in ,

LOWE: Leta 2014 je MERCEDES namerno zmanjševal zmogljivost MOTORJA

Ali je Mercedes v sezoni Formule 1 2014 namenoma zmanjševal zmogljivost svoje pogonske enote v tretjem delu kvalifikacije zaradi bojazni pred novimi pravili? Toto Wolff to teorijo kategorično zavrača.

Priča smo brizantni trditvi Paddya Lowea, tehničnega direktorja Mercedesa na začetku hibridne dobe Formule 1 leta 2014. V zadnji izdaji podcasta Beyond the Grid, se je Britanec ozrl nazaj na začetek dominance Mercedesa in pri tem izdal več kot zanimivo tezo.

V prvem letu novih pogonskih enot, Mercedes na stezi skorajda nikoli ni pokazal dejanskega limita svojih zmogljivosti. Iz strahu, da bi lahko prevelika dominanca FIA-o vodila do reakcije v obliki spremembe pravil, s katero bi upočasnili srebrne puščice. Lowe pravi, da je Mercedes že na testiranjih pred sezono ugotovil, da je z novo pogonsko enoto PU106A Hybrid v svoji ligi in daleč pred ostalimi proizvajalci motorjev. Zaradi skrbi pred hitrimi prilagoditvami pravilnika zaradi grozečega dolgočasja, ekipa na kvalifikacijah ni uporabljala manjše zmogljivosti le v Q1 in Q2, temveč tudi v odločilnem Q3.

Paddy Lowe je s svojo trditvijo razkril, kako dominanten je bil Mercedesov motor na začetku hibridnega obdobja Formule 1 leta 2014.

Bernie Ecclestone je tekal okrog in trdil, da je to nočna mora, novi motorji so grozljivi,” se spomni Lowe. “Ta miselnost je bila zaradi tega, da bi se verjetno kaj naredilo, če bi Mercedes izgledal smešno dobro.” To je bil razlog, da Mercedes nikoli ni odkril svojih kart. “To je potekalo že nekaj časa. Veliki del sezone 2014 motor na kvalifikacijah nikoli ni bil maksimalno obremenjen,” trdi Lowe, ki še doda, da se je za tak način izrekel tudi Toto Wolff. “Na kvalifikacijah v Q1 in Q2 motorja nikoli nismo v celoti obremenjevali. Takrat je deloval skorajda v prostem teku.” Do sem je bilo vse normalno. Z začetkom Q3 pa je na komandnem pultu Mercedesa vedno prišlo do napetosti. Kajti obstajalo je vprašanje, do katere mere bodo obremenili motor, da ne bi prepričljivo odpeljali pred vsemi ostalimi, istočasno pa si zagotovili pole position. “Obstajala je debata, kako bomo navili motor za Q3- Od Tota sem slišal: ‘To je preveč, to je preveč!’ In sam sem mislil: ‘Toda če ne bomo osvojili pole positiona, bomo vsi skupaj izgledali kot bedaki!’

Mercedes je leta 2014 (nekateri menijo da tudi 2015) dejansko vozil z reducirano močjo dirkalnika na kvalifikacijah in srebrne puščice iz strahu pred novimi pravili nikoli niso odkrivale vseh kart – Foto: Mercedes.

Če zgodba Britanca drži, je šlo v večini primerov dobro. Kajti leta 2014 so osvojili 18 pole positionov od 19-ih možnih. Edino v Avstriji je prvo štartno vrsto osvojil Williams – tudi z Mercedesovimi motorji -, ki je imel korist od napak Hamiltona in Rosberga. Šef ekipe Mercedes Toto Wolff od te zgodbe svojega nekdanjega tehničnega šefa ne želi ničesar slišati. “Očitno je moral biti Paddy na nekem drugem mestu kot jaz. Ne obstaja nobena situacija, da motorju zmanjšaš zmogljivost, da se pravila ne obrnejo proti tebi,” ugovarja Wolff, ki pa zgodbo Lowea jemlje sproščeno. “Leta 2014 smo bili zelo konkurenčni in menim, da je lahko to vsakdo videl. Bil je to začetek nekega regulativnega okolja, ki se tako ali tako ne bi spremenil. Torej ja, mogoče je imel Paddy nekakšen vtis.

Toto Wolff, šef ekipe Mercedes, je teorijo svojega nekdanjega tehničnega šefa, kategorično zavrnil.

                                         

Nico ROSBERG o razpletu v PORTIMAU: VERSTAPPEN je enostavno naredil PREVEČ NAPAK

Streznitev pri VETTLU: Upali smo na TOČKE, toda dirkalnik je bil PREPOČASEN