Dacijina velika osvežitev: Sandero prvič kot hibrid, Joggerju pa prenovljen pogonski sklop

Šele pred dobrim desetletjem je Dacia veljala za Renault za reveže, a so se Romuni v preteklih letih z trdim delom pošteno dokazali, da temu več ni tako. Z najnovejšo prenovo modelov Sandero, Jogger in Logan to le še dodatno potrjujejo.

Renaultova odločitev, da konec devetdesetih let prevzame Dacio, se je izkazala za zadetek v polno. Romunski proizvajalec, ki je bil nekoč zaradi podstandardne kakovosti izdelave in zastarelih tehnologij tarča posmeha avtomobilske industrije, je v zadnjih desetletjih doživel izjemen vzpon. Sandero je bil leta 2024 najbolje prodajan avtomobil v Evropi in že od leta 2017 kraljuje med fizičnimi kupci. Samo lani si ga je omislilo skoraj 310.000 voznikov. Kljub redki konkurenci v tem cenovnem razredu Dacia ne namerava počivati na lovorikah – za leto 2026 je pripravila prenovo modelov Sandero in Sandero Stepway, pa tudi Logana in Joggerja. Vsi štirje dobivajo preoblikovane žaromete in prenovljeno masko, ki daje vtis enotne površine.

Na zadku je zdaj opazen »pikselski« učinek v LED-svetilih, pri čemer se svetlobni podpis Joggerja še vedno vzpenja navzgor, kjer lahko vzporednice potegnemo z nekaterimi Volvovimi modeli. Sandero Stepway ima novo mat črno letvico z izpisanim logotipom znamke, ki pa je komaj opazen – kot da se Dacia poslavlja od klasičnih emblemov. Med ostale zunanje novosti sodijo nova platišča ter okrasni pokrovi za osnovne različice, ki se še vedno vozijo na jeklenih platiščih – nekje pa je vendarle potrebno varčevati. Standardna oprema zdaj vključuje tudi strešno anteno v obliki plavuti, medtem ko barvna paleta prinaša dve novi možnosti: jantarno rumeno in peščeno.

Čeprav ostajajo Dacie med najdostopnejšimi avtomobili v Evropi, pri opremi ne skoparijo. Vsi štirje modeli zdaj ponujajo večji, 10-palčni osrednji zaslon z brezžično povezavo Apple CarPlay in Android Auto. Poleg tega so na voljo indukcijsko polnjenje telefona, samodejni žarometi, kamera s 360-stopinjskim pogledom in električno zložljiva ogledala. Mnoge funkcije so sicer del doplačilnih paketov, a Dacia kljub temu kaže, da tudi v tem razredu obstaja prostor za udobje in sodobne rešitve. Sistem dodatkov YouClip omogoča pritrjevanje različnih pripomočkov, od nosilcev za telefon do obešalnikov – najdemo ga na zadnji strani sredinske konzole, pokrovu prtljažnika ali v notranjosti prtljažnega prostora, odvisno od modela.

Največja novost pa se skriva pod pokrovom motorja pri Stepwayu in Joggerju – hibridni pogonski sklop, ki združuje atmosferski 1,8-litrski bencinski motor, dva elektromotorja, 1,4 kWh baterijo in samodejni menjalnik s štirimi prestavami za motor z notranjim izgorevanjem ter dvema za električni pogon. Skupna moč znaša 155 KM in 170 Nm navora, avtomobili pa vedno speljejo v električnem načinu, saj zaradi odsotnosti fizične lamelne sklopke ali celo pretvornika navora v menjalniku to ni mogoče. Dacia trdi, da je do 80 % vožnje po mestu mogoče opraviti brez vžiga bencinskega motorja. Jogger je že na voljo s tem pogonom, Stepway pa ga kot prvi elektrificirani Sandero dobi konec prihodnjega leta. Za bolj varčne kupce ostajajo na voljo tudi motorji na plin (LPG), ki z 1,2-litrskim trivaljnikom in 120 KM omogočajo do 1.480 kilometrov dosega. Poleg tega so na voljo tudi bencinske različice s 65, 100 ali 110 KM. Daciin uspeh tako znova dokazuje, da je za preproste, dostopne avtomobile vedno prostor – tudi v dobi vedno večjih in posledično vedno dražjih križancev.

Exit mobile version