Saab 9000 (1985–1998): Švedski četverček

To poznamo iz kuhinje: z istimi sestavinami lahko različni kuharji ustvarijo različne jedi. V avtomobilskem sektorju je včasih enako. S modelom 9000 je Saab pred štirimi desetletji prvič vstopil v segment višjega razreda in nadgradil uspeh turbopuhalnih modelov 99 in 900. Poglejmo v preteklost.

Razvoj modela 9000 se je začel že leta 1979. Obliko sta zasnovala Giorgetto Giugiaro in Saabov notranji oblikovalec Björn Envall. Avtomobil je bil izdelan na platformi Type Four, ki je bila razvita v sodelovanju s Fiatom in je bila osnova tudi za modele Fiat Croma, Lancia Thema in Alfa Romeo 164.

Mnogi karoserijski deli Saaba 9000 so identični tistim iz modelov Croma in Thema, medtem ko je model 9000 tehnično soroden tudi z modelom Alfa 164. Vendar je to bolj teoretično: čeprav so nekateri sestavni deli zamenljivi, na primer vrata ali vetrobranska stekla, se Saab razlikuje po dodatnih varnostnih ojačitvah.

Od leta 1986 ima model 9000 serijsko vgrajeno zaščito pred bočnim trkom v vratih. Fiat za modela Croma in Thema uporablja drugačen pristop k varnosti potnikov, medtem ko Saab nenehno krepi prvotno platformo z ojačitvami in izboljšavami. Tudi deli podvozja, kot so domovi in vzmetne noge, so delno združljivi, vendar se pritrditve razlikujejo, tako da komponente niso popolnoma zamenljive.

Saab 9000 je na voljo izključno z bencinskimi motorji in se ponuja kot petvratni hatchback ali štirivratna limuzina. Kljub manjši skupni dolžini kot vzporedno proizvedeni Saab 900 ima 4,62 metra dolg 9000 večji medosni razmak (2,67 metra) in posebej prostoren notranji prostor. Prtljažnik ima prostornino 470 litrov, s podrtimi zadnjimi sedeži pa se prostornina poveča na 1600 litrov.

Na trg je bil uveden 24. maja 1984 na Švedskem, leta 1985 pa je sledil evropski trg. Prvi model nosi oznako Saab 9000 Turbo 16, je petvratni hatchback z ročnim menjalnikom in 2,0-litrskim turbomotorjem s 16 ventili. Moč znaša 175 KM brez katalizatorja, z njim pa 160 KM. Največji navor je pri obeh 255 Nm. Cena: 46.320 DM brez katalizatorja, 47.820 mark z katalizatorjem. Za primerjavo: za to ceno je mogoče kupiti tudi Mercedes 300 E. Istega leta Saab uvede tudi 2,0-litrski atmosferski motor z močjo 128 oziroma 125 KM.

Leta 1986 je Saab organiziral test dolgih razdalj v Talladegi v ZDA, kjer so trije modeli 9000 Turbo 16 v 21 dneh prevozili po 100.000 kilometrov in pri tem podrli 21 mednarodnih in dva svetovna rekorda. Saab je ta dogodek kasneje počastil s posebnimi modeli, kot je »Talladega«.

V teku proizvodnje nastane več različic karoserije: CC (Combi Coupe) kot hatchback, 4,78 metra dolg CD s tridelnim zadkom (kratica naj bi domnevno pomenila Corps Diplomatique) in CS (Combi Sedan) kot prenovljeni CC. CC je od leta 1990 dobil spuščajoč se sprednji del, medtem ko je limuzina CD že od leta 1988 imela aerodinamičnejši sprednji del in večjo torzijsko togost. CS je v Evropi pojavil v letih 1992/1993 z novo oblikovanim sprednjim in zadnjim delom, nižjim C-stebričkom in ojačano karoserijo, da bi izpolnil prihodnje varnostne zahteve.

Posebni modeli, kot so 9000 Aero, Carlsson ali Talladega, stavijo na zmogljive turbinske motorje z močjo do 225 KM, športno vzmetenje, aerodinamične dele karoserije in luksuzno opremo. Limuzinske različice, kot je Griffin, združujejo avtomatski menjalnik z obsežno opremo in ekskluzivnimi podrobnostmi, kot so druga klimatska naprava za potnike na zadnjih sedežih, električno nastavljivi sedeži, posebna barva laka in leseno notranje oblazinjenje.

Paleta motorjev vključuje 2,0- in 2,3-litrske štirivaljnike ter od leta 1994 tudi 3,0-litrski V6 motor General Motors. Turbinski modeli so od leta 1996 dobili oznako Ecopower. V letih proizvodnje je Saab uporabljal tri generacije motorjev: B202, B204 in B234, deloma kot nizkotlačne ali polno-tlačne turbinske različice. Vsi motorji se lahko fleksibilno kombinirajo z različnimi opremami.

Skupaj je bilo proizvedenih 503.087 vozil Saab 9000, od tega 216.385 CC (1985–1991), 174.525 CS (1992–1998) in 112.177 CD (1988–1997). Proizvodnja limuzin CD/E se je končala leta 1997, zadnjih 9000 pa je zapustilo proizvodno linijo maja 1998. Z uvedbo Saaba 9-5 se je era modela 9000 dokončno končala.

Exit mobile version