Toyotina prodaja se je lani povzpela na novo raven, saj je dosegla 11,23 milijona vozil in se zlahka uveljavila kot največji proizvajalec avtomobilov na svetu, na drugem mestu pa je z 9,24 milijona vozil pustila skupino Volkswagen.
Znamki Toyota in Lexus sta leta 2023 skupaj prodali 10.307.395 vozil, od tega je bilo 824.258 Lexusovih modelov. Toyotini hčerinski družbi Daihatsu in Hino sta prodali 790.441 oziroma 135.203 vozil. Lani je poskočila tudi proizvodnja vseh Toyotinih blagovnih znamk, ki je skupaj dosegla 11,51 milijona vozil, kar je bistveno več kot lani, ko je proizvedla 10,61 milijona vozil. Proizvodnja na Japonskem je poskočila na 4,3 milijona vozil, preostalih 7,2 milijona vozil pa je bilo izdelanih zunaj Japonske.
Kumulativna prodaja znamk Toyota in Lexus se je od leta 2011 povečala skoraj vsako leto, razen leta 2020, ko se je prodaja zaradi pandemije COVID-19 zmanjšala. Lanskoletna prodaja je predstavljala 7,7-odstotno povečanje v primerjavi z letom 2022, pri čemer se je izkazala za posebej močno v Severni Ameriki, kjer se je povečala za 7 %, v Evropi, kjer se je povečala za 9,1 %, in na Japonskem, kjer je prodaja poskočila za znatnih 29,8 % na 1,67 milijona enot. Zanimivo je, da se je prodaja na Kitajskem zaradi večje konkurence zmanjšala za 1,7 %.

Avtomobilski velikan je za leto 2023 dosegel dobre rezultate kljub temu, da je prodal veliko manj baterijskih električnih vozil kot številni njegovi tekmeci. Toyota je lani prodala le 104.018 vozil BEV, vendar je to nadoknadila s 3,42 milijona vozil HEV (hibridi), 26.859 vozil MHEV (blagi hibridi) in 124.755 vozil PHEV (priključni hibridi).
Predsednik Toyote Akio Toyoda je med razpravo o rezultatih podjetja za leto 2023 in njegovi viziji za prihodnost dejal, da bo skupino spodbudil k vrnitvi k osnovam, da bi premagala vrsto škandalov, ki so nekoliko zasenčili njene zadnje prodajne uspehe. V začetku tega tedna so razkrili, da je družba Toyota Industries Corp manipulirala z rezultati testov, da bi pridobila certifikat za svoja vozila, zaradi česar je znamka začasno ustavila dobavo desetih modelov. Decembra 2023 pa so potrdili, da je Daihatsu že leta 1989 manipuliral z rezultati preskusov varnosti pri trčenju.
“Našim strankam in delničarjem bi se rad globoko opravičil za nevšečnosti in skrbi, ki so jih povzročile posamezne nepravilnosti v družbah Hino Motors, Daihatsu in Toyota Industries,” je dejal Toyoda, poroča agencija Reuters.
