Mercedes razreda C (2000-2007): Druga generacija je dopolnila 25 let

Prvo desetletje novega tisočletja je polno tehnoloških inovacij. Glasba iz predvajalnikov MP3, prvi pametni telefoni, komunikacija v mladih družbenih omrežjih, igranje iger na igralnih konzolah: To je tisto, s čimer odraščajo milenijci – generacija, ki v tem času doživlja svojo mladost.

Mercedesov razred C iz modelne serije 203 praznuje svojo premiero na začetku desetletja – pred 25 leti, 21. marca 2000 v Sindelfingenu. Kako hitro teče čas: modelna serija 203 je zdaj youngtimer, z novo generacijo razreda C pa Mercedes prižiga tehnološki ognjemet. Veliko elementov opreme izvira iz razreda S. Na primer sistem za upravljanje in prikazovanje COMAND, ki organizira številne digitalne funkcije veliko pred današnjimi zasloni na dotik v pilotski kabini. Sistem LINGUATRONIC izvaja glasovne ukaze. Razred C ponuja široko paleto motorjev. Pri bencinskih motorjih za učinkovitost in zmogljivost skrbi polnilnik, CDI pa je oznaka za varčne dizelske motorje.

Pravi model za uspeh

Serija modelov 203 se je pred 25 leti hitro uveljavila na trgu kot dinamičen model srednjega razreda. Po modelu 190 (W 201) in prvem razredu C (modelna serija 202) je radikalno prenovljen tako z vidika sloga kot tehnologije. Do septembra 2006 je bilo prodanih že dva milijona vozil. Še nikoli prej ni znamka v tako kratkem času dosegla takega mejnika z eno od modelnih serij. Oblikovanje razreda C W203 se začne sredi leta 1994, kmalu po premieri njegovega predhodnika, decembra 1995 pa upravni odbor potrdi končno obliko. Testiranje se je začelo leta 1997, druga generacija razreda C pa je bila končno naprodaj septembra 2000.

Mercedes je pri oblikovanju namenoma prevzel značilne elemente serije modelov razreda S 220, predstavljene leta 1998. To je še posebej vidno na zadku s presenetljivimi trikotnimi zadnjimi lučmi. Modelska serija 203 se od svojih predhodnikov loči z daljšo medosno razdaljo in izrazito ozkimi previsi ter bolj strmo nagnjenim vetrobranskim steklom. upora 0,26 in izjemno nizko raven hrupa v notranjosti. Tu razred C postavlja merila v svojem tržnem segmentu. Sprednji del s štirimi žarometi je oblikovan po vzoru takratnega razreda E.

Žal je modelna serija od razreda E podedovala tudi pretirano nagnjenost k rjavenju, kar še danes negativno vpliva na podobo modelne serije. Poleg limuzine (W 203) obsega modelna serija 203 še dve različici: Športni kupe (CL 203, pozneje nadaljeval z imenom CLC) je sledil konec leta 2000, kombi (S 203) pa leta 2001. S tremi linijami opreme CLASSIC, ELEGANCE in AVANTGARDE je Mercedes v modelni seriji 203 postavil individualne poudarke.

Uporabljajo se štiri- in pet-valjni vrstni motorji ter motorji V6, od modela C 180 s 95 kW (129 KM, izdelan do leta 2002) do bogatih 260 kW (354 KM) v vrhunskem modelu C 32 AMG z motorjem V6 in polnilnikom. Po posodobitvi modela leta 2004 se je C 55 AMG z motorjem V8 z močjo 270 kW (367 KM) preselil na vrh modelne palete. Od jeseni 2002 je sistem štirikolesnega pogona 4MATIC na voljo kot opcija v kombinaciji z različnimi motorji.

Tisk je pred 25 leti kritiziral tako kakovost materialov kot precej preprosto obliko kokpita s prevladujočim polkrožnim merilnikom hitrosti. Obe točki sta bili popravljeni aprila 2004 v okviru že omenjene obsežne posodobitve modela. Model S 203 (kombi) bodo izdelovali v tovarni DaimlerChrysler v Bremnu, model W 203 (limuzina) pa v tovarnah v Bremnu in Sindelfingenu ter v različici z desnim in levim pogonom v tovarni East London (Južna Afrika) do 14. decembra 2006. Športni kupe (CL 203) bodo izdelovali v tovarni v Sindelfingenu, od pomladi 2007 pa bo proizvodnja prenesena v brazilsko tovarno v Juiz de Fora.

Razred C za formulo 1

Inženirji so seriji 203 zagotovili izjemno okretnost. Nova, izpopolnjena trivodilna sprednja os in dodatno razvita zadnja os s prostorskim krmiljenjem postavljata standarde na področju voznih lastnosti. K temu prispeva tudi novo krmiljenje z zobato prestavo, ki s svojo natančnostjo idealno dopolnjuje ambiciozno podvozje. Kljub vsem tem ukrepom Mercedes nikoli ne izgubi izpred oči izjemnega voznega in voznega udobja, značilnega za to znamko. Visoko trdna pločevina, dodatne ojačitve in ojačitve optimizirajo trdnost karoserije, kar vpliva tudi na okretnost.

V modelih AMG se dinamični talenti še posebej harmonično izkažejo. Na sodobnih testih so različni modeli iz serije 203 navdušili z odličnimi voznimi lastnostmi na legendarni stezi Nordschleife na dirkališču Nürburgring. Razred C se uporablja tudi na dirkah s potovalnimi avtomobili, čeprav bolj vizualne narave.

Razred C svoje športne in praktične prednosti dokazuje tudi v Formuli 1: na dirkah za Veliko nagrado med letoma 2004 in 2007 je kombi Mercedes C 55 AMG v vlogi medicinskega vozila F1 prevzel vlogo vozila za zdravnike na urgenci. To je bilo mogoče zaradi izjemne stabilnosti standardne visokozmogljive tehnologije AMG na podvozju in pogonskem sklopu. Tako kot njegova predhodnika, C 55 AMG iz modelne serije 202 in C 32 AMG iz modelne serije 203, tudi Medical Car zagotavlja hitro zdravniško oskrbo v primeru nesreč na dirkališču.

spot_img

Več podobnih zgodb

PRIPOROČAMO