Glickenhaus SCG 007s: Avtomobil za Le Mans z dovoljenjem za vožnjo po cestah

Če bi bilo izdelovanje hiperavtomobilov enostavno, bi to počel vsak (čeprav se v zadnjem času zdi, da je to bolj resnično kot kdaj koli prej). Jim Glickenhaus pa ljubi izzive. Nekdanji filmski ustvarjalec in zbiratelj Ferrarijev, ki je postal podjetnik, je leta 2004 ustanovil Scuderia Cameron Glickenhaus z željo, da bi sodeloval v svetovnem prvenstvu FIA World Endurance Championship.

Leta 2021 so se te sanje uresničile s posebej izdelanim dirkalnim avtomobilom SCG 007 LMH. 007 LMH naj bi na dirkališču dosegel nekaj uspehov. Osvojil je pole position v Monzi in Spa ter se uvrstil na stopničke v Le Mansu in Sebringu. Na žalost se je SCG medtem umaknil iz WEC, kar pa pomeni, da se lahko zdaj bolj osredotoči na to, kar je za potrošnike najpomembnejše: cestna vozila. Zato je zdaj na voljo SCG 007s (ki zveni malo kot James Bond). Model 007s temelji na istem dirkalnem avtomobilu 007 LMH, ki je tekmoval v Le Mansu, Monzi, Sebringu in na mnogih drugih dirkah.

To se začne že pri motorju. Dvojno polnjen 6,2-litrski V8-motor modela 007 prek avtomatiziranega sedem-stopenjskega menjalnika na zadnja kolesa prenaša neverjetnih 1.014 KM in navor 1.000 Nm. In to vse v avtomobilu, ki tehta le 1.550 kilogramov – približno toliko kot Toyota Supra iz leta 2025.

Podvozje je bilo razvito z mislijo na dirkališča, kot je Le Mans, z dvojnimi prečnimi nosilci spredaj, vzmetenjem Pushrod zadaj in nastavljivimi stabilizatorji, ki jih lahko prilagodite glede na dirkališče ali svoj najljubši slog vožnje. Kolesa iz kovanega aluminija, nameščena v sredini, so idealna za hitre menjave – na primer, če želite namestiti par dirkalnih pnevmatik. Model 007s ima vgrajeno tudi dvigalo Airjack, kar pomeni, da lahko večino teh sprememb opravite v trenutku.

Aerodinamika je v primerjavi z dirkalnim avtomobilom praktično nespremenjena, razen nekaj posodobitev. Sprednji del ima še vedno velik difuzor s krilci na vsakem vogalu, večji navpični jadro, ki se razteza od zadnjega dela kabine, in masiven spojler. SCG pravi, da lahko 007 zahvaljujoč napredni aerodinamiki tudi s slick gumami “deluje na meji oprijema”.

A ne mislite, da 007 zaradi svoje dirkaške sposobnosti ni primeren za vsakdanjo rabo. Ima hidravlično upravljanje vrat za enostavno vstopanje in izstopanje, sprednji dvig, da se ne opraska prednji del, in da, celo klimatsko napravo.

„Ne gre le za repliko, primerno za vožnjo po cestah, temveč za novo razumevanje tega, kaj naj bi bil hiperavtomobil,“ je v izjavi navedlo podjetje. „Medtem ko se večina ‚ekstremnih‘ dirkalnih avtomobilov težko prilagaja javnim cestam, je bil model 007s oblikovan z aerodinamično odličnostjo in tisočimi testnimi krogi na najzahtevnejših dirkališčih po svetu – kljub temu pa brez težav drsi skozi mestni promet in poletno vročino.“

SCG 007s je bil prvič javno predstavljen na letošnjem Villa d’Este ob jezeru Como v Italiji, upajmo pa, da bo še letos prišel do kupcev. Še ne vemo, koliko bo stal, a za toliko dirkaškega pedigreja bo treba odšteti lepo vsoto denarja.

spot_img

Več podobnih zgodb

PRIPOROČAMO