Stroji v Linaresu spet delujejo. Po štirinajstletnem premoru je Santana Motors ponovno začela s proizvodnjo in s tem dosegla izjemen povratek. Podjetje, ki je leta 1956 začelo kot španski proizvajalec terenskih vozil in leta 2011 prenehalo z delovanjem, zdaj doživlja novo izdajo s svežimi idejami, novimi partnerji in jasno voljo, da iz Andaluzije ponovno pošilja robustna vozila.
Uradna ponovna otvoritev tovarne Santana je združila politične osebnosti in predstavnike medijev. Med prisotnimi so bili predsednik regionalne vlade Andaluzije Juanma Moreno, prva podpredsednica Španije María Jesús Montero in županja Linaresa María Auxiliadora del Olmo. Izvršni direktor Edu Blanco je predal prvo novo vozilo in s tem jasno pokazal, da blagovna znamka ne želi le gojiti nostalgije.

Santana začenja z dvema pick-upoma. Model 400D je opremljen z najnovejšo generacijo 190-konjskega dizelskega motorja, model 400 PHEV pa je plug-in hibrid z 429 konjskimi močmi in do 120 kilometri električnega dosega. Obe različici naj bi ponujali pravo terensko zmogljivost, bili na visoki tehnološki ravni in izpolnili staro obljubo Santane, da bodo vozila dolgo zdržala.
Z do 28 sistemi za pomoč vozniku stopnje 2 so ti modeli tehnično med najnaprednejšimi pick-upi na trgu. Osem izbirnih voznih načinov prilagaja zmogljivost različnim podlagam. Notranjost ponuja prostor za pet oseb, dva sodobna zaslona z diagonalo 10,25 in 14,6 palca ter materiale, ki ne izgledajo kot iz gradbenega trga.
Distribucijska mreža je že vzpostavljena. Več kot trideset trgovcev v Španiji, Portugalski, Italiji, Andori in Gibraltarju bo novi modeli Santana ponudili strankam. Mreža poprodajnih storitev je nastala v sodelovanju z Grupo JPG in obljublja dobavo nadomestnih delov v 24 do 48 urah. Komponente se lahko po potrebi izdelajo z obratnim inženiringom. To zveni pragmatično in smiselno.
Razkrit je bil tudi širši načrt. Santana Motors je podpisala strateški sporazum z BAIC Automotive Group, enim največjih avtomobilskih koncernov v Aziji. Od sredine leta 2026 bo v Linaresu sestavljena celotna paleta SUV-jev in terenskih vozil za evropski trg. Vozila bodo prispela v posameznih delih in bodo sestavljena na kraju samem.
Li Hui, namestnik izvršnega direktorja BAIC, je na dogodku poudaril pomen partnerstva. Santana ima dolgo tradicijo v proizvodnji terenskih vozil, blagovna znamka pa je globoko zakoreninjena v spominu mnogih družin. Sodelovanje ni le tehnični dosežek, temveč tudi sporočilo upanja za Linares. Med letoma 2026 in 2028 naj bi postopoma sledili še drugi modeli, ki bodo temeljili na platformah BAIC, vendar bodo imeli značilen dizajn Santana.
Prvo vozilo je simbolično prejela gospodarska zbornica Linares. Na srečanju, ki je sledilo, so bili predstavljeni tudi napredek načrta Spain Auto 2030, ki naj bi podprl razvoj cenovno dostopnih električnih vozil iz Španije in spodbudil industrijske naložbe.
Santana Motors se angažira tudi zunaj proizvodnje. Podjetje podpira izdajo knjige o lastni zgodovini in bo zagotovilo vozila za Santana Trophy Raid v Maroku. Poleg tega blagovna znamka načrtuje udeležbo na reliju Dakar. Prototip, ki ga je razvil Santana Racing Team, bo vozil Jesús Calleja, navigiral pa ga bo sam CEO Edu Blanco. To je bodisi zelo pogumno ali pa zelo dober marketing. Verjetno oboje.
Vrnitev proizvodnje prinaša gospodarski zagon za regijo in krepi lokalno dobaviteljsko industrijo. Linares tako ponovno pridobi del svoje industrijske identitete, Santana Motors pa dokazuje, da tradicionalne blagovne znamke z ustreznimi partnerji in jasno vizijo lahko imajo prihodnost. Ni slab začetek za blagovno znamko, ki je dolgo spala.
