VW Sharan I (1995-2010): Sanje o prostoru pred 30 leti

V devetdesetih letih prejšnjega stoletja so bili enoprostorci eden od odločilnih avtomobilskih trendov. Zlasti družine so odkrile, da je nova oblika karoserije praktična rešitev, ko je bilo potrebno prilagodljivo vozilo s petimi ali več sedeži.

In kot je običajno: VW je na zabavo prišel zadnji, a je kljub temu požel največji uspeh pri gostih. 9. marca 1995 je Volkswagen na avtomobilskem salonu v Ženevi z modelom Sharan proslavil vstop v ta segment – to je prvi t.i. Van v modelni paleti znamke.

4,61 metra dolgo vozilo je nastalo v okviru sodelovanja: leta 1991 sta Volkswagen in Ford ustanovila skupno podjetje Autoeuropa Automóveis v Palmeli na Portugalskem, da bi si razdelila stroške razvoja in proizvodnje. Volkswagen je odgovoren za razvoj in oblikovanje, gradnjo novega obrata pa so izvedli skupaj. Od leta 1995 tam s proizvodne linije zapeljeta Volkswagen Sharan in njegov sestrski model Ford Galaxy.

Zanimivo: oba sta na voljo z 2,0-litrskim bencinskim motorjem s 115 KM, vendar Ford in VW uporabljata svoje motorje. Cena Sharana CL 2.0 se začne pri 41.950 nemških mark, prav tako kot cena ustreznega Galaxyja. Ford od VW prevzame dizelski motor TDI in 2,8-litrski motor VR6. Slednji v Sharanu stane najmanj 51.750 nemških mark, medtem ko je Fordov motor za dobrih 4.000 nemških mark cenejši.

Kupci hitro cenijo veliko prostora, ki ga ponuja Sharan. Kljub temu da ima podoben tloris kot Passat, ponuja bistveno več prostora, ne da bi pri tem žrtvoval vozno dinamiko. Posebnosti so za 180 stopinj vrtljivi sprednji sedeži in spremenljiv koncept sedenja z do petimi posameznimi sedeži v dveh zadnjih vrstah. Zaradi mehanizma za zlaganje je mogoče sedeže v kratkem času odstraniti. S tem se ustvari prtljažni prostor do 2.610 litrov – primerljiv z majhnim kombijem.

Sharan je vsestranski tudi glede motorjev. Spekter sega od TDI s 66 kW (90 KM) do 2,8-litrskega motorja VR6 z močjo 128 kW (174 KM) ali 150 kW (204 KM). Kupci lahko izbirajo med pet- in šeststopenjskimi ročnimi menjalniki, alternativno pa so na voljo samodejni menjalniki s štirimi ali petimi stopnjami. Na podlagi številnih tehničnih podobnosti z drugimi Volkswagnovimi modeli je Sharan sprva na voljo le s pogonom na sprednji kolesi.

Leta 1996 je Sharan dobil nov vrhunski motor z 2,8-litrskim bencinskim motorjem VR6 v kombinaciji s pogonom na vsa kolesa Syncro. Hkrati je ponudbi dodan motor 1.9 TDI z rdečo črko „I“. Ima turbinski polnilnik s spremenljivo geometrijo turbine in proizvede 81 kW (110 KM). Leto pozneje sledi bencinski motor 1.8T s 110 kW (150 KM), ki zapolni vrzel med 2,0-litrskim motorjem z notranjim polnjenjem in vrhunskim modelom VR6.

Leta 1998 je bilo dostavno vozilo prefinjeno prenovljeno. Podobo zaznamujejo nova zunanja ogledala, posodobljena armaturna plošča v slogu drugih Volkswagnovih modelov in preimenovane linije opreme – Comfortline, Trendline in Highline. Proizvodnja motorja TDI s 110 KM se konča leta 1999. V program je dodan TDI z 90 KM in povečanim navorom 240 Nm namesto 202 Nm. V tem času je vsak peti kombi, prodan v Nemčiji, že opremljen z logotipom VW. Leta 1999 se konča tudi sodelovanje s Fordom.

Do leta 2000 je bilo dobavljenih približno 250.000 vozil prve serije Sharan. Marca sledi obsežna prenova: novi sprednji in zadnji del, prozorni stekleni žarometi in kromirani okrasni elementi kombi vizualno približajo Golfu IV in Passatu 3BG. V notranjosti so nove tkanine za oblazinjenje in izboljšane površine. Poleg tega je bil uveden ročni 6-stopenjski menjalnik, vsi motorji pa zdaj izpolnjujejo strožje emisijske standarde Euro 3 ali Euro 4.

Leta 2001 je varnost izboljšana s serijskimi 16-palčnimi kolesi in okrepljenim zavornim sistemom. Leta 2004 je bil Sharan deležen še dveh inovacij: Manjša nadgradnja izdelka je prinesla zadnje luči s 3D videzom, smernike v stranskih ogledalih in preoblikovano masko hladilnika. Poleg tega Volkswagen za 350 evrov ponuja „družinski paket“, ki vključuje otroški sedež, mrežo za prtljago in dodatne odlagalne prostore.

Leta 2005 je sledil nov 2,0-litrski TDI s 110 kW (150 KM) in 310 Nm navora. Ta Sharanu omogoča doseganje najvišje hitrosti 199 km/h ob standardni porabi goriva 6,3 litra. Leta 2006 je Volkswagen v program dodal različico na utekočinjen naftni plin. Čeprav 2,0-litrski motor v plinskem režimu proizvede le 77 kW (104 KM), omogoča bistveno nižje obratovalne stroške.

Ford Galaxy

Prvo generacijo bo leta 2008 dopolnil model 2.0 TDI BlueMotion. S 103 kW (140 KM) izpolnjuje emisijski standard Euro 4 in zmanjšuje porabo goriva na 6,0 litra na 100 kilometrov.

Exit mobile version