O tem se je govorilo že dolgo, zdaj pa je uradno: Dacia razvija električni avtomobil za manj kot 18.000 evrov. Šef znamke Denis Le Vot je to objavil na omrežju LinkedIn in pokazal tudi skico vozila. Na njej je videti precej robusten in oglat majhen SUV. Očitno bo to vozilo naslednik modela Spring. Novi model segmenta A je bil razvit v samo 16 mesecih in bo izdelan v Evropi, piše direktor.
Luca de Meo, vodja skupine Renault, v katero spada tudi Dacia, je na novinarski konferenci ob Renaultovem letnem poročilu napovedal vzporedni razvoj novega električnega mestnega avtomobila za Evropo. Prikazana je bila spodaj prikazana slika. Po navedbah Autocarja je model tesno povezan s prihajajočim električnim Renaultom Twingo, ki bo na trg prišel leta 2026, njegova osnovna cena pa naj bi bila nižja od 20.000 evrov. Po navedbah britanske revije bo nova Dacia služila kot naslednik modela Spring, ki ga izdelujejo na Kitajskem.

Z izdelavo avtomobila v evropski tovarni (natančneje v Sloveniji) bi se lahko izognili evropskim kazenskim carinam, ki veljajo za električne avtomobile, izdelane na Kitajskem. Hkrati pa sodelovanje družbe Dacia omogoča, da učinki skaliranja ohranjajo nizke cene tam izdelanih vozil. Renault je sprva želel k sodelovanju pritegniti tudi VW, vendar je IG Metall to zavrnil. Tudi takrat, mimogrede, v zvezi z družbo Dacia. Volkswagen bo svojo študijo ID.1 predstavil v začetku marca 2025.
Vendar bi bil novi električni avtomobil Dacia z 18.000 evri dražji od sedanjega modela Spring, ki je na voljo od 16.900 evrov. Kljub temu ni težko izboljšati Spring, ki je s svojimi slabimi rezultati na preskusih trčenja in slabo tehnologijo že precej zastarel. Tu je vsekakor mogoče pričakovati več kot skromnih 45 ali 65 konjskih moči sedanje Spring. Lahko si predstavljamo 95 KM osnovnega modela R5.
Tudi glede dosega naj bi Twingo zmogel več kot 225 kilometrov, kolikor jih ponuja Spring. Ker naj bi avtomobil temeljil na platformi AmpR Small, tj. platformi, ki podpira tudi Renault 5 Electric, bi bila možna vsaj baterija s kapaciteto 40 kWh. In ker je Renault navedel porabo zelo nizko, 10 kWh/100 km, bi bilo verjetno mogoče prevoziti 360 km (saj doseg vedno vključuje izgube pri polnjenju, ki lahko zlahka dosežejo 10 odstotkov).
Po besedah de Mea naj bi se novi Dacia Stromer na trgu pojavil približno sredi leta 2026, približno vzporedno s prihajajočim Renaultom Twingo. Približno leto dni pred predstavitvijo tretje generacije modela Dacia Sandero, ki bo prvič na voljo kot električno vozilo.
Skupaj z VW-jevimi načrti za ID.1, Stellantisovo platformo za pametne avtomobile in Hyundaijevim Insterjem je to zadosten dokaz, da električni avtomobili končno postajajo cenovno dostopnejši. Hkrati pa na sedanjo Dacio Spring pritiskajo že omenjeni Inster, pa tudi Leapmotor T03, Fiat Grande Panda in Citroën e-C3 (ki bo kmalu na voljo v 200-kilometrski različici za manj kot 20.000 evrov).