Z baterijo iz OUR NEXT ENERGY lahko BMW iX prevozi skoraj 1.000 km

Z dosegom do 633 kilometrov je standardni BMW iX že zdaj eden električnih avtomobilov z najdaljšim dosegom. Z baterijo ameriškega proizvajalca Our Next Energy (ONE) pa lahko veliki SUV zdaj prevozi skoraj 1.000 kilometrov na en mah.

Po podatkih proizvajalca baterij je BMW iX z baterijo “Gemini” podjetja ONE na preskusni napravi v skladu s standardom WLTP prevozil 608,1 milje oziroma 979 km. Baterija je dobila svoj vzdevek – gemini je latinska beseda za dvojčka -, ker združuje dve različni vrsti celic: Litijeve železove fosfatne celice (LFP) in tako imenovane celice brez anod. Celice LFP skupaj zagotavljajo doseg 150 milj (približno 240 kilometrov). Za daljše vožnje s konstantno hitrostjo se uporabljajo celice brez anod z visoko gostoto energije. Te zagotavljajo dodaten doseg 450 milj (približno 720 km). Kemija LFP, ki je znana po svoji robustnosti in stabilnosti ciklov, zagotavlja primernost za vsakodnevno uporabo – teh celic ne motijo pogosti procesi polnjenja in praznjenja zaradi pospeševanja in rekuperacije. Po drugi strani pa celice brez anod zaradi visoke gostote energije zagotavljajo velik doseg. Zato baterija za svojih 978 kilometrov dolguje celicam brez anod. Vendar pa uporaba samo takšnih celic ni praktična, saj imajo nizko stabilnost ciklov.

ONE sistem deluje tako, da je leva modra stran baterije namenjena vsakodnevni vožnji, dena rumena brez anod pa podaljševanju dosega.

Baterija brez anod: ime je nekoliko pretirano. Pomeni, da imajo celice namesto običajne anode litij kovinsko anodo. S tem se prihrani pri teži, saj grafit, ki se običajno uporablja s svojo večplastno strukturo, služi le kot tako rekoč “polica“, na katero se namestijo litijevi ioni – tako da je grafit na koncu le balast. S tem ONE doseže visoko gostoto energije, ki presega 1.000 vatnih ur na liter. V kombinaciji s celicami LFP to še vedno pomeni 450 Wh/liter na ravni baterijskega paketa:

Podatki baterije Gemini ameriškega proizvajalca ONE

Po podatkih proizvajalca ima baterija Gemini več kot 185 kWh – medtem ko ima standardna baterija v BMW iX z najdaljšim dosegom le 109 kWh. Baterija tehta 710 kilogramov in ima prostornino 411 litrov. Ni znano, kako velike so ustrezne vrednosti za serijsko baterijo, vendar je očitno mogoče v avtomobil namestiti baterijo ONE. “Električni avtomobili se bodo množično uveljavili, ko bodo imeli zadosten doseg, da se bodo ljudje počutili udobno, če bodo električni avtomobil uporabljali kot svoje edino vozilo,” je dejal Mujeeb Ijaz, izvršni direktor družbe ONE. “Baterija Gemini je dokazala, da lahko podvoji doseg električnih vozil in odstrani največjo oviro za elektrifikacijo.

Oba tipa celic – v rumeni in modri barvi – se vgrajujeta izmenično.

Vendar združevanje obeh vrst celic ni tako enostavno, kot se zdi. Za povezavo obeh vrst baterij je potreben poseben pretvornik DC-DC. Tako je mogoče skupaj prevoziti 600 milj ali skoraj 1.000 kilometrov. Nobena druga baterija, ki se prilega prostornini, ki je običajno na voljo za akumulator (300 do 400 litrov), ne ponuja tolikšnega dosega, piše ONE. Poleg dolgega dosega tehnologija Gemini zmanjšuje tudi porabo litija za do 20 odstotkov in grafita za 60 odstotkov. Ker katodo sestavlja litijev manganov oksid, ni potreben nikelj ali kobalt.

Očitno je nad baterijo navdušen tudi BMW: “Več kot 600 kilometrov, ki jih je prevozil BMW iX, opremljen z baterijo Gemini, je impresiven dokaz,” je povedal BMW-jev strokovnjak za baterije Jürgen Hildinger. “Uživamo v sodelovanju z ekipo ONE in se veselimo naslednjih skupnih korakov.” To se sliši, kot da BMW vsekakor razmišlja o serijski prijavi. BMW sodeluje v podjetju ONE tudi prek svojega oddelka za tvegani kapital. Partnerja sta že leta 2022 podpisala dogovor o vgradnji baterije Gemini v velik SUV. Že takrat je ONE obljubil doseg približno 1.000 km.

https://www.youtube.com/watch?v=sygMpyv42M4&t=1s

Po uspešni predstavitvi želi družba ONE tehnologijo Gemini še izpopolniti in jo pripraviti za morebitno serijsko izstrelitev. Cilj je izboljšati učinkovitost pretvornika DC-DC in optimizirati nadzorne algoritme za uporabo “celic za podaljšanje dosega” (tj. celic brez anod).

Več podobnih zgodb

PRIPOROČAMO