Na to smo potihoma upali, zdaj pa je to uradno. Po podatkih PR Newswire bo Mazda EZ-6 kot globalni model serijsko izdelana jeseni 2024. In sicer za Evropo in Kitajsko. To pomeni, da bi lahko nadomestila dvanajst let staro Mazdo 6, vsaj limuzino. Na Japonskem so model 6 ukinili konec aprila 2024, drugi trgi pa mu bodo verjetno hitro sledili. Karavan bi lahko nadomestil model CX-60. Mazda je imela „6e“ zaščiteno tudi kot kratico in logotip v Evropi. Za zdaj ima Mazda v svojem programu kot povsem električni avtomobil le model MX-30 s skromnim dosegom. Tako je veliko koščkov sestavljanke, ki so smiselni, če jih sestavimo skupaj.
A vrnimo se k temu, kar pišejo naši kolegi. Pravijo, da je Mazda pred kratkim na svojem sedežu v Hirošimi uporabnikom iz Kitajske prvič predstavila proces oblikovanja in razvoja modela EZ-6. Julija je vozilo uspešno zapeljalo s proizvodne linije v Changan Mazdi, Mazdinem skupnem podjetju na Kitajskem. Hkrati sta Mazda in Changan Mazda podpisali sporazum o sodelovanju pri izvozu električnih vozil, s katerim je Changan Mazda postal ekskluzivna kitajska baza za raziskave in razvoj ter proizvodnjo novih energij za svetovni trg. S tem je jasno, da bo EZ-6 Mazdino prvo globalno vozilo na novo energijo.
EZ-6 bo kot globalni model uradno predstavljen jeseni 2024, sprva pa bo na voljo na kitajskem in evropskem trgu (tu verjetno od leta 2025). Mazda namerava uporabiti svoje obsežno strokovno znanje in izkušnje na področju optimizacije dinamičnih zmogljivosti iz obdobja izgorevanja, da bi povečala užitek v vožnji modela EZ-6 in presegla Jinba-Ittai (avto in voznik kot eno) modela 6. Pred tem so strokovnjaki iz Mazdinega evropskega raziskovalnega in razvojnega centra opravili dinamične prilagoditve zmogljivosti in potrditev EZ-6 na avtomobilskem poligonu Chongqing, avtomobilskem poligonu z najvišjimi standardi na Kitajskem.
Mazda EZ-6 uporablja programsko opremo in tehnologijo elektrifikacije podjetja Changan Automobile, Mazdinega kitajskega partnerja. Novo vozilo bo opremljeno s sistemom za pomoč pri avtonomni vožnji stopnje 2.5, 7 nm Qualcommovim čipom SA8155P, štirimi panoramskimi kamerami visoke ločljivosti in dvanajstimi zmogljivimi ultrazvočnimi radarji. Uresničil bo različne scenarije inteligentne vožnje, kot so avtonomno parkiranje, daljinsko vodeno parkiranje, daljinsko vodeno inteligentno parkiranje in sledenje nazaj. Še vedno je odprta prihodnost električne študije Arata v obliki modela CX-5. Tako kot EZ-6 je bila tudi ta prikazana na sejmu Auto China 2024. Takrat je bilo navedeno: „Poleg tega bo hkrati predstavljeni konceptni model Mazda Arata drugo novo elektrificirano vozilo, ki bo serijsko izdelano in predstavljeno na kitajskem trgu do konca leta 2025.“
Mazda pa v prihodnost ne vozi le na električni pogon. Konec maja je podpisala sporazum s Subarujem in Toyoto o sodelovanju pri prihodnjih motorjih z notranjim izgorevanjem. Vodja Mazde Masahiro Moro je takrat dejal: „Našim strankam bomo še naprej ponujali zanimive avtomobile z optimizacijo motorjev z notranjim izgorevanjem za dobo elektrifikacije in s širjenjem možnosti za doseganje ogljične nevtralnosti na več načinov. Glede na združljivost rotacijskega motorja z elektrifikacijo in ogljično nevtralnimi gorivi bo Mazda še naprej razvijala tehnologijo s soustvarjanjem in tekmovanjem, da bi zagotovila njen popoln prispevek k družbi.“