Avtomobili so danes kot računalniki na kolesih, ki omogočajo dostop do aplikacij, zabave in celo interneta. Tako kot večina pametne tehnologije lahko tudi sodobna vozila zbirajo informacije o tem, kaj ljudje počnejo in kam se vozijo s svojimi avtomobili. A nova študija fundacije Mozilla Foundation kaže, da proizvajalci avtomobilov ne zagotavljajo dovolj zaščite, ko gre za varovanje teh podatkov.
Ta neprofitna organizacija je pred kratkim objavila vrsto člankov o osebnih podatkih in zasebnosti v avtomobilih. Raziskala je 25 blagovnih znamk, ki so si vse prislužile opozorilno oznako fundacije Privacy Not Included, kar pomeni, da so avtomobilski proizvajalci slabo upravljali podatke in zagotavljali njihovo zaščito. Pri Mozilli so ugotovili, da so avtomobili najslabše varovana kategorija izdelkov, ki so jih kadar koli pregledali.
Po podatkih študije vse avtomobilske znamke, ki so sodelovale v raziskavi, zbirajo preveč osebnih podatkov. Poleg podatkov, ki so potrebni za upravljanje vozila, se zbirajo tudi podatki o tem, kako ljudje uporabljajo svoja vozila, kako hitro vozijo, kam se vozijo in druge podrobnosti. Avtomobilska podjetja zbirajo informacije tudi prek povezanih storitev, ki se uporabljajo v avtomobilu, vključno z zunanjimi viri podjetij, kot so Google, Meta ali Sirius XM.

V študiji je bilo ugotovljeno, da 84 odstotkov avtomobilskih podjetij deli ali prodaja podatke o strankah tretjim osebam, vključno s ponudniki storitev, posredniki podatkov in drugimi podjetji. Poleg tega 56 odstotkov avtomobilskih proizvajalcev navaja, da podatke delijo z vladnimi uradniki ali uslužbenci organov pregona kot odgovor na sodne odredbe, sodne naloge ali neuradne zahteve.
Po mnenju fundacije Mozilla Foundation večina avtomobilskih podjetij prav tako ne zagotavlja nadzora nad osebnimi podatki ali pa ga zagotavlja zelo malo. Kar 92 odstotkov anketiranih podjetij naj ne bi omogočalo izbrisa osebnih podatkov ali pa naj bi ga zelo oteževalo. Renault in Dacia sta navedena kot izjemi, čeprav študija ugotavlja, da ti dve znamki spadata v okvir evropske splošne uredbe o varstvu podatkov (GDPR), ki ureja zasebnost.
Fundacija Mozilla je porabila več kot 600 ur za raziskovanje praks zasebnosti avtomobilskih znamk in ni mogla pridobiti celotne slike o tem, kako se uporabljajo ali delijo podatki potrošnikov. Obrnila se je tudi na vsa avtomobilska podjetja, ki so sodelovala v raziskavi, vendar je prejela odgovore le od podjetij Ford, Honda in Mercedes-Benz, ki pa očitno še vedno niso odgovorili na vsa zastavljena vprašanja te organizacije.