Tesla je na dogodku „We, Robot“ v petek zgodaj zjutraj evropskem času predstavil ne le svoj robotski taksi, imenovan Tesla Cybercab. Ob koncu dogodka je bilo predstavljeno še eno vozilo, ki ga skoraj nihče ni pričakoval: še en model avtonomne vožnje z imenom Robovan. Futuristično oblikovan avtobus ponuja 20 sedežev. Približna cena ali datum začetka prodaje še nista bila objavljena.
Dogodek je bil osredotočen predvsem na Teslin Cybercab, avtonomni taksi z le dvema sedežema. Robovan pa ponuja 20 sedežev in bi tako predstavljal nekakšno dopolnilo lokalnemu javnemu prevozu. „Kaj pa če potrebujete vozilo, ki je večje od modela Y?“ je na dogodku vprašal Teslin šef Elon Musk. Odgovor je očitno Robovan. Vozilo lahko prevaža do 20 oseb, na primer športno ekipo, je bilo rečeno; mogoč je tudi prevoz tovora.
Na predstavitvi ni bilo skoraj nobenih konkretnih podatkov o tehničnih podatkih vozila, ceni ali začetku prodaje modela. Vemo pa, da ima vozilo drsna steklena vrata, svetlo obarvano notranjost in vrste sedežev, ki so obrnjene drug proti drugemu kot v kočiji. Koles Robovana na slikah ni videti, zato vozilo spominja na futuristični tramvaj, ki plava, ne da bi se dotaknil tal. Tako kot kibernetska kabina tudi Robovan nima volana.
„Ena od stvari, ki jih želimo narediti, in to ste videli pri kibernetskem tovornjaku, je, da želimo spremeniti videz cest,“ je dejal Musk. „Želimo, da bi bila prihodnost videti kot prihodnost.“ O uresničitvi projekta je Musk dejal: „To bomo naredili in videti bo tako.“ Na različnih Teslinih renderjih je Robovan prikazan tudi kot šolski avtobus, mobilna garaža in tovornjak s hrano.
Zamisel o avtonomnem kombiju ni nova. General Motors je na primer načrtoval Cruise Origin, električno gnano vozilo. Vendar je projekt propadel zaradi negotovih obetov, ali bo zasnova združljiva z zakonskimi zahtevami. Podobno vozilo je predstavilo tudi podjetje Zoox, ki je v lasti podjetja Amazon. Vendar sta imeli obe manj elegantno, a morda bolj realistično zasnovo.
Družba Tesla nima ravno najboljših rezultatov pri uresničevanju napovedanih vozil in tehnologij. Semi in Cybertruck sta bila izdelana veliko pozneje, kot je bilo obljubljeno, Roadster štiri leta po napovedi še vedno ni v proizvodnji, prav tako pa Teslina serijska vozila še ne obvladajo „popolne avtonomne vožnje“.
