in , ,

Audi Q6 e-tron: Visokotehnološki paradni konj iz Ingolstadta

V skladu s sloganom “Vorsprung durch Technik” je bila predstavitev tehnično poglobljena.

Audi predstavlja Q6 e-tron. Zapolnjuje vrzel med Q4 e-tron in Q8 e-tron. Novi srednje veliki SUV je tudi Audijev prvi avtomobil, ki temelji na popolnoma električni platformi Premium Platform Electric (PPE), na kateri temelji tudi njegov sestrski model, Porsche Macan.

Audi Q6 e-tron bo mogoče naročiti konec marca, v prodajnih salonih pa bo na voljo od letošnjega poletja. Takrat bosta na voljo dva modela s pogonom na vsa štiri kolesa, pozneje pa še dva modela s pogonom na zadnji kolesi. Ena od Audijevih posebnosti je spremenljiv svetlobni podpis, ki ni na voljo pri nobenem drugem modelu ali pri nobenem drugem proizvajalcu.

Novi Audi Q6 e-tron bo mogoče naročiti že konec marca

Zunanjost in mere

Audi Q6 e-tron je vizualno podoben modelu Q5 z notranjim izgorevanjem, vendar je rešetka hladilnika “obrnjena”: Svetli in temni deli so obrnjeni. S 4,77 metra je električni avtomobil nekaj centimetrov daljši od modela na fosilna goriva, z 1,65 metra pa je tudi dva centimetra višji. V primerjavi z modelom Q4 e-tron je novinec približno 20 centimetrov daljši, vendar 15 centimetrov krajši od modela Q8 e-tron. Na videz Audi rad poudarja “mehurčke Quattro” nad zadnjimi blatniki, ki so namenjeni poudarjanju pogona na vsa kolesa – v primeru električnih avtomobilov je ime zavajajoče, saj je pri avtomobilih s pogonom na vsa kolesa dodana sprednja os in ne zadnja os. Bočni obrobe se združita v zadnje luči zadaj in dnevne luči spredaj – dejanski žarometi so nameščeni pod njimi.

Tehnologija osvetlitve je povsem nova: vozilo ima spremenljiv svetlobni podpis spredaj in zadaj. Prednje dnevne luči sestavljata dva sklopa 61 pravokotnih “pik”, skupaj 122, zadaj pa so na levi in desni strani tri plošče, vsaka s 60 trikotnimi “pikami”, skupaj 360. Te se uporabljajo za ustvarjanje različnih svetlobnih podpisov. Kdor želi, lahko stoji pred ali za avtomobilom in z aplikacijo na pametnem telefonu izbere svoj najljubši vzorec:

Različice, baterije in pogoni

Tako kot pri Macanu sta na začetku na voljo dva modela s pogonom na vsa kolesa: običajni Q6 e-tron quattro ponuja 285 kW, SQ6 e-tron quattro pa celo 380 kW, če je aktiviran sistem Launch Control. Vendar sta zaradi tega pogonska sistema nekoliko šibkejša od Macana, ki ponuja 300 oziroma 470 kW. Tako kot pri sestrskem modelu imata tudi obe različici Launch baterijo z neto 95 kWh (100 kWh bruto). Baterija je sestavljena iz 12 modulov s po 15 prizmatičnimi celicami. Vseh 180 celic je zaporedno povezanih, da se doseže napetost 800 voltov – konfiguracija je torej 180s1p. Celice izvirajo iz podjetja CATL, vendar jih je mogoče dodati tudi od drugih proizvajalcev. Njihova kemijska sestava je NMC811 in omogočajo doseg približno 600 kilometrov za vozila s pogonom na vsa kolesa. 

 Audi Q6 e-tron quattroAudi SQ6 e-tron quattro
PogonAWD 285 kWAWD 380 kW
0-100 km/h / Max5,9 Sek. / 210 km/h4,3 Sek. / 230 km/h
WLTP-poraba elek.17,0-19,4 kWh17,5-18,4 kWh
Baterija / WLTP-doseg95 kWh neto / 625 km95 kWh neto / 598 km
Max. zmog. Polnj. AC/DC11 / 270 kW
Čas polnjenja10h z AC (0-100%), cca. 21 min z DC (10-80%)
Hitrost polnjenja DCcca. 3,2 kWh/min
Osnovna cena74.700 €93.800 €

Medtem ko nam Porsche ni želel potrditi nobenega modela s pogonom na zadnji kolesi, je Audi napovedal dve različici s pogonom na zadnji kolesi: osnovno različico in model z daljšim dosegom. Oba bosta verjetno imela motor zadaj z močjo 280 kW – enako kot model s pogonom na vsa štiri kolesa z močjo 285 kW. V vstopnem modelu je namesto baterije s 95 kWh vgrajena manjša baterija. Srednja dva modula sta tukaj izpuščena. Preostalih 10 modulov s po 15 celicami hrani 83 kWh bruto (in verjetno 79 kWh neto). Drugi model z zadnjim pogonom bo imel 95 kWh baterijo, vendar bo imel z 280 kW pogonom na zadnji kolesi bistveno večji doseg od 625 km, ki bo ponujen ob začetku prodaje. Na vprašanje, ali se bo model približal 700 km, nam je strokovnjak za baterije Johannes Haf odgovoril, da bo ta meja “razpršena v prah”.

Medtem ko Porsche uporablja sinhrone motorje s trajnimi magneti spredaj in zadaj v Macanu, Audi uporablja sinhrone motorje PSM le zadaj, spredaj pa asinhrone motorje (ASM). Prednost: sekundarno os (sprednjo) je mogoče preprosto izklopiti, medtem ko mora biti Macanova sprednja os pod napetostjo tudi takrat, ko je ne potrebuje – sicer bi zavirala. Porsche se je očitno odločil za zmogljivejši sistem PSM, Audi pa uporablja lažje deaktiviran (in cenejši) sistem ASM. Osnovni model Macana porabi 17,9-21,1 kWh, kar je nekoliko več kot Audi s 17,0-19,4 kWh. Po drugi strani pa je Porsche za 15 kW zmogljivejši. Poleg motorjev sta obe pogonski enoti sestavljali še vhodni menjalnik in inverter.

Polnjenje z močjo do 270 kW

Polnjenje poteka z izmeničnim tokom moči 11 kW; pozneje bo kot dodatna oprema na voljo tudi 22-kilovatni vgrajeni polnilnik. Zaradi 800-voltne arhitekture se lahko polni tudi z do 270 kW enosmernega toka. Tako naj bi se baterija v 21 minutah napolnila od 10 do 80 odstotkov. V desetih minutah naj bi bilo mogoče baterijo napolniti do 255 kilometrov. Podprta je možnost Plug & Charge. Če polnilna postaja ponuja le 400 voltov, potem, tako kot pri Macanu, pride v poštev bančno polnjenje: baterija se razdeli na dva dela, ki se nato polnita z močjo do 135 kW.

Kokpit in upravljanje

Kokpit Q6 e-tron je bil podrobno predstavljen že pred nekaj meseci. Ima povsem nov, rahlo ukrivljen dvojni zaslon, ki ga sestavljata 11,9-palčni instrumentni zaslon in 14,5-palčni zaslon na dotik, oba s tehnologijo OLED. Vgrajena sta tudi zaslon za prikazovanje v glavi s funkcijo razširjene resničnosti in zaslon za potnike. Na slednjem je mogoče gledati videoposnetke (brez odvračanja voznikove pozornosti) ali upravljati navigacijski sistem in tako pomagati osebi za volanom. Način prenosa P, N, R, D in B se aktivira s stikalom na sredinski konzoli. Na voljo so fizični gumbi za upravljanje glasnosti in varnostnih luči, žal pa ne za klimatsko napravo – na razgibanih cestah bo morda težko prilagoditi nastavitve z zaslonom na dotik.

Tako kot pri Porscheju je tudi v tem primeru informacijsko-zabavni sistem zasnovan na Googlovi tehnologiji. Preizkusili smo načrtovanje polnjenja in zelo hitro prejeli verjetne rezultate za poti od Münchna do Pariza in Malage. Sistem prikaže tudi, koliko polnilnih mest je zasedenih in ali je bila lokacija na zadevni dan že uporabljena. In seveda se baterija samodejno predkondicionira, če so načrtovani postanki za polnjenje z enosmernim tokom. Porsche ponuja številne možnosti notranje opreme, od črno-bele pegaste tkanine do različice z belim usnjem in lesom (rjavim ali z videzom črne in bele breze) ter brušenim aluminijem. Na voljo so tudi tri različne vrste sedežev; pri dražjih so v naslonih za glavo nameščeni tudi zvočniki.

Cene in konkurenca

Srednje velikih SUV-jev z električnim pogonom, kot sta Audi Q6 e-tron ali Porsche Macan, je že kar nekaj. Vendar pa se Audiju ni treba bati tradicionalne premium konkurence: BMW še nima modela, ki bi bil enakovreden modelu iX3 z največjo močjo 230 kW, Mercedes pa še vedno pripravlja naslednika ukinjenega modela EQC. Porsche Macan pa stane vsaj 84.100 EUR, kar je približno 10.000 EUR več kot električni Q6, ki v osnovni različici stane “le” 74.700 EUR.

Vendar so modeli, kot sta Tesla Model Y Performance ali Kia EV6 GT, bolj okretni od modela SQ6, 800-voltni avtomobili znamk Kia in Hyundai pa lahko vsaj sledijo hitremu polnjenju – v 18 minutah se napolnijo od 10 do 80 odstotkov. Doseg 625 km modela Q6 e-tron quattro je dober, vendar ne najboljši – novi Renault Scenic z veliko baterijo ponuja enak doseg, čeprav z veliko manjšo močjo motorja. Podrobna primerjava bo pokazala, kako se Q6 e-tron kot celovit paket obnese v primerjavi s konkurenco. 

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Toyotin Pick-up za 12.000 evrov morate sami sestaviti do konca

BMW Isetta iz Lego kock želi krasiti vašo mizo