Renault 4 E-Tech Electric – Električna katrca

Vozilu Renault 5 E-Tech Electric sledi Renault 4 E-Tech Electric. Novi električni model bo predstavljen na avtomobilskem salonu v Parizu. Sodeč po dimenzijah gre bolj za majhen SUV kot za majhen avtomobil. Avtomobil je tudi precej večji od modela R5.

Zunanjost in mere

Novi električni R4 je s 4,14 metra za več kot 20 cm daljši od sestrskega modela R5, za osem centimetrov pa je daljša tudi medosna razdalja. Z višino 1,57 metra avtomobil pravzaprav ni več majhen avtomobil, temveč ga je treba uvrstiti med majhne SUV-je. Na primer Opel Mokka Electric, ki ga uvrščamo med SUV-je, je visok le 1,53 metra. Presenetljivo visoka je tudi oddaljenost od tal, ki znaša 18,1 cm. Tudi prtljažni prostor s 420 litri (največja vrednost še ni na voljo) je bistveno večji od prtljažnika R5.

 DolžinaŠirinaVišinaMedosjePrtljažnik
R4 Electric4,14 m1,80 m1,57 m2,62 m420 L
R5 Electric3,92 m1,77 m1,50 m2,54 m326-1.106 L

Spredaj je 1,45 metra široka mreža hladilnika z osvetljenim Renaultovim romboidom na sredini, ki ga poznamo iz napovednih slik. Znane so tudi tridelne zadnje luči, ki so postavljene navpično kot pri zgodovinskem modelu. Posebnost so tudi velika zadnja vrata, ki segajo daleč navzdol; nakladalni prag je dolg približno 61 cm. Na voljo sta tudi dvižna streha in strešni nosilci.

Pogoni in baterije

Tako kot električni R4 tudi električni R4 temelji na platformi AmpR Small, prav tako pa so v veliki meri prevzeti tudi pogoni: Za R5 so napovedani pogoni na sprednji kolesi s 70, 90 in 110 kW, medtem ko sta za R4 na voljo le dva zmogljivejša pogona. Baterije so enake kot pri modelu R5. Renault je do zdaj objavil le nekaj podrobnosti:

 R4 Electric 90 kWR4 Electric 110 kW
PogonFWD 90 kW, 225 NmFWD 110 kW, 245 Nm
0-100 km/h / max. hitrostNi podatka< 8,5 Sek. / 150 km/h
Baterija neto/bruto40 / ca. 43 kWh52 / ca. 55 kWh
WLTP-dosegca. 300 kmca. 400 km
Max. DC-polnjenje80 kW100 kW
DC-čas polnjenja (15-80%)30 min30 min
DC-hitrost polnjenja0,9 min/km1,1 kWh/min
CenaNi podatkaNi podatka

Pri večji bateriji so baterije sestavljene iz štirih modulov, pri manjši pa le iz treh. Razlikuje se tudi število celic na modul: manjša baterija jih ima le 31, medtem ko jih ima velika baterija 48, kar pomeni, da bi morala imeti manjša baterija konfiguracijo 93s1p, velika baterija pa 192s1p. Celice so prizmatične, imajo dejansko zastarelo kemijo NCM631 (tj. le 60 % niklja) in izvirajo iz podjetja AESC Vision, kot vemo iz predstavitve modela R5.

Polnjenje poteka z do 100 kW enosmernega toka. Pri navedenih časih polnjenja je hitrost polnjenja 1,1 kWh ali 0,9 kWh na minuto, kar ni ravno veliko, vendar avtomobil ni namenjen dolgim vožnjam. Za primerjavo: Mini Aceman Electric doseže 1,0 ali 1,1 kWh/min, odvisno od različice. Podobno kot R5 tudi R4 podpira sistem V2L (Vehicle-to-Load). Poleg tega ima vgrajen dvosmerni 11-kilovatni polnilnik. R4 podpira tudi funkcijo Plug & Charge.

Notranjost in različice

Na voljo so tri različice opreme, ki se razlikujejo tudi v notranjosti. Imajo enake oznake kot R5: Evolution, Techno in Iconic. Osnovna različica Evolution ponuja svetle barvne kombinacije in majhne francoske zastavice. Naslednja različica Techno ima sedeže s prevlekami, podobnimi kavbojkam, in armaturno ploščo, prekrito s prešito karirasto tkanino. Vrhunska različica Iconic ima prevleke sedežev z vzorcem pasjega zoba in rumenimi šivi.

Infozabavni sistem temelji na storitvi Google Automotive; po besedah Renaulta navigacijska naprava na daljših poteh samodejno poišče ustrezna polnilna mesta. Omenjena zložljiva streha je na voljo za ravni opreme Techno in Iconic. Odpre in zapre se s pritiskom na gumb.

Osnovni model ima tri načine rekuperacije, ki jih lahko spreminjate s pomočjo volanskih lopatic. Od različice Techno naprej je na voljo tudi način vožnje z enim pedalom, kar je prvi način za Renaultov električni avtomobil. V tem načinu se vozilo popolnoma ustavi, ko spustite pedal za plin; pri vzvratni vožnji pa tudi v tem načinu ostane aktivirana plazeča se prestava.

Za razliko od modela R5 ima Renault 4 na voljo tudi opcijski sistem Extended Grip System z načinoma vožnje Snow in All-Terrain za lahke terenske vožnje. Ti načini vplivajo na zavorni sistem in sistem ESP. Renault 4 bodo od marca 2025 izdelovali v tovarni Maubeuge, motor bo izdelan v bližnjem Cleonu, baterija pa v Douaiju. Cene še niso znane, vendar bo različica s 110 kW verjetno stala več kot 32.900 evrov, kolikor se zahteva za ustrezni R5.

Exit mobile version