V času vse strožjih ekoloških in varnostnih zahtev je Cupra predstavila novo različico Leona VZ, ki vseh 325 »konjičkov« na sprednji kolesni par pošilja brez hibridne tehnologije.
Evropa počasi ugaša žar žepnih raket – to je dejstvo. Strogi predpisi so iz prometa izrinili številne legendarne modele, kot so Subaru BRZ, Toyota GR86, Honda Civic Type R, Porsche Boxster in Cayman ter celo 2.0-litrski motor v Mazdi MX-5. Kljub temu v tem temnem obdobju še vedno obstaja nekaj bombončkov za nas, nostalgike, zlasti pri znamkah znotraj koncerna Volkswagen. Ena izmed njih je Cupra, ki zdaj predstavlja najmočnejši Leon s pogonom le na sprednji kolesi – omejeno serijo VZ TCR s kar 239 kW (325 KM) moči.
Gre za špansko interpretacijo Golfa GTI Edition 50, saj Leon VZ TCR prav tako uporablja 2.0-litrski turbobencinski motor s 420 Nm navora. Cupra, ki ve, kje je njen položaj v VW-jevi hierarhiji, poskrbi, da je njihov model za desetinko sekunde počasnejši do 100 km/h – 5,6 sekunde proti Volkswagnovim 5,5. Najvišja hitrost ni navedena, vendar lahko domnevamo, da se giblje okoli 270 km/h, kolikor doseže Golf GTI Edition 50. No, morda 269 km/h, ker Cupra vendarle ni Volkswagen. In čeprav ime TCR vzbuja dirkalna pričakovanja, ni ročnega menjalnika – na voljo je le sedemstopenjski dvosklopčni samodejni DSG menjalnik.


Cupra Leon VZ TCR izstopa z nadgrajenim podvozjem, širšimi pnevmatikami, Akebono zavorami s šestbatnimi čeljustmi in opornico vpetja vzmetenja (t.i. strut bar) za večjo togost. Poseben vtis ustvarjajo tudi ekskluzivna lažja platišča in izpuh s štirimi zaključki bakrenega efekta, katerih zvok naj bi bil še boljši kot pri osnovni različici. Zadnje sedeže je mogoče odstraniti, kar skupaj s štiritočkovnimi pasovi in lasersko vgravirano serijsko številko doda še nekaj ekskluzivnosti – izdelanih bo le 499 primerkov. Vsem bodo skupni izrazitejši zunanji dodatki, kot so razširjeni odbijači, nov zadnji difuzor in spojler ter pokrovi ogledal iz ogljikovih vlaken.
Za tiste, ki si želijo nekoliko manj ekstreme, bo Cupra ponudila tudi Leon VZ z enakim motorjem, a bolj umirjeno zasnovo – omejen na 1.500 kosov. Cena za nobenega modela še ni znana, prodaja Leona VZ pa se začne v prvem četrtletju 2026, VZ TCR pa sledi konec leta. Medtem bo Cupra ponujala še Formentorja VZ5 z Audijevim znamenitim vrstnim petvaljnikom in 385 KM.




