Kot je bilo nedavno napovedano, Porsche predstavlja Taycan Turbo GT. Vrhunska različica prenovljenega Taycana ponuja do 815 kW pogonske moči, kar je 115 kW več kot prejšnja vrhunska različica Turbo S. Različica s paketom Weissach šprinta do 100 km/h v 2,2 sekunde in doseže hitrost do 305 km/h.
Za Porscheja je verjetno bolj kot podatki o zmogljivosti in sprintu pomembno, da se avtomobil dobro odreže na dirkališču Nürburgring. Tam je bila predprodukcijska različica s paketom Weissach za 26 sekund hitrejša od modela Turbo S s paketom Performance.
815 kW pogon in SiC pretvornik na zadnji strani
Taycan Turbo GT ima pogonsko moč 580 kW – s paketom za dirkališče in brez njega. S funkcijo Launch Control se moč poveča na 760 kW, v dveh sekundah pa doseže celo 815 kW. Največji navor pri obeh različicah doseže 1.340 Nm.
Taycan | Taycan 4S | Taycan Turbo | Taycan Turbo S | Taycan Turbo GT | |
Pogon | RWD 360 kW | AWD | AWD | AWD 700 kW | AWD 815 kW |
0-100 km/h | 4,8 Sek. | Ni podatka | Ni podatka | 2,4 Sek. | 2,2-2,3 Sek. |
Baterija neto | 89 oz. 98 kWh | ||||
Doseg | 503-678 km | Ni podatka | Ni podatka | 558 -630 km | do 555 km |
Cena | 105.530 € | 125.203 € | 181.375 € | 217.467 € | ca. 250.000 € |
Taycan Turbo GT potrebuje 2,3 sekunde za sprint od nič do 100 km/h, s paketom Weissach pa je ta čas za desetinko sekunde krajši. Razlika je večja pri šprintu do 200 km/h: Taycan Turbo GT potrebuje 6,6 oziroma 6,4 sekunde, medtem ko Turbo S potrebuje do 1,3 sekunde več. Najvišja hitrost modela Turbo GT je 290 km/h oziroma 305 km/h s paketom Weissach. Cene se začnejo pri približno 250.000 evrih. To je približno 33.000 evrov več kot za model Turbo S, ki je v sprintu počasnejši le za desetinko ali dve.
Porsche ne omenja pogonskega sistema s tremi motorji, kot se je domnevalo prej. Proizvajalec v sporočilu za javnost omenja, da je Taycan pri zadnji prenovi dobil nov motor zadaj. Iz sporočila za javnost ni jasno razvidno, ali ima model Turbo GT enako strojno opremo. V vsakem primeru se na zadnji osi uporablja zmogljivejši in učinkovitejši pretvornik. Deluje z do 900 amperi in tako omogoča še večjo moč in navor kot 600-amperska enota iz modela Turbo S. Za večjo učinkovitost in s tem večji doseg so uporabljeni polprevodniki iz silicijevega karbida. Tehnologija silicijevega karbida je uporabljena tudi v pogonu zadnje osi novega Macana. Poleg tega je bilo spremenjeno prenosno razmerje in izboljšana robustnost menjalnika, da lahko prenese visok navor.
“Attack Mode” in manjša teža
Posebna lastnost vozila Turbo GT je Attack Mode (napadalni način). Ta se aktivira s pritiskom na gumb in zagotavlja dodatno moč do 120 kW za 10 minut. Funkcija temelji na tehnologiji “Push to Pass” drugih modelov Taycan, vendar ponuja 50 kW več. Teža modela Taycan Turbo GT se je v primerjavi z modelom Turbo S zaradi lahke konstrukcije zmanjšala za 75 kilogramov. K temu prispevajo številni karbonski deli. Serijsko je tudi vzmetenje “Porsche Active Ride” (Porschejeva razlaga) proti nagibanju in nagibanju, ki je bilo posebej prilagojeno motorju GT.
Oprema vključuje tudi visokozmogljive pnevmatike na lahkih 21-palčnih kovanih platiščih in keramične zavore, ki temeljijo na Porschejevem karbonsko-keramičnem zavornem sistemu (PCCB), vendar so za več kot dva kilograma lažje. Vizualne značilnosti vključujejo poseben sprednji spojler in prilagodljivo zadnje krilo, kar pomeni, da ni fiksno, temveč se prilagaja razmeram ali načinu vožnje. Žarometi LED s tehnologijo Matrix so na voljo serijsko, luči Matrix LED pa so na voljo brez doplačila. Na voljo je tudi šest barv karoserije. V notranjosti je na voljo mešanica športne opreme Race-Tex in črnega usnja.
Paket Weissach
Različica s paketom Weissach ima aerodinamično ugodnejše usmerjevalnike zraka na podvozju in drugačen sprednji difuzor. Na zadku je fiksno krilo z logotipom paketa Weissach. To omogoča do 220 kg večjo potisno silo. Z opustitvijo vseh elementov opreme, ki na dirkališču niso potrebni, je bilo mogoče prihraniti približno 70 kilogramov. Na primer, namesto zadnjih sedežev je na voljo le ena polica. Odstranjena je bila tudi analogna ura iz paketa Sport Chrono in talne preproge, zmanjšan je bil tudi izolacijski material.
Poleg tega ni zadnjih vrat na obeh straneh kot pri običajnem Taycanu, temveč le na potniški strani. Prav tako se prtljažna vrata ne upravljajo električno, temveč ročno. Drugi ukrepi za lažjo konstrukcijo vključujejo lažja stekla in opustitev zvočnikov na zadku. Zakaj ima avtomobil sploh avdio sistem, ostaja odprto vprašanje – tudi najbolj priložnostni poznavalci dirkalnikov verjetno ne bodo poslušali radia v krogu. Dobava modela Taycan Turbo GT se bo začela letos spomladi.