Kompaktni električni SUV Volvo EX30 je postal izjemno priljubljen in Švedi so se odločili, da izkoristijo ta potencial.
EX30 Cross Country je logično nadaljevanje, ki je pri Volvu že stalnica. Oznaka se je prvič pojavila konec devetdesetih let na prvi generaciji V70, ki je postala bolj dvignjena in off-road različica običajnega karavana. Druga generacija je prav tako ponovila vajo, le da ni bila več V70 XC, pač pa Cross Country. In samo dve leti pozneje smo dobili novo oznako, XC70, ki se je nadaljevala v tretjo, pa potem še na V60, V90 in celo na limuzinskih S60 in S40. In zdaj je tu EX30 Cross Country.
Že ob uvedbi EX30 junija 2023 je Volvo napovedal, da bo avto dobil še kakšno različico več z zaščitno plastiko in jo tudi pokazal kot predserijski primerek. Cross Country torej stoji višje na kolesih, pod žarometi je črna plastična površina, odbijači imajo črne vstavke, prav tako črna plastika tvori drugačen spodnji zaključek vrat in črna plošča je tudi med zadnjima lučema. V zadnji odbijač je vtisnjena oznaka Cross Country, v notranjosti sta na voljo le kombinaciji Pine in Indigo.
EX30 Cross Country vseeno ni čistokrvni off-road avto, pač pa je po besedah tovarne namenjen ljudem, ki se za vikend radi podajo v pustolovščine in odkrivanje narave. Serijsko ima avto 19-palčna posebna kolesa, da pa se ga dobiti tudi z manjšimi 18-palčnimi s posebnimi gumami za vsak teren. Od tal je od običajnega EX30 višji le za 1,9 centimetra, zadnje vzmetenje pa je nastavljeno mehkeje.
Ima pa stalni štirikolesni pogon, ker je motorno to EX30 Twin Motor Performance. Sprednji elektromotor ima 115 kW, zadnji pa 200 kW, skupaj torej 315 kW. Baterija ima 65 kWh, doseg je 425 kilometrov, kar je 25 manj od EX30 brez terenske nadgradnje. Tudi do stotice je Cross Country za desetinko počasnejši in potrebuje 3,7 sekunde. Cross Country bo na voljo z zanimivimi dodatki: zavesicami za blato, strešnimi nosilci in prtljažnikom, pa sistemom za privezovanje kajaka, električno vlečno kljuko, dodaten prtljažni box za na kljuko in strešni šotor.
