Škoda in kolesarstvo – to preprosto gre skupaj! V svoji dolgi tradiciji, ki sega v leto 1895, sta ustanovitelja Václav Laurin in Václav Klement pod imenom Laurin & Klement začela s proizvodnjo koles. Proizvodnja avtomobilov se je začela šele deset let pozneje (1905), preden je podjetje leta 1925 prevzel industrijski konglomerat Škoda in dobilo današnje ime.
Kako bi lahko bolje proslavili 130. obletnico ustanovitve prvotnega podjetja v letu 2025 kot s posebnim vozilom Škoda, ki spominja na skromne začetke kot proizvajalec koles? LK 130 je Superb Combi, ki so ga študenti poklicne šole Škoda Auto predelali v pick-up.
LK 130 je skupaj že deseti posebni projekt oziroma „avto za vajence“ te šole. Pick-up je prvi, ki temelji na plug-in hibridnem pogonu. Inženirji Škode so sodelovali s skupno 28 študenti, da so lahko preoblikovali B- in C-stebričke Superba in odstranili zadnji del. Na tovorni površini in strehi je zdaj nameščen prilagojen nosilec za kolesa.
Obe kolesi sta nameščeni na električno izvlečljivi nakladalni plošči z vgrajenimi vodili, ki kolesa dvignejo in nagnejo pod kotom 35 stopinj, tako da se v zloženi položaj prilegajo na precej kratko nakladalno površino. Na streho je mogoče dodatno namestiti še tretje kolo. Še zanimivejša je morda konstrukcija zadnjih vrat na sovoznikovi strani, ki so jo izumili študenti. Ne le da se odpirajo navzven in drsijo nazaj kot drsna vrata, znana iz kombijev, ampak imajo tudi dva zapirala in dva ročaja.
Za temi vrati pa se nahaja le en sedež namesto običajne trojne zadnje klopi Superba Combi. Ta je bila odstranjena, da bi naredili prostor za hladilno skrinjo in zunanji zvočni sistem. Verjetno zato, da lahko športni vodja profesionalne kolesarske ekipe svoje kolesarje še glasneje in udobneje spodbuja. Za prilagoditev spremenjeni karoseriji je bilo zasnovano novo zadnje steklo. Na sprednji strani je projektna ekipa Skode namestila radijsko napravo in tablico, ki prikazuje posnetke kamere, nameščene na zadnjem delu vozila.
Poleg sprememb na karoseriji in v notranjosti so študenti Superb pick-upu, znanemu tudi kot LK 130, dodali zlato, rdeče, bele in črne poudarke kot poklon logotipu Laurin in Klement (od tod tudi ime LK in letnica obletnice). Originalni znak LK, ki je bil uveden pred 130 leti, nadomešča znani emblem Škode, ki je bil v uporabi stoletje, vendar je bil nedavno zamenjan s preprostim napisom. Edinstven projekt predelave kombijev v pick-upe je zahteval več kot 2000 delovnih ur.
A to še ni vse: LK 130 bo naslednji mesec predstavljen javnosti med 112. izvedbo Tour de France. Škoda namreč že več kot dve desetletji profesionalnim kolesarskim ekipam zagotavlja različne vozila za oskrbo. Ampak ne skrbite, v turneji ta edinstven model ne bo v uporabi, saj Superb pick-up težkih vsakodnevnih dirk verjetno ne bi preživel brez poškodb. Tako kot pri prejšnjih „študentskih avtomobilih“ tudi za LK 130 ni načrtovana serijska proizvodnja. Ljubitelji koles bodo torej morali svoje kolesa še naprej pritrditi na svoj Superb Combi.
