Pri najnovejšem superšportnem avtomobilu te znamke Bugatti stavijo na atmosferski V16 motor v kombinaciji z elektromotorji. Razlog: lastnik podjetja Mate Rimac ne vidi smisla v turbomotorjih za superšportne avtomobile. Sedaj nam podrobno predstavljajo hibridni pogon modela Tourbillon.
Filozofija, ki stoji za tem Bugattijevim konceptom: elektromotorji ne nadomeščajo motorja z notranjim izgorevanjem, temveč delujejo kot pomožno sredstvo – kot močna in vsestranska pomoč, ki naj bi optimalno izkoristila čustveni potencial visoko vrtljivega atmosferskega motorja V16. Rimac sam pravi: „Električni pogonski sklop z najsodobnejšo tehnologijo in izjemno zmogljivostjo omogoča delovanje tega čustvenega motorja z notranjim izgorevanjem. To je mogoče le z popolno integracijo električnih in hibridnih komponent z motorjem z notranjim izgorevanjem.“

Epizoda na YouTube prikazuje celoten pogonski sistem zadnje osi v vseh podrobnostih: tehnološko mojstrovino, sestavljeno iz 8,3-litrskega V16-atmosferskega motorja, osem-stopenjskega menjalnika z dvojno sklopko in Torque Vectoringom ter 250-kilovatnega elektromotorja, ki doseže do 24.000 vrtljajev na minuto. Celoten agregat tehta le 430 kilogramov, kar je skoraj enako teži samega motorja Chirona.
Ta sistem dopolnjuje sprednja električna os z dvema neodvisnima elektromotorjema in dvema pretvornikoma, ki sta nameščena v enem ohišju. Kljub napredni hibridni arhitekturi Tourbillon tehta manj kot njegov predhodnik, hkrati pa ponuja izboljšano zmogljivost, višjo največjo hitrost in večji prtljažni prostor.




Ta zmogljivost odraža celovit pristop k konstrukciji, pri katerem je bila vsaka komponenta in vsaka odločitev glede oblikovanja od samega začetka natančno premišljena. To vključuje zlasti novosti, kot so 3D-tiskani, topološko optimizirani komponenti podvozja, ki so za 45 odstotkov lažji od dosedanjih, že tehnološko zahtevnih komponent.
Časovno zahteven, skrben in drag razvojni proces, ki se na koncu v celoti izplača. Medtem ko morajo klasični sesalni motorji za doseganje optimalnega območja delovanja večkrat menjati prestave, elektromotorji Tourbillon reagirajo bliskovito. „Kjer motor z notranjim zgorevanjem ne more takoj razviti svoje polne moči, to lahko stori elektromotor,“ pojasnjuje Rimac in opisuje, kako vozniki doživijo takojšnjo moč „z neverjetnim zvokom atmosferskega motorja V16“.


Večfunkcionalnost elektromotorjev Tourbillona zagotavlja dodatno prefinjenost: z napetostjo 800 voltov delujejo hkrati kot zaganjalniki, generatorji in ojačevalci zmogljivosti. S tem nadomeščajo običajni 12-voltni zaganjalni sistem in omogočajo fleksibilnost polnjenja akumulatorja med delovanjem prek motorja.
25-kWh baterija Tourbillona je oblikovana v obliki črke T. Sestavljena je iz več kot 1.500 posameznih celic in ima napreden sistem hlajenja z oljem, ki je brezhibno integriran v karoserijo, namesto da bi bil, kot je običajno, vgrajen le v njej. Ta arhitektura ne prispeva le k strukturni togosti vozila, ampak tudi optimizira porazdelitev teže in omogoča električni doseg več kot 60 km.
Poleg tega premišljena konstrukcija ne prispeva le k zmanjšanju teže, ampak tudi zmanjša osnovno površino Tourbillona. Elegantna, nizka silhueta Tourbillona je kompaktna in hkrati ima značilne kratke previsi. In to kljub daljšemu motorju V16, dvema električnima sprednjima motorjema, izboljšanim sistemom hlajenja, T-oblikovani bateriji in večjemu prtljažnemu prostoru – vse to je omogočilo brezkompromisno izpopolnjevanje vsakega posameznega detajla.