To je zadnji Volvo V90

Volvo je uradno končal proizvodnjo modela V90, s čimer se simbolno zaključuje dolgoletna karavanska tradicija znamke.

Zadnji primerek je bil izdelan v tovarni Torslanda na Švedskem in je zdaj del Volvo Heritage zbirke, kjer bo razstavljen ob svojih legendarnih, škatlastih predhodnikih v muzeju World of Volvo v Göteborgu. Čeprav se je že februarja špekuliralo o ukinitvi modela, je tokrat odločitev dokončna – in kar je še bolj žalostno – naslednika ne bo.

Generalni direktor Jim Rowan je za angleško avtomobilsko edicijo Autocar potrdil, da bo V90 dokončno upokojen septembra, medtem ko bo manjši V60 še nekaj časa ostal v ponudbi, vendar tudi zanj prihodnost ni zagotovljena. Rowan je namignil, da bo Volvo morda popolnoma opustil karavane, saj se kupci množično selijo k SUV-jem, ki zdaj s svojim višjim voznim položajem prinašajo večji tržni potencial. Kot kompromis se omenja, da bi lahko model XC60 zapolnil vrzel, ki jo bodo zapustili karavani – čeprav iz estetskega vidika temu nikoli ne bo tako.

Kljub temu karavani ostajajo pomemben del ponudbe nekaterih konkurentov. BMW, Audi in Mercedes-Benz še naprej stavijo na ta segment z modeli, kot so serija 5 Touring, A6 Avant in E-Class karavan (pri nas jih poznamo tudi pod oznako T). Evropski kupci še vedno cenijo karavane zaradi njihove praktičnosti, nižje mase, nižje porabe goriva in boljše vozne dinamike v primerjavi s SUV-ji. Tudi varnostne prednosti SUV-jev so pogosto precenjene, saj je varnost odvisna predvsem od vrste nesreče, ne pa nujno od velikosti ali višine vozila.

Volvova odločitev je razumljiva z vidika prodajnih številk. Če bi V90 dosegal boljše prodajne rezultate, bi ostal v proizvodnji – to je dejstvo. A ker se to ni zgodilo, je bil model umaknjen v skladu z Volvovo globalno strategijo, ki daje prednost elektrifikaciji, SUV-jem in trgom z večjim povpraševanjem. Čeprav je to konec ene ere, ostaja upanje, da bo Volvo v prihodnosti morda znova prepoznal vrednost karavanske oblike.

Exit mobile version