Smart Concept #5: Srednje velik SUV z 800-voltnim sistemom

Pred kratkim je Smart napovedal koncept #5 in predstavil prve skice. Študija novega srednje velikega SUV-ja bo od 25. aprila na ogled na sejmu Auto China v Pekingu. Tik pred tem je Smart zdaj objavil slike zunanjosti in notranjosti. Na voljo so tudi najpomembnejši podatki o novem srednje velikem SUV-ju. Največje presenečenje: Avtomobil bo imel 800-voltni sistem. S tem se Smart postavlja na raven Hyundai-Kia-Genesis in Porscheja.

Zunanjost: Visok kot Smart #1

Informacij o dimenzijah še ni. Vendar bo kot srednje velik SUV verjetno dolg približno 4,70 metra – to bi bilo približno 30 cm več kot Smart #3. Slike prikazujejo visoko karoserijo, kot jo ima Smart #1, z zelo ravnimi pragovi, ki poudarjajo dolžino. Zadnji del je videti še bolj navpičen kot pri modelu #1; spominja na Mercedesov EQB in vzbuja misel na tretjo vrsto sedežev. Obstaja še drugi namig: lesketajoči se svetlobni okvir na naslonu za glavo.

Smart #5 bi lahko bil visok tako kot Smart #1, vendar nekoliko daljši – okrog 40 cm

Sicer pa nove zunanje slike ne ponujajo veliko novega v primerjavi s skicami modela Smart #5. Na njih še ni bilo videti osvetljenih nosilcev iz maske motorja, ki pa bodo v serijskem modelu verjetno tako ali tako izpuščeni. Enako velja za terenske pnevmatike. Zunanja oprema na strehi je bila vidna že na skicah. Vendar je treba omeniti nov položaj polnilne reže: Glede na slike je levo spredaj in ne levo zadaj kot pri Smart #1 in #3, zato je polnilnik vgrajen spredaj (da je napajalni kabel kratek). Polnilno loputo je očitno mogoče odpreti od zunaj – z uporabo ploščice na dotik. V serijskem modelu bo največ, kar bo ostalo, navaden gumb.

Notranjost: Bolj prilagojena sovozniku in potnikom

Razen risb sedeža v breztežnostni gravitaciji še ni bilo nobenih slik notranjosti. To se zdaj spreminja. V pilotski kabini so veliki zasloni, zlasti na sovoznikovi strani. Na voljo so trije zasloni, vključno z dokaj neopaznim voznikovim zaslonom ter velikim sredinskim zaslonom in monitorjem pred potniškim sedežem. Oba desna zaslona sta poudarjena s skupnim okvirjem. Zaradi tega je kokpit bolj usmerjen k potnikom kot k vozniku:

Kokpit je bolj prilagojen sovozniku, ki se lahko zabava na monitorjih pred seboj.

Na velikem zaslonu pred sovoznikovim sedežem si lahko ogledate filme; na sliki je napovednik za znanstvenofantastični film Interstellar. Na vrhu osrednjega zaslona so prikazane ikone kot na pametnem telefonu, na primer za stanje polnjenja, Wi-Fi in Bluetooth – smešna rešitev. Tako kot v modelih Smart #1 in #3 sta sprednja sedeža ločena z razmeroma visoko konzolo. Ta je oblečena v usnje (ali njegovo imitacijo) in očitno vsebuje tudi stikalo za načine vožnje P, N, R in D – iz stekla ali kristala.

Pogoni in baterije

Kar zadeva tehnologijo, bo imel avtomobil baterijo z zmogljivostjo več kot 100 kWh. Ne glede na to, ali gre za bruto ali neto vrednost, je to bistveno večja zmogljivost shranjevanja kot pri prejšnjih modelih, ki imajo največ 61 kWh neto ali 66 kWh bruto. Geelyjeva sestrska znamka Zeekr pa prav tako ponuja baterijo s 102 kWh. Z veliko baterijo bi bilo mogoče prevoziti več kot 550 km. To je približno toliko, kot je običajno za SUV-je srednjega razreda: VW ID.4 prevozi 550 km, Tesla Model Y do 565 km in Ford Mustang Mach-E 600 km.

Na voljo bo tudi model z zadnjim pogonom in dosegom približno 330 kilometrov. Eden od možnih pokazateljev tega je naš povečani del: na voznikovem zaslonu je prikazan preostali doseg 287 km pri 87-odstotni stopnji napolnjenosti. To pomeni, da je največji doseg 287/87*100 približno 330 km. S 108 prevoženimi kilometri je največji doseg celo 400 km. Zahvaljujoč omenjenemu 800-voltnemu sistemu naj bi bilo mogoče baterijo napolniti v manj kot 15 minutah – pri običajnem razponu polnjenja od 10 do 80 odstotkov. Za primerjavo: baterijo z neto zmogljivostjo 82 ali 97 kWh v dvignjenem Porscheju Taycanu je mogoče napolniti od 10 do 80 odstotkov v 18 minutah. Enak čas je določen za 77-kWh baterijo Hyundai Ioniq 5 – medtem ko 400-voltni sistemi zmorejo največ približno 1,9 kWh/min (pri VW ID.3).

Če bo Smart s 100 kWh baterijo zmogel enak poteg v krajšem času kot Porsche, to pomeni še večjo hitrost polnjenja. Ob predpostavki, da je 100 kWh neto zmogljivost, je rezultat 4,7 kWh/min – pri Porscheju Taycanu je to največ 3,8 kWh/min. V vsakem primeru bo največja moč polnjenja z enosmernim tokom verjetno presegla 240 kW. Tako kot pri manjših modelih je pri izmeničnem toku verjetno mogoče doseči do 22 kW. Smart še ni razkril ničesar o pogonskem sistemu, vendar bi bili presenečeni, če bi podjetje odstopalo od doslej znanih rešitev. S pogonom na zadnji kolesi s prevoženimi 200 km in pogonom na vsa kolesa s 315 kW sta Smart #1 in Smart #3 zelo močno motorizirana; ta pogonska sistema naj bi zadostovala tudi za večja vozila, kot je Smart #5.

Exit mobile version