Zelo lahko je nek avtomobil označiti kot polomijo. Toda razlogi za neuspeh so lahko številni in različni: Napačne napovedi, slabo načrtovanje, slaba kakovost, previsoka cena, neuspešna zasnova. Ali pa preprosto napačen čas za lansiranje na trg. Tako kot je to bil primer pri BMW 2002 turbo pred 50 leti.
BMW 2002 turbo ni bil prvi serijski avtomobil s turbinskim polnjenjem, saj so že obstajali modeli iz ZDA. Vendar si zasluži čast, da je bil prvi nemški serijski avtomobil s turbopolnilnikom, še pred Porschejem 911 Turbo. Kljub temu je serija ostala skromna: med septembrom 1973 in junijem 1975 je bilo izdelanih le 1.672 enot. BMW 2002 turbo poganja preizkušeni štirivaljni motor, ki je tudi modela 2002 ti (1968-1972) in 2002 tii (1971-1975) spremenil v prava športna vozila. Vrstni motor M10 s prostornino dva litra velja za zanesljivega. V modelu 2002 ti je dosegel 88 kW (120 KM) pri 5.500 vrtljajih na minuto, v modelu 2002 tii pa 96 kW (130 KM) pri 5.800 vrtljajih na minuto z vbrizgavanjem v sesalni kolektor Kugelfischer.

Šestvaljni motor bi lahko zagotovil večjo moč, vendar je bil ta prepuščen takrat novi seriji 5 in luksuznemu razredu E3/E9. Tudi zato, ker se je komaj prilegal modelu 02 in bi ga naredil težkega. Te teme se je lotil šele naslednik E21, oziroma prva serija 3 iz leta 1975, ki je bila na voljo od leta 1977 kot 320 in 323i. BMW je že leta 1969 izdelal turbodizelski -02, s katerim je Dieter Quester postal evropski prvak v cestnih avtomobilih z 280 konjskimi močmi. Civilni 2002 turbo je bil končno ustvarjen pod razvojno številko E20. Turbinski polnilnik podjetja Kühnle, Kopp und Kausch (KKK) zagotavlja dodatnih 40 KM in 63,5 Nm, kar pomeni 125 kW (170 KM) pri 5.800 vrt/min in 240 Nm pri 4.000 vrt/min. Da bi zagotovili varno absorpcijo konjskih moči, so bile na sprednjih kolesih uporabljene prezračevane kolutne zavore, na zadnji osi pa večje bobnaste zavore kot pri standardni različici.

BMW je za 1.080-kilogramski model 2002 turbo navedel tovarniško specifikacijo 7,0 sekunde do 100 km/h in največjo hitrost 211 km/h. Z današnje perspektive to niso nore številke, vendar ste lahko pred 50 leti po pospeških prehiteli Porsche 911 S. Ali kot danes piše 2002-turbo-Club: “Vendar je bila takratna tehnologija turbo motorjev še nezrela. Turbinski polnilnik ni imel zaporne lopute, kot je to običajno danes, zato se je hitro pregreval. Zaradi pomanjkanja wastegatea je moral biti turbinski polnilnik razmeroma velik, da se pri polni obremenitvi ne bi prekomerno vrtel. Vendar je to povzročilo zelo velik turbo zaostanek, saj je velik polnilnik zares začel delovati šele pri visokih vrtljajih motorja. Pod 3.000 vrtljaji na minuto je bil turbo motor torej bolj zmogljiv kot precej šibkejši motor 1602, nato pa je od približno 3.500 vrtljajev na minuto nenadoma začel prehitevati.“
Tako je takrat menil tudi tisk, ki se je posmehoval nekoliko predebeli vojni barvi in nenavadnim spojlerjem na prvih vozilih. Napis “2002 turbo” je bil v zrcalni pisavi vgraviran na sprednjem spojlerju, tako da so prehitevajoči vozniki v vzvratnem ogledalu lahko videli, kdo jih želi prehiteti. To je bilo za nekatere preveč, zlasti jeseni 1973, v času naftne krize, ko so se cene goriva povzpele na raven, ki bi danes znašala več kot tri evre. Vizualni videz motorja 2002 turbo je postal celo predmet obravnave v nemškem parlamentu. Konec koncev se odtis nikoli ne uporablja v večjem obsegu. Ostajajo le značilne modro-vijolično-rdeče barve podjetja BMW Motorsport GmbH, predhodnika podjetja M GmbH. Kot barvi karoserije sta na voljo le bela ali srebrna.

Žebelj v krsto BMW-ja 2002 turbo ni bila toliko večja poraba goriva, temveč neugoden čas začetka prodaje in predvsem visoka cena. Ob prihodu na trg je znašala 18.720 nemških mark, 2002 tii pa je bil za več kot 4.000 mark cenejši. Za isti denar ste lahko dobili tudi Mercedes 250 limuzino. Turbo iz leta 2002 tako ostaja redkost, ki se danes približuje meji 100.000 evrov. Približno v času, ko je bil model 2002 turbo ukinjen, je BMW predstavil popolnoma drugačen model: 1502 je prišel na trg kot ekonomični model s 75 KM po ceni 11.390 nemških mark. Uspešno: v samo dveh letih je bilo izdelanih več kot 77.000 vozil.














