VW ID. Unyx: Najbolj neznani model ID doslej

ID.3, 4, 5, 7 in ID. Buzz: Vsak ljubitelj električnih avtomobilov verjetno pozna te Volkswagnove modele ID. Morda tudi ID.6 iz Kitajske. Toda ID.Unyx? Zanj še nismo slišali, vsaj mi ne. To je zadosten razlog, da predstavimo ta model.

Na avtomobilskem salonu v Pekingu (konec aprila do začetka maja 2024) je bil avtomobil predstavljen kot študija. Naši kolegi iz brazilskega portala InsideEVs so takrat objavili slike in podatke o avtomobilu, ki jih je kitajsko ministrstvo za industrijo in informacijsko tehnologijo (MIIT) objavilo že pred salonom (glejte slike na dnu tega članka). V vmesnem času pa so se pojavile tudi uradne informacije podjetja VW. Če ste ob slikah pomislili, da to karoserijo prepoznate, se niste povsem zmotili. VW ID.Unyx je Volkswagnova različica modela Cupra Tavascan.

VW ID.Unyx – Zunanjost

ID. Unyx je prvi model nove podznamke z istim imenom. Ta bo vključevala pet novih električnih avtomobilov, ki bodo na kitajskem trgu predstavljeni do leta 2027, kot je zdaj potrdil VW. Med njimi bodo SUV-ji in limuzine. S to pobudo želi Volkswagen očitno nadoknaditi zaostanek za svojim konkurentom BYD v Srednjem kraljestvu.

VW ID.Unyx in Cupra Tavascan

ID.Unyx naj bi na Kitajskem začeli prodajati leta 2024. V primerjavi s sestrskim modelom je podobnost z modelom Cupra Tavascan (izdelanim na Kitajskem) jasno prepoznavna. Drugačni so le sprednji odbijač, notranjost žarometov in platišča koles. Tako kot pri modelu Tavascan sta stebrička A in B črna, zaradi česar se zlijeta z ozadjem – z malo domišljije je rezultat videz (dirkaške) čelade.

VW ID.Unyx in Cupra Tavascan

Tudi zadaj je veliko podobnosti – na primer svetlobni trak na celotnem vozilu in osvetljen logotip na sredini -, vendar so med njimi tudi razlike. Na primer, kitajska različica VW ima na dnu velik, svetleč črn del, ki je oblikovan drugače kot pri različici Cupra. Podobno kot Tavascan je Unyx dolg 4.663 mm, širok 1.860 mm in visok 1.610 mm; medosna razdalja znaša 2.766 mm.

VW je zdaj objavil tudi slike kokpita Unyx. Na voljo sta instrumentni zaslon in 15-palčni zaslon na dotik ter head-up zaslon. V bistvu je avtomobil tudi v notranjosti zelo podoben Tavascanu, čeprav manjkajo dodatne glave na volanu, sredinska konzola in volan pa sta videti nekoliko drugače.

VW ID.Unyx in Cupra Tavascan

VW ID.Unyx ima dva različna pogonska sistema. Po navedbah VW ima model s pogonom na zadnji kolesi 210 kW in je opremljen z znano 77 kWh baterijo, medtem ko ima model s pogonom na vsa kolesa 250 kW. To so enaki podatki o zmogljivosti kot pri modelu Tavascan. CarNewsChina pa je poročal, da ima model s pogonom na zadnji kolesi le 170 kW, medtem ko ima model s pogonom na vsa kolesa spredaj motor z 80 kW. Kako je mogoče pojasniti to razliko, ostaja odprto vprašanje.

VW ID.Unyx – Notranjost

Tako kot Tavascan tudi Unyx proizvaja podjetje Volkswagen Anhui v mestu Hefei, ki je skupno podjetje VW in Anhui Jianghuai Automobile Group, bolj znano kot JAC. Ob ustanovitvi podjetja leta 2017 sta imela partnerja enaka deleža, leta 2020 pa je Volkswagen svoj delež povečal na 75 odstotkov. Model Cupra Tavascan je namenjen izključno za izvoz, medtem ko je ID.Unyx izdelan za Kitajsko.

VW ID.Unyx z zlatim VW logotipom

Kot prvi model z zlatim logotipom VW se ID.Unyx dobro ujema s Volkswagnovo strategijo „Na Kitajskem, za Kitajsko“. V okviru te strategije želi VW uvesti tudi nove arhitekture, kot je China Electrical Architecture (CEA), ki je bila razvita v sodelovanju s podjetjem Xpeng. Na tej osnovi bosta razvita dva nova modela za Kitajsko. Volkswagen upa, da bodo zaradi tega proizvodni stroški za 40 odstotkov nižji kot pri avtomobilih na platformi MEB. 

Exit mobile version