Kvadraten, praktičen, dober: klasični VW Transporter z motorjem zadaj je s vogalnim T3 vstopil v svojo zadnjo fazo. Leta 1979 je drugo generacijo VW Transporterja (od leta 1967) zamenjala presenetljiva nova različica. Volkswagen Gospodarska vozila (VWN) je na letošnjem avtomobilskem salonu Bremen Classic Motorshow praznoval “45 let tretje generacije modela Volkswagen Transporter“. Z enim od prvih vozil T3 Bus L (izdelano leta 1979) in T3 Microbus iz Južne Afrike (izdelano leta 1994) je VWN predstavil razvoj kultnega vozila z motorjem zadaj.
Leta 1979 je bila predstavljena tretja generacija Volkswagnovega Transporterja s preizkušeno razporeditvijo “pogon na sprednji in zadnji kolesi“. Ta kombi je pustil pečat v modelni paleti, saj so s T3 v program osemdesetih let prišla tudi kultna vozila California in Multivan ter “sinhroniziran” pogon na vsa kolesa. Tretjo generacijo so v Hannovru izdelovali do leta 1990. T3 s pogonom na vsa štiri kolesa je od sredine osemdesetih let do leta 1992 vozil s proizvodne linije v Gradcu/Avstrija, v Gradcu pa so ob koncu proizvodnje modela T3 izdelali tudi legendarno serijo “Limited Last Edition“, ki je bila omejena na 2500 vozil. Proizvodnja v Južni Afriki se je začela v osemdesetih letih prejšnjega stoletja in se tam končala šele leta 2002.
V Bremnu razstavljeni Bus L je bil izdelan avgusta 1979 in je bil eden prvih izdelanih avtobusov T3. Po dvanajstih letih uporabe modela T2 simbolizira prehod na tretjo generacijo. Med razvojem so inženirji začeli s praznim listom papirja in tako imenovano analizo uporabne vrednosti. Za naslednika uspešnega modela je bilo treba najti najboljšo kombinacijo pogona in karoserije. Na koncu se je kot najboljša rešitev izkazal preizkušeni motor zadaj in pogon na zadnji kolesi. Razvijalci so že na začetku pustili prostor za korak k pogonu na vsa kolesa (kardanska gred spredaj) in vrstnim motorjem (ki so višji). Tudi Bus L, ki je del zbirke zgodovinskih Volkswagnovih gospodarskih vozil v Hannovru, je podrobno prepoznaven kot zgodnji primerek serije modelov: Na sprednjem delu vozila, med okroglimi žarometi, je le “rešetka hladilnika“. Na odbijaču so še vedno štiri luknje za pritrditev. Kolena/plošče na sprednjem delu so privarjene ročno. Sklopka se še vedno upravlja s kablom in ne hidravlično.
V kabini so tritočkovni statični varnostni pasovi standardni; za samodejne varnostne pasove je treba doplačati, prav tako za naslone za glavo. Zadaj so zračniki izdelani iz pločevine in brez plastičnih plošč. Pogon je zagotavljal 1,6-litrski boxer motor z zračnim hlajenjem in zmogljivo močjo 37 kW (50 KM). “Vodni boxer” se je v modelu T3 začel uporabljati šele pozneje. Dva prejšnja lastnika razstavljenega modela Bulli sta v prvih 29 letih prevozila nekaj manj kot 62.000 kilometrov. Začasno sta namestila opremo za kampiranje, katere sledovi so še vedno vidni. Razen popravil laka (času primerno s čopičem) in nove zadnje leve stranske plošče (nesreča na parkirišču) je ta T3 v dobrem originalnem stanju. K temu so prispevale tudi redne odjave iz prometa čez zimo, o čemer pričajo številni vpisi v prometnem dovoljenju.
Vzporedno s proizvodnjo modela T3 v Evropi je model T3 kot “mikrobus” zapeljal s proizvodne linije tudi v Južni Afriki. V skladu z vožnjo po levi strani ceste je bil volan na desni strani. Poleg tega se je T3 zaradi lokalnih nadgradenj modelov razvil v samostojen model. Spremembe v začetku devetdesetih let so še posebej opazne: nova rešetka hladilnika, povečana stranska okna ter lokalno razvita in izdelana notranjost. Tudi pogonski sistem je bil prilagojen zahtevam strank: Pet-valjni vrstni motor (prostornina 2,5 litra, 100 kW/136 KM) iz tovarne Audi v Južni Afriki je zagotavljal vrhunsko vožnjo. Poleg tega je bil idealen za vleko težkih prikolic s čolni. Do leta 2002 je bilo v tovarni v Južni Afriki izdelanih skoraj 130.000 kombijev tretje generacije.
Microbus, ki je bil razstavljen na sejmu – uradna prodajna oznaka v Južni Afriki – je bil leta 1994 kot testno vozilo vključen v razvoj gospodarskih vozil v Nemčiji. V okviru programa “Skupinsko delo generacij” so izkušeni razvijalci in pripravniki med letoma 2015 in 2017 ta T3 popolnoma obnovili.