Bi Stellantis res lahko ugasnil znamki Maserati in Alfa Romeo?

Stellantis se je zaradi vse slabše prodaje in vpliva 25-odstotnih uvoznih dajatev v ZDA obrnil na poslovne svetovalce družbe McKinsey, da bi preučili strateške možnosti za italijanski luksuzni znamki Alfa Romeo in Maserati.

Ker nobena od njih nima severnoameriških proizvodnih obratov, sta obe znamki še posebej občutljivi na carine, kar je spodbudilo ponovno oceno njune trenutne vrednosti in evaluacijo prihodnjih možnosti v okviru portfelja znamk skupine Stellantis.

Poročila nakazujejo, da so pri McKinseyu dobili nalogo, oceniti različne strategije, vključno z morebitnimi partnerstvi z drugimi avtomobilskimi proizvajalci, da bi pridobil dostop do novih tehnologij. Zanimanje naj bi izrazilo več azijskih proizvajalcev avtomobilov, čeprav je izvršni direktor Maseratija izjavil, da o prodaji kitajskemu pravnemu subjektu ne razmišlja. Na zahtevne tržne razmere opozarjajo podatki o prodaji v preteklem letu, pri čemer je Alfa Romeo zabeležila 10 do 15-odstotni padec na približno 65.000 prodanih vozil, Maserati pa 50-odstotni padec na vsega 11.300 vozil, kar je Stellantisu prineslo izgubo v višini 260 milijonov EUR.

Maserati je še posebej odvisen od ameriškega trga, na katerem ustvari 35-40 odstotkov svoje prodaje. Uvedba 25-odstotne uvozne dajatve je še dodatno zmanjšala privlačnost njihovih modelov za ameriške potrošnike. Te razmere so skupaj s širšimi izzivi v skupini Stellantis, vključno s 25-odstotnim padcem prodaje v Severni Ameriki in 70-odstotnim padcem čistega dobička, privedle do takojšnjih rigoroznih ukrepov, kot je začasno odpuščanje 5.400 zaposlenih v ZDA, Kanadi in Mehiki ter zaustavitev proizvodnje v nekaterih severnoameriških tovarnah.

Trenutne težave sprožajo vprašanja o stanju znamk Maserati in potencialno tudi Alfa Romeo. Ali bi lahko alternativna lastniška struktura, ki bi po možnosti vključevala azijske proizvajalce avtomobilov, bolje izkoristila dediščino in potencial teh italijanskih znamk, ostaja predmet ugibanj. Strateške odločitve, ki jih bo Stellantis sprejel v prihodnjem obdobju, bodo ključne za določitev poti teh zgodovinsko pomembnih avtomobilskih znamk.

Exit mobile version