarjajo vhodno energijo (kemično energijo goriva ali baterije) v mehansko energijo za pogon. Učinkovitost motorjev z notranjim zgorevanjem je omejena na teoretično zgornjo mejo 60 odstotkov, kar je veliko manj od tipične učinkovitosti električnih motorjev, ki nimajo teoretične zgornje meje. Na kratko, navor, ki ga proizvede ODYSSEY 21, bo pnevmatike izpostavil izjemno velikim silam,« je pojasnil Anuj Jain, razvojnik pnevmatik pri Continentalu.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

MONAGHAN: Še nikoli nisem videl fantov tako RAZOČARANIH

Lewis HAMILTON si je mislil: Ni ŠANS, da to ZMAGAMO