Tesla Model 3 in Model Y Standard: Manj opreme za širše množice

Tesla je s predstavitvijo dveh novih vstopnih različic Modela 3 in Modela Y pokazala, da v obdobju vse dražjih avtomobilov še vedno zna ponuditi cenovno dostopnejše alternative.

Namesto da bi sledil prvotnim napovedim o povsem novem nizkocenovnem modelu, je Elon Musk obral drugačno pot – s sistematičnim izločanjem dodatne opreme in optimizacijo proizvodnje je poenostavil obstoječe modele, s tem pa tudi občutno znižal ceno. Novi Model 3 Standard in Model Y Standard sta rezultat te strategije, ki cilja na kupce, ki so pripravljeni žrtvovati nekaj udobja in opreme za nižjo začetno ceno.

Model 3 Standard zdaj predstavlja najugodnejši vstop v svet Tesle. Za manj kot 40.000 € vključuje en elektromotor, doseg 517 kilometrov (WLTP) in pospešek do 100 km/h v 5,8 sekunde. V primerjavi z doslejšnjo različico Modela 3, ki se odslej imenuje Premium RWD je Standard cenejši za približno 5.000 evrov, kar se odraža v zmanjšani opremi: tekstilni sedeži, ročna nastavitev volana, preprostejša klimatska naprava ter brez ambientalne osvetlitve ali zadnjega zaslona. Tudi blažilniki in zmogljivost polnjenja so nekoliko skromnejši – hitro polnjenje bo omogočalo do 273 kilometrov v 15 minutah, medtem ko Premium zmore do 314 kilometrov.

Model 3 Standard je na voljo v treh osnovnih barvah (bela, siva in črna), obute ima 18-palčna platišča in ima možnost nadgradnje z “nadzorovano” funkcijo samovožnje (FSD) za doplačilo, ki bo pri nas predvidoma stalo okoli 7.500 €. Glede na svojo ceno prostor v tržišču delil z modeli, kot so Nissan Leaf, Hyundai Ioniq 6 in številnimi drugimi kitajskimi modeli, dostave pa se pričakujejo že konec leta ali v začetku 2026.

Podobno cenovno strategijo sledi tudi Model Y Standard, ki bi prav tako naj bila na voljo pod štiridesetimi evrskimi tisočaki, kar je za približno 4.700 evrov manj kot dosedanji osnovni Model Y – podobno kot pri Modelu 3 je to odslej Model Y Premium. Tudi pri tem modelu so bile opravljene določene poenostavitve: usnjeni sedeži so zamenjani s tekstilnimi, zmanjša se število osvetlitvenih elementov, ni več ogrevanih zadnjih sedežev niti 8-palčnega zadnjega zaslona. Streha je še zmeraj iz stekla, vendar več ni prozorna. Zakaj? Pri Tesli so povedali, da je zaradi obstoječih partnerstev z dobaviteljem stekla in optimiziranih proizvodnih procesov dejansko ceneje vgraditi stekleno streho, kot pa proizvajati in razvijati povsem novo kovinsko streho.

Tehnično gledano ima Model Y Standard doseg 517 kilometrov, en elektromotor na zadnji osi, moč 300 KM, in pospešek do 100 km/h v 6,8 sekunde. Baterijski sklop je nekoliko manjši (69,5 kWh), a še vedno dovolj zmogljiv za vsakodnevno uporabo. V primerjavi z različico Long Range, ki ponuja 574 kilometrov dosega in pospešek v 5,7 sekunde, razlika ni drastična.

Model Y Standard je opremljen s 18-palčnimi platišči, 19-palčna pa so na voljo za doplačilo. Na voljo so tudi tri osnovne barve, ki so enake kot pri Modelu 3, za aktivnejšo sorto kupcev pa je na voljo tudi vlečna kljuka – seveda za doplačilo. Tudi tukaj je FSD sistem na voljo za doplačilo. Slovenskih cenikov pri Tesli v času pisanja sicer še ne razkrivajo, vendar velja pričakovati, da Model Y Standard z vso dodatno opremo ne bi smel preseči praga 50.000 €.

Čeprav to še vedno niso dolgo obljubljeni Teslini modeli pod 30.000 evrov, novinca Model 3 Standard in Model Y Standard ponujata konkurenčen paket za tiste, ki želijo dostopnejši električni avtomobil z spodobnim dosegom in tehnologijo.

spot_img

Več podobnih zgodb

PRIPOROČAMO