TEST: BMW M235 xDrive Gran Coupe: Mutacija gena »M«

Biti ali ne biti coupe? To je zdaj vprašanje, na katerega BMW skuša odgovoriti z serijo 2 Gran Coupe.

Osnovna cena: 57.550 €
Cena testnega vozila: 68.706 €

+podvozje,

+lega na cesti,

+volanski mehanizem,

+pogonski sklop

-udobje med vožnjo v mestu,

-nenavdihujoča notranjsot,

-cena

Število dve je eno najmanjših in hkrati najmlajših v BMW-jevi modelni ponudbi. Čeprav bi se zdelo logično, da serija 2 zapolni vrzel med serijo 1 in 3, temu sprva ni bilo tako. BMW je namreč v začetku leta 2014 številko dve raje izkoristil za vstop v takrat priljubljen segment enoprostorcev s serijo 2 Active Tourer, ki danes doživlja svoje zadnje izdihljaje. Kljub temu pa številu dve ni bila povsem odvzeta športna nota znamke, saj je Active Tourerju družbo v ponudbi zelo kmalu delala še serija 2 Coupe, ki se ji je nekaj let kasneje pridružil še model serije 2 Gran Coupe – slednjega tokrat tudi testiramo.

Čeprav se nova serija 2 od predhodnika opazno razlikuje, tukaj pravzaprav ne gre za povsem novo generacijo, temveč za zelo korenito prenovo. Sprednji del, ki si ga serija 2 Gran Coupe deli s serijo 1, je povsem nov in deluje precej dinamično ter agresivno, a zaradi podolgovatih »ledvičk« in novih žarometov z grafiko »kačjih oči« končni rezultat pomeni precejšen odstop od drugih modelov znamke. Tudi zadek je dobil povsem novo podobo, ki z novimi LED žarometi in difuzorjem v kombinaciji s coupejevsko silhueto, zaključeno nekoliko nižje kot pri predhodniku, deluje predvsem športno in bistveno bolj skladno kot pri modelu pred prenovo. Športen pridih testnega modela M235 dodaja tudi manjši spojler na prtljažnih vratih ter štiri prave izpušne cevi.

Ko odpremo vrata s stekli brez okvirjev, sedemo v izrazito športno in proti vozniku orientirano notranjost, ki je bila deležna temeljite prenove. Prostora v prvi sedežni vrsti sicer ni v izobilju, kar je glede na nizko strešno linijo v kombinaciji s panoramskim strešnim oknom pričakovano, za avtomobil, ki cilja predvsem na mlajše, bolj dinamične kupce, pa je to celo zaželeno – čeprav bodo tisti, višji od 190 cm, težko našli udoben položaj. Sam, s 182 cm višine, s tem sicer nisem imel težav, sem pa tekom testa razvil manjšo težavo z armaturno ploščo, ki ni le precej monotonega izgleda, temveč je tudi izdelana iz materialov, ki v avtomobilu za slabih 69 evrskih tisočakov nimajo mesta. S tem ciljamo predvsem osrednjo konzolo ter porcijo pod osrednjim zaslonom, kjer je trde plastike v izobilju, povrhu tega pa se tam zelo rad nabira prah. K sreči se serija 2 nekoliko odkupi pri krasnem, debelem M športnem volanskem obroču z velikimi obvolanskimi prestavnimi ročicami in pri odličnih M športnih sedežih, ki so sicer del dodatne opreme, a jih toplo priporočamo, saj nudijo udobje na daljših poteh in hkrati odlično bočno oporo – brez da bi s tem otežili vstopanje in izstopanje iz vozila.

Osrednji zaslon, na katerem je BMW-jev najnovejši operacijski sistem iDrive 9.0, sicer zaradi številnih podmenijev zahteva nekaj privajanja, a si zaradi hitre procesorske enote in odzivnega zaslona v kombinaciji s precej logično razporeditvijo z uporabnikom hitro postaneta na ti. Ker serija 2 Gran Coupe predstavlja vstop v svet BMW-ja, je tukaj odsoten tudi iDrive vrtljivi kolešček, ki smo ga tekom testa pri nekaterih funkcijah, kot sta upravljanje navigacijskega sistema in listanje skozi nekatere menije, nekoliko pogrešali.
V zameno za odstranitev iDrive koleščka so nas Bavarci počastili z osvetljenimi bližnjicami na meji med osrednjim zaslonom in digitalnimi merilniki, ki so precej odvečne. Zakaj? Ker so zaradi svoje postavitve v celoti skrite za volanskim obročem, torej jih voznik večino časa med vožnjo pravzaprav niti ne vidi. Povrh vsega pa spominjajo na bližnjice iz nekaterih pametnih mobilnih telefonov iz začetka prejšnjega desetletja.

Vse naštete nepopolnosti pa povsem izgubijo pomen, ko se pred voznikom odpre prazna in lepo zavita cesta, kjer serija 2 Gran Coupe resnično zasije – sploh v preizkušeni M235 motorizaciji. Avtomobil ima namreč izjemno zanesljivo in hkrati športno lego na cesti, ki zahvaljujoč neposrednemu krmilnemu mehanizmu in štirikolesnemu pogonu golta ovinke kot za šalo. V daljših, hitrih zavojih oprijema ne zmanjka praktično nikoli, iz ostrih ovinkov pa se, zahvaljujoč štirikolesnemu pogonu, izstreli kot nekakšna raketa. BMW-jevi so se na tem področju znova izkazali kot mojstri – sploh ob upoštevanju dejstva, da serija 2 v osnovi stoji na platformi z pogonom na sprednji kolesni par, kar v športnejšem M235 uspejo skriti do te mere, da tega ne bi verjel, če tega ne bi vedel. Pohvaliti velja tudi volanski mehanizem, ki je v normalnem načinu vožnje (personal) prijetno mehak in progresiven, v športnem načinu (sport) pa se prijetno utrdi in pridobi na neposrednosti, hkrati pa je povratnih informacij dovolj tudi za resno dinamično vožnjo. Da M235 Gran Coupe med zavoji izloči vsakršno nagibanje, je seveda potrebno togo podvozje, ki se za mestno ali pa zgolj za sproščeno potovanje izkaže za nekoliko neudobno.

Testnega M235 Gran Coupe je poganjal že znan BMW-jev dvolitrski bencinski štirivaljnik z interno oznako B48, ki tokrat razvije kar 221 kW, kar je v dobrih, starih enotah okroglih 300 »konjev«. Konjenica v kombinaciji s 400 Nm navora poskrbi, da se M235 do stotice izstreli v le 4,9 sekunde, kar je več kot dovolj, da majhen Gran Coupe pokaže zobe v tako rekoč vseh aplikacijah, vendar hkrati v trenutnih naelektrenih časih ne bo zarotiral Zemlje v drugo smer vrtenja. Marsikateremu avtomobilskemu navdušencu bo več pomenilo dejstvo, da štirivaljnik ob vžigu odda precej všečen zvok, ki je tudi ob priganjanju izjemno prijeten, čeprav se v športnem načinu v kabini predvaja tudi kopica sintetičnih pokov skozi zvočni sistem, ki jih pravzaprav ni – to funkcijo je v nastavitvah možno tudi izklopiti. Tudi poraba ni pretirana – 7,6 litra neosvinčenega bencina na sto prevoženih kilometrov, ki jih navaja proizvajalec, je povsem dosegljiva številka, čeprav smo na testu z izkoriščanjem športnih potencialov dosegli za liter višjo porabo, kar je povsem sprejemljiv rezultat, upoštevajoč zmogljivosti avtomobila.

Moč se na vsa štiri kolesa prenaša preko sedemstopenjskega samodejnega menjalnika z dvema sklopkama, ki se z gladkim delovanjem pri umirjeni vožnji ter z bliskovitim, občasno celo brutalnim prestavljanjem ob pospeševanju izkaže kot prava dvoživka. Kot pri skoraj vsakem dvosklopčnem menjalniku mu lahko nekoliko zamerimo obotavljanje pri odločnejšem speljevanju, denimo pri vključevanju v promet. Vendar pa velja dodati, da je ta učinek že skorajda izničen – čeprav še vedno opazen.

Ena glavnih razlik med Gran Coupejem in Coupejem BMW-jeve serije 2 je dodatni par vrat pri Gran Coupeju – nenazadnje bo prav ta praktičnost za mnoge kupce odločilen dejavnik pri izbiri pred klasičnim Coupejem. Presežkov v drugi vrsti zaradi padajoče strešne linije sicer ne gre pričakovati – in jih tudi ni. Sam sem z 182 cm višine moral glavo nekoliko skloniti, prostora za noge in stopala pa je vse prej kot radodano. Kljub dodatnemu paru vrat je zadnja klop torej primerna predvsem za otroke. Prtljažnik s 430 litri prostornine je še en dejavnik, s katerim vas bo boljša polovica skušala prepričati, da je Gran Coupe bolj racionalna izbira kot Coupe, vendar je njegova odprtina precej majhna in nerodna – torej bo boljša polovica tukaj dobila le pol točke za ta argument.

Za točno takšnega M235 Gran Coupe, kot smo ga tokrat gostili na testu, je potrebno odšteti kar 68.706 €*, kar je precej strmo zastavljena cena – sploh upoštevajoč dejstvo, da testni avtomobil ni bil opremljen z radarskim tempomatom, ki bi – resnici na ljubo – moral biti del serijske opreme. Tekom testa se mi je zaradi precej zasoljene cene in utesnjene zadnje klopi v glavi nenehno pojavljalo vprašanje, ki se ga nisem mogel otresti – zakaj ne bi izbral modela 240i Coupe, ki ima dva valja in 74 »konjev« več, in to za (skoraj) enak denar? Morda je to vprašanje, na katerega se bom vrnil, ko bom sam na trgu za takšen avtomobil. Sedaj pa ostaja dejstvo, da je M235 Gran Coupe z dinamičnega vidika izjemno dovršen avtomobil, s katerim se boste po bednem dnevu v službi z veseljem zapeljali po daljši, bolj zaviti poti kot pa po magistrali.

*Uvoznik dodaja, da ob nakupu kupec prejme tudi brezplačen paket servisov BMW Service Inclusive.

TEHNIČNI PODATKI
MOTORšt. valjev: 4, vrstni; prostornina – 1.998 cm3 ; moč – 221 kW (300 KM) pri 5750 vrt/min; navor – 400 Nm pri 2000 vrt/min; vrtina in gib – 82,0 mm x 94,6 mm;
PRENOSpogon – štirikolesni, xDrive; menjalnik – 7-stopenjski, dvosklopčni samodejni; pnevmatike spredaj in zadaj -235/40R19; obračalni krog – 11,7 m;
KAROSERIJA5-vratna, suv ; segment – C; število sedežev – 5; mere (d/š/v) – 4.546 mm x 1.800 mm x 1.445 mm; medosna razdalja – 2.670 mm; odmik od tal – 145 mm;
NOTRANJE MEREprtljažnik – 430 l ;
MASEmasa (z voznikom) – 1.650 kg; nosilnost – 580 kg; skupna dovoljena masa – 2.130 kg;
ZMOGLJIVOSTIpospešek – 4,9 s do 100 km/h; najvišja hitrost – 250 km/h; rezervoar – 49 l; poraba WLTP – 7,6 l/100km; emisije CO2 – 173 g/km;
Exit mobile version