Kdaj je Audi postal premijska znamka? Tega ne moremo povsem trditi z gotovostjo. V osemdesetih letih so v Ingolstadtu slogan “Vorsprung durch Technik” (Prednost je v tehniki) še vedno jemali zelo resno in z modeloma Audi quattro in Sport quattro pretresli konkurenco. Leta 1988 se je pojavil novi vrhunski model V8. Čeprav je bila limuzina tehnično neodvisna, se je mnogim zdela kot napihnjen Audi 200 (naša druga galerija fotografij.
Generalni direktor Ferdinand Piëch je bil jasen: Naslednik mora postaviti tudi nove zunanje standarde. Piëch je že leta 1982 podpisal pogodbo z družbo Alcoa (Aluminium Company of America), da bi postavil temelje za nov avtomobil višjega razreda z lahkim dizajnom. To je pokazal tudi Audi V8: z maso neobremenjenega vozila več kot 1,7 tone ni bil nujno vitek. Audi je jeseni 1993 na avtomobilskem salonu v Tokiu s predstavitvijo študije ASF (Audi Space Frame) iz aluminija napovedal začetek novega obdobja. Posebna ni bila le karoserija. Pod motornim pokrovom je bil 3,4-litrski motor V8 TDI. Dizelski motor je bil v tistem času za luksuzne limuzine še precej nenavaden.
Audi Space Frame Concept iz leta 1993




Morda “študija” ni prava beseda, saj je bil ASF bolj skoraj proizvodni prototip prve generacije modela A8. Prikazan je bil z nebarvano karoserijo iz poliranega aluminija, da bi poudarili lahkotnost vozila. In A8 je postal zares lahek. Aluminijasta karoserija serijskega vozila, predstavljenega leta 1994, je tehtala le 249 kilogramov. Z 2,8-litrskim osnovnim bencinskim motorjem je petmetrski avtomobil tehtal le 1.460 kilogramov. Seveda brez dodatne opreme. Tisti, ki so pozneje naročili potentne motorje v A8 do W12, so se nevarno približali dvotonski meji.

Aluminijasti Audi je doživel svetovno premiero kot naslednik modela Audi V8 na avtomobilskem salonu v Ženevi marca 1994. Z novo oznako modela A8 je Audi uvedel tudi daljnosežno spremembo v nomenklaturi modelov. Poleti je sledil Audi A6 kot naslednik modela Audi 100, novembra 1994 pa se je na trgu pojavila peta generacija modela Audi 80 kot Audi A4. Prvi model A8 (podrobneje si ga bomo ogledali leta 2024) je bil uspešen. Elegantna karoserija je bila videti povsem drugače kot okoren videz Mercedesovega razreda S (W 140). Čeprav sta bila oba enako široka in tudi skoraj enako dolga, je bil Audi videti bistveno lažji.
To nas vrača k ASF: V razvojni fazi karoserije, ki je za približno 40 odstotkov lažja od običajne, je bilo registriranih kar 40 patentov. In to kljub temu, da je bil zaradi varnostnih razlogov na nekaterih mestih do 1,8-krat debelejši od običajnega jekla. Audi je s karoserije vozila odstranil 110 kg. Poudarili so, da je mogoče doseči še več (do 60 odstotkov manjša teža). Vendar niso želeli ogroziti znatnih varnostnih rezerv. Za ASF so bili uporabljeni ekstrudirani profili (številni z zaprtimi večkomornimi profili), ki skupaj z deli iz tlačnega litja tvorijo mrežo.

Približno 75 odstotkov montaže v Audijevi tovarni v Neckarsulmu je bilo opravljene ročno, ekstrudirani profili pa so predstavljali približno 71 odstotkov od 334 posameznih delov. Vendar ASF ni bil prvi avtomobil, pri katerem se je Audi osredotočil na aluminijasto konstrukcijo. Osem let prej je podjetje na avtomobilskem salonu v Hannovru leta 1985 predstavilo Audi 100 z aluminijasto karoserijo. Tudi čudovita, a nikoli uresničena koncepta Quattro Spyder in Avus iz leta 1991 sta imela aluminijasto karoserijo.
Audi V8 iz leta 1988








Danes je v modelu A8 uporabljen najnovejši razvoj podjetja po načelu ASF. Aluminij je kombiniran z magnezijem, jeklom in plastiko, ojačano z ogljikovimi vlakni (CFRP). Največji sestavni del potniškega prostora v vozilu A8 je zadnja plošča iz CFRP, ki prispeva tretjino celotne torzijske togosti vozila. Na kombinacijo aluminija, jekla in ogljika se je zanašal tudi zdaj ukinjeni model R8.