Škoda Rapid 135 (1987-1990): 911-ka z vzhoda

Škoda Rapid 135 je bila izdelana med letoma 1987 in 1990 ter je pomenila konec obdobja motorjev zadaj pri znamki Škoda. To je bil tudi zadnji serijski kupe češke znamke.

Vizualno se je Škoda Rapid od predhodnika Garde razlikovala z nekoliko posodobljeno obliko, zmogljivejšim motorjem in notranjostjo, ki je bila delno prevzeta od Saaba. Različici Rapid 135 in 136 sta bili izdelani predvsem za izvoz, saj na Češkoslovaškem ni bilo na voljo goriva za motorje z višjo kompresijo, odpornega na udarce. Od leta 1985 je bil serijsko vgrajen petstopenjski menjalnik. Na Češkoslovaškem je bil Rapid 135 na voljo le prek vzporednega uvoza.

Tako kot pri predhodniku je bila tudi pri modelu Rapid oblikovna osnova model Škoda 742 iz leta 1984, za oblikovanje pa je bil odgovoren italijanski oblikovalec Giorgetto Giugiaro. Karoserija kupe se je proizvajala že od leta 1982 z 1,2-litrskim motorjem, ime Rapid pa je bilo uvedeno šele pozneje.

Modela Rapid 135 niso izdelovali v glavni tovarni v Mladi Boleslavi, temveč v tovarni AZNP Kvasiny. Zasnova je ustrezala klasični zasnovi z motorjem zadaj in pogonom na zadnji kolesi. Poleg modela Rapid 135 je bil na voljo tudi model Rapid 136, ki je temeljil na modelu Škoda 136 GL in je imel 62 KM. Domača vozila so bila opremljena z uplinjači, izvozne različice pa z vbrizgalnimi sistemi Bendix; nekateri modeli so bili opremljeni s katalizatorji, da so ustrezali emisijskim standardom v tujini.

Rapid je imel štirivaljni štiritaktni motor s prostornino 1,3 litra in 58 KM, opremljen pa je bil s petstopenjskim ročnim menjalnikom. Tako je kompaktni kupe dosegel največjo hitrost približno 150 km/h. Zaradi arhitekture motorja zadaj in presenetljive silhuete se je modela občasno oprijel vzdevek „Porsche 911 vzhodnega bloka“. Skupaj je bilo izdelanih 10.980 primerkov. Rapid je bil izdelan le za izvoz, v NDR pa ga uradno niso nikoli prodajali. V Zahodni Nemčiji je v modelnem letu 1986 stal natanko 10.750 nemških mark. Za primerjavo: model Fox, najcenejši VW Polo, je stal 12.030 nemških mark.

V času proizvodnje je bil Rapid 135 deležen številnih tehničnih izboljšav. Te so vključevale vzdržljivejše zadnje preme, ojačane vzvode vzmetenja in spremembe v notranjosti, kot so novo oblazinjenje in upravljanje. Kot dvosedežni kupe z jasnimi, športnimi linijami je vozilo ostalo zadnja Škodina zasnova tega tipa. Posebnosti, kot so delno pobarvan stebriček B, raven pokrov motorja in značilno zadnje okno, so Rapidu dali neodvisen videz, ki ga je razlikoval od bolj konservativnih limuzin znamke.

Vsaj ime Rapid je praznovalo vrnitev: med letoma 2012 in 2019 je označevalo kompaktno limuzino in petvratno različico Spaceback. Do leta 2021 je bil v Indiji še vedno na voljo Rapid, ki pa ni imel nič skupnega z evropskim modelom.

Exit mobile version