O električnih pickupih znamk Hyundai in Kia se je že veliko špekuliralo, obe znamki pa naj bi jih tudi predstavili. Vendar pa ne bodo debitirali letos. Zato ju bo KGM Musso EV prehitel. Njegov uradni debi v Južni Koreji se pričakuje v prvem četrtletju letošnjega leta.
Če vam proizvajalec KGM (kratica za KG Mobility) ne pove veliko, je to verjetno zato, ker v tej obliki ne obstaja že zelo dolgo. Po stečaju podjetja SsangYong leta 2020 je prišlo do spremembe lastništva in podjetje se je reorganiziralo pod novim imenom. Eden od najbolj znanih modelov SsangYong je nedvomno Musso, ki se zdaj širi v podznamko čistih električnih vozil v okviru KG Mobility. Prvi model v tej novi paleti je KGM Musso EV, popolnoma električni pickup, ki je bil predstavljen kot koncept, skoraj pripravljen za serijsko proizvodnjo leta 2023 (glej sliko). Serijski model ostaja oblikovno zelo zvest konceptu – videz je skoraj identičen tistemu iz študije.

Pod privlačno karoserijo pick-upa se skriva ista platforma, ki podpira tudi Actyon – SUV v velikosti BMW X3 – in kompaktnejši Torres. Slednji je že na voljo v popolnoma električni različici, imenovani Torres EVX. Ta ima elektromotor z močjo 190 KM, ki poganja prednji kolesi, in baterijo s 73,4 kWh, ki mu po podatkih WLTP omogoča doseg 462 kilometrov.
Še vedno ni jasno, ali bo Musso EV uporabljal enak baterijski sklop (sestavljen iz celic BYD). Zaradi podaljšane medosne razdalje bi verjetno lahko namestili večjo baterijo. Zanimivo je, da je bila na prtljažnih vratih konceptnega vozila odtisnjena beseda „Torres“, kar nakazuje, da gre za pick-up različico crossover modela. Podjetje KG Mobility je potrdilo, da bo imel model Musso EV pogon na vsa kolesa – kar nakazuje na dvokolesni pogon. To naj bi mu zagotovilo več moči kot njegovemu crossoverskemu kolegu.
Po poročanju portala Drive.com.au namerava podjetje KG Mobility ponuditi model Musso EV tudi zunaj Južne Koreje. Avstralija in Velika Britanija bosta dobili različice z desnim pogonom, ni pa še jasno, ali bo pick-up na voljo tudi na drugih trgih, na primer v Evropi. Vendar pa KGM zaradi svoje osnove crossoverja s samonosno karoserijo ne bo težki pick-up, temveč bolj lifestyle tovornjak à la Hyundai Santa Cruz. Tudi po dimenzijah se bo verjetno kosal z modeli, kot sta Hyundai ali Ford Ranger. Ker podjetje KG Mobility še ni objavilo uradnih fotografij serijskega modela, smo namesto tega vstavili videoposnetek, ki je nastal na kanalu YouTube, imenovanem VehicleLuv. Videoposnetek je v korejščini, vendar lahko s prevedenimi podnapisi razumete vsebino. To je naš najboljši pogled na vozilo doslej.
Kia je tudi potrdila, da pripravlja električno različico pick-upa Tasman. Vendar še ni jasno, kdaj bo ta model predstavljen in v katerih državah bo na voljo. Različica Tasmana z notranjim izgorevanjem bo v prvi polovici leta debitirala v Južni Koreji, nato pa bo na voljo v Avstraliji, na Bližnjem vzhodu in verjetno še na drugih še neimenovanih trgih.
Lani so opazili več prototipov, ki so bili zelo podobni modelu Kia EV9 s kabino za posadko in tovorno posteljo. Lahko bi šlo za testno vozilo, ki je za razvoj uporabljalo dele karoserije EV9, ali pa Kia dejansko načrtuje pickup različico EV9. Proizvajalec je že leta 2022 napovedal, da namerava do leta 2027 na trg poslati 14 novih električnih vozil, vključno z dvema pick-upoma.
Govori se tudi, da Hyundai pripravlja vsaj en električni pick-up tovornjak, čeprav ne gre zgolj za različico Kiinega projekta. Nedavna poročila kažejo, da bi lahko Hyundai za osnovo svojega električnega tovornjaka uporabil platformo General Motors.